Että ketuttaa se " miksette laittaudu nätiksi" -asenne
Täälläkin on keskusteltu taas tyyliin " ulkomaalaiset on näteiksi laitettuja, miksei suomalaiset ole kuin rekkalesboja" . Niinniin. No paitsi sitä ilmeistä juttua, että tää on mun kotini, mä asun täällä ja saan pukeutua miten haluan, niin juttu on kuulkaa te nätiksi laitetut mammat niin, että joillekin meistä on VAIKEA LÖYTÄÄ VAATETTA. Suurin osa suomalaisista on sen muotoisia, että kaupoista ei tunnu rytkyjä löytyvän.
Joillekin sopii kauppojen vaatteet ja on jopa valinnan varaa. Minun on pakko pitää trikoita. Jos haluan istuvan paitapuseron, se on teetettävä osaavalla ompelijalla. Jos haluan housut, se tarkoittaa tuntikausien hikistä shoppailukierrosta ja iskuja itsetunnolle pukukopeissa. Rintsikat ostan isolla hinnalla Suomen ainoasta sopivia myyvästä liikkeestä Arkadiankadulla. (Ei, en ole ylipainoinen, vain kurvikas.)
Sen sijaan Keski-Euroopan kaupoilla minullakin on valinnanvaraa vaatteissa. Saan ostaa rekistä sen, joka miellyttää silmää, enkä sitä ainoaa mikä sopii.
Eli on niitä muitakin syitä kuin laiskuus jos Suomen naiset eivät ole huolitellun oloisia...
Kommentit (52)
Onhan 80-lukukin IN, mutta se ei tarkoita sitä, että nainen olisi muodikas, jos hänellä on keikkunut sama tukkadonitsi hiuksissa 80-luvulta saakka.
Kokonaisuus ratkaisee nääs.
hyvin vaaleaa ruskeaa (esim. Ellen Pompeo (Greyn Anatomian Meredith)), jota muualla maailmassa kutsutaan blondiksi.
koskaan siistinyt kulmakarvojani ja hiukset värjäämättömät. Toivottavasti kukaan teistä ei näe minua tänään....
Laittaudu nätiksi tarkoittaa kyllä siistejä yhteensopivia vaatteita, ei trendikkyyttä viimeisen päälle. Eikä myöskään tuulipuvussa joka paikkaan menoa.
Peseytyminen kaiken aa ja oo, ja hiukset siististi, ja vaikka vaatteet olisi 10 vuotta vanhoja, se ei ole väliä jos ne ovat klassisempaa mallia.
Meikkiäkään ei kaikki tarvitse jos on naama ja iho ja luut sen näköiset että ei vaan tarvitse.
tai nyt oon raskaana joten ei vaate huolia nyt.
Mulla on ollu ylä osa n. kokoa 36/34 ja lantiosta oon kokoa 40/42 paitsi lahkeen mitta on 20cm lyhyempi :-) oon 162 cm pitkä siis.
Kaikkien housujen leikkaukset menee ihanpieleen jos niistä pitää lyhentää yli 10 cm. Kuvitelkaa niitä valmiiks kulutettuja farkkuja...
Kotelomekkoa mulla ei oo ikinä ollu. Jos se ois istunu lantion kohdalta hyvin ni se on ollu aina niin iso vyötäröltä ja rintojen kohdalta että ei ois mitään järkeä pienentää. JOs mekko ois taas sopiva ylhäältä ni se jää vyötärölle makkaraks....
sanomalla, että sisäinen kauneus on tärkeämpää. Ilmeisesti nämä naiset luulevat, että kauniit vaatteet tai meikki tappavat aivosoluja....?
Vierailija:
Täälläkin on keskusteltu taas tyyliin " ulkomaalaiset on näteiksi laitettuja, miksei suomalaiset ole kuin rekkalesboja" . Niinniin. No paitsi sitä ilmeistä juttua, että tää on mun kotini, mä asun täällä ja saan pukeutua miten haluan, niin juttu on kuulkaa te nätiksi laitetut mammat niin, että joillekin meistä on VAIKEA LÖYTÄÄ VAATETTA. Suurin osa suomalaisista on sen muotoisia, että kaupoista ei tunnu rytkyjä löytyvän.Joillekin sopii kauppojen vaatteet ja on jopa valinnan varaa. Minun on pakko pitää trikoita. Jos haluan istuvan paitapuseron, se on teetettävä osaavalla ompelijalla. Jos haluan housut, se tarkoittaa tuntikausien hikistä shoppailukierrosta ja iskuja itsetunnolle pukukopeissa. Rintsikat ostan isolla hinnalla Suomen ainoasta sopivia myyvästä liikkeestä Arkadiankadulla. (Ei, en ole ylipainoinen, vain kurvikas.)
Sen sijaan Keski-Euroopan kaupoilla minullakin on valinnanvaraa vaatteissa. Saan ostaa rekistä sen, joka miellyttää silmää, enkä sitä ainoaa mikä sopii.
Eli on niitä muitakin syitä kuin laiskuus jos Suomen naiset eivät ole huolitellun oloisia...
muutakin käyttöä kuin meikit ja viimeisen muodin mukaiset vaatteet. Jos se jonkun mielestä on karmivaa niin se on hänen murheensa.
t. äiti jolla maantienväriset laittamattomat hiukset ja vaatteet tarjoustalosta :)
Vierailija:
Täälläkin on keskusteltu taas tyyliin " ulkomaalaiset on näteiksi laitettuja, miksei suomalaiset ole kuin rekkalesboja" . Niinniin. No paitsi sitä ilmeistä juttua, että tää on mun kotini, mä asun täällä ja saan pukeutua miten haluan, niin juttu on kuulkaa te nätiksi laitetut mammat niin, että joillekin meistä on VAIKEA LÖYTÄÄ VAATETTA. Suurin osa suomalaisista on sen muotoisia, että kaupoista ei tunnu rytkyjä löytyvän.Joillekin sopii kauppojen vaatteet ja on jopa valinnan varaa. Minun on pakko pitää trikoita. Jos haluan istuvan paitapuseron, se on teetettävä osaavalla ompelijalla. Jos haluan housut, se tarkoittaa tuntikausien hikistä shoppailukierrosta ja iskuja itsetunnolle pukukopeissa. Rintsikat ostan isolla hinnalla Suomen ainoasta sopivia myyvästä liikkeestä Arkadiankadulla. (Ei, en ole ylipainoinen, vain kurvikas.)
että niin moni suomalainen tekee suppean näkemyksen perusteella päätelmiään...
Suurin osa ihmisistä kun näkee vain pienen pinnan ollessaan ulkomailla. Yleensä kun matkalle lähdetään, niin mennään suuren kaupungin keskustaan. Ja keskustassa on väki yleensä paremmin pukeutunutta mitä muualla...!
Jos miettii vaikka Helsingin keskustaa, niin ihmiset ovat siellä paljon paremmin pukeutuneita, kun pääkaupunki seudun lähiöissä. Turisti joka eksyy Helsinkiin, harvoin näkee muita kun keskustassa olevia ihmisiä -sama juttu Suomalaisilla jotka ovat " maailmalla" .
Ja Suomessa ei ole niin isoja elintaso eroja mitä muualla, kaikilla on varaa shoppailla keskustan liikkeissä. Mutta esim. Itä-Euroopan maissa " tavallinen kansa" ostaa vaatteensa toreilta ymv. (joissa kyllä on ihan kivojakin vaatteita) eikä suinkaan keskustan liikkeistä, sillä siellä oleva Hennesikin on liian kallis ostospaikka jos kuukausi palkka on 200e...
Nyt joku sanoo, että on tuntenut tavallisia ihmisiä, koska on ollut töissä ulkomailla. Mutta suurin osa suomalaisista jotka lähtevät ulkomaille töihin, menevät ns. " parempiin työpaikkoihin" , vai onko joku kuullut että siivojana työskentelevä muuttaa perheineen pois Suomesta, pariksi vuodeksi ulkomaan komennukselle?;)
Ei voida tehdä kovin hyväää vertailua, (ja tehdä yleistyksiä kuka pukeutuu huonosti/hyvin) jos kohteeksi valitaan ulkomailta keskustassa shoppailu kierroksella oleva lady, jolla merkkilaukku, merkkiaurinkolasit, kalliit kengät ja muotitalon vaatteet, ja Suomesta Pihtiputaan mummo, joka sauvakävely-lenkillään poikkeaa lähikauppaan ostamaan purkin maitoa tuulipuvussaan...
Hiuksia ei ole pakko värjätä, mutta voisi ne edes pestä ja laittaa nätisti vaikka kiinni, jos ne ovat pitkät.
Pinsetit ei paljoa maksa, niillä kun siistii kulmat ja laittaa lisäksi vaikka vähän ripsaria, niin se tekee jo ihmeitä.
Vierailija:
muutakin käyttöä kuin meikit ja viimeisen muodin mukaiset vaatteet. Jos se jonkun mielestä on karmivaa niin se on hänen murheensa.t. äiti jolla maantienväriset laittamattomat hiukset ja vaatteet tarjoustalosta :)
ja tehnyt töitä tarjoilijana, siivoojana, hotellin respana, lapsenvahtina. Asunut ihan tavallisessa kerrostalossa tavallisten ihmisten keskellä, kaukana keskustasta.
Ja naapurit oli kivasti pukeutuneita, vaikka ostivatkin varmaan vaatteensa markkinoilta halvalla. Hiukset oli naisilla aina nätisti laitettu, ja kulmat nypitty siisteiksi. Urheiluvaatteita, kuten verkkareita ja tuulipukuja, näki ihmisillä vain silloin kun he olivat menossa urheilemaan!
Vierailija:
Nyt joku sanoo, että on tuntenut tavallisia ihmisiä, koska on ollut töissä ulkomailla. Mutta suurin osa suomalaisista jotka lähtevät ulkomaille töihin, menevät ns. " parempiin työpaikkoihin" , vai onko joku kuullut että siivojana työskentelevä muuttaa perheineen pois Suomesta, pariksi vuodeksi ulkomaan komennukselle?;)
Minä asun niin maalla, että vaatekauppoihin on matkaa. ENKÄ VOI SIETÄÄ SHOPPAILUA! Se on ahdistavinta tekemistä mitä tiedän, koska täältä joutuu lähtemään jokaista rättiä varten kauemmaksi (hankkimaan lapsille hoitajan) ja sitten ei kuitenkaan löydy mitään mieleistä.
En silti omista yhtään mainos-t-paitaa! =)
Mutta onneksi mikään laki ei vaadi minua panostamaan ulkonäkööni! Ukkollekin kelpaan oikein hyvin omana itsenäni, kroppani on timmi ja vaatteetkin ihan ok, vaikka eivät todellakaan viimeisen muodin mukaisia (eivät silti mitään ysäreitäkään). Vaatii ihan liikaa vaivaa hankkia kunnon kamppeita, varsinkaan kun asia ei juurikaan kiinnosta.
Älkääkä edes ehdottako postimyyntirytkyjä... en ole vielä tavannut postimyyntifirmaa jonka vaatteiden laatu olisi edes kohtuullinen, poikkeuksena HM:N lastenvaatteet, mutta minä en olekaan lapsi.
Eli jokainen viihtyköön ihan omana itsenään.
PS. Näin vaaleiden kulmakarvojen kanssa on ihan yks hailee että nyppiikö niitä vai ei! ;)
He asuvat Yhdysvalloissa. He ainakin kauhistelevat koko ajan suomalaisia hintoja. Kuulemma kaikki on tosi kallista. Tässäkin voi olla syy siihen, että ei tule aina hankittua uusia vaatteita.
Väitätkö, ettet siellä tavallisen kansa parissa nähnyt ainuttakaan mummoa, jolla kasvaa viikset/parta, ja rähjäinen mekko päällä?
Yksi syy mikä myös vaikuttaa suomalaisten " huonoon pukeutumiseen" , on se että meillä on talvi. Jos asuu maassa missä aurinko paistaa vuoden ympäri, ei tarvitse niin montaa vaatekertaa
---> voi ostaa neljä kertaa enemmän " kesävaatteita" , kun suomalaisella taas on kevät- kesä -syksy ja talvivaatteet.
Yksi tuote, mikä suomessa muuten on naurettavan kallista on kengät...! Itse olen jo vuosia ostanut lähes kaikki kengät ulkomailta (Huom, en osta merkkikenkiä, vaan ihan tavallisia!) jossa ne ovat PALJON edullisempia.
En ymmärrä, miksi suomessa ihmiset ovat niin tyhmiä, että maksavat sandaaliparista 50 euroa (varsinkin kun ne eivät kestä sen pidempään kun muualta ostetut 5-10 euron sandaalit). Olen vakavasti harkinnut, että perustan Suomeen kenkäkaupan, jossa myydään edullisia ja kauniita kenkiä!;) Tuntuu että kenkäkaupoilla on joku kummallinen monopoli suomessa...
Vierailija:
Väitätkö, ettet siellä tavallisen kansa parissa nähnyt ainuttakaan mummoa, jolla kasvaa viikset/parta, ja rähjäinen mekko päällä?
vielä 20 vuoden yhteiselonkin jälkeen säväyttää, kun mies on pukeutunut siististi ja näyttää komealta=)
Onko se nyt oikeasti niin hirveätä pitää itsensä edes siistinä, jos ei nyt ihan kauniina?
Kuinka paljon vaikeampaa on vetää mielummin siisti yksivärinen paita, kuin kulahtanut mainospaita päälle?
oletko jo saanut vinkin katsoa bravissimo piste comista vaatteita
Sieltä olen ostanut mm. kurvikkaalle sopivia toppeja ja paitapuseroita
Vierailija: