Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajille väh. 500e korotus peruspalkkaan.

Vierailija
20.06.2007 |

Tässä mieshoitaja kirjoittelee ja toteaa noin 500euron korotuksen peruspalkkaan tyydyttäväksi. Vähempää ei kannata tyytyä. Arvostakaa itseänne ja alaanne. Terv. työstään ja itsestään ylpeä psyk. sh.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluttautua valtion rahoilla TAATUSTI tietäen palkkatason ja päättää sitten ettei mua huvitakaan, kun siitä maksetaan niin huonosti. Jos ovat niin tyhmiä, niin eivät ansaitse palkankorotustakaan!

Vierailija:

Tiettyihin työpaikkoihin saa helpommin hoitajia ja toisiin taas vaikeammin. Itse olen sh. Minun opiskelukaveritiimistä, johon kuului 6 sairaanhoitajaa, tasan yksi tekee sairaanhoitajan hommia. Toiset ovat joko hakeutuneet muihin (parempi palkkaisiin) töihin tai ovat kotiäitejä.

Vierailija
22/27 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se parisataa euroa lompakossa hymyilyttää hetken, mutta jos se työ kuormittaa nyt, se kuormittaa silloinkin. Nyt te valitatte vuorotyöstä, tuolla rahallako se perhe tulee onnelliseksi eikä äidin poissaolo haittaa? Rahallako se ostetaan???

Vierailija:

kohtuullisen korvauksen. Eli olen tottunut jo 11 vuotta juoksemaan töissä ja en ole ajatellutkaan että tilanne siitä muuttuisi tai osaisinko edes enää tehdä töitä toisella tavalla, eikä sinne töihin ole istumaan menty. Mutta tosiasia on kylmästi se jos vuorossa pitäisi olla alimitoitettuna esim 5 ja kaksikin puuttuu se todella tietää ripeää juoksemista ja sen tekisi paljon mielummin kohtuullisella korvauksella ja jaksaisi jopa hymyillä useammin juoksemisen ohella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 500 oli kokoomuksen tekstiä ennen vaaleja. Ja usea meni valehtelijapuolueen lankaan, niin myös minä. Lupaus peruttiin heti kun päästiin valtaan.

Vaalilupauksiin ei ole uskomista, he valehtelevat ja lupaavat mitä sattuu, eikä niitä pidetä yhtään. Sama juttu lapsiperheille, luvattiin korotuksiaa kodinhoidon tukeen, mutta ei, päinvastoin, kokoomuksen johdolla ollaan viemässä opiskelijoilta ym ilmainen päivähoito pois. Että markkinatalous hurraa, kansaa on helppo sumuttaa. Olen katkera.

Vierailija
24/27 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. uusien virkojen perustamiseen, jolloin olisi useampi jakamassa työmäärää. Silloin voisi olla jopa aikaa jutella potilaille, syöttää vanhukset rauhassa, jutella työkavereitten kanssa, nauttia työstään.

Mä en tajua. Sairaanhoitajat valittavat työmääräänsä, mutta eivät tajua, että se kolmesataa lompakon pohjalla ei sitä vähennä. Uusia virkoja ei taatusti perusteta ja pätkätöihin ei kukaan halua.

Vierailija
25/27 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olette työnne valinneet, ja varsin tietäen mitä palkka tulee olemaan. Olen nähnyt mitä kansliassa tapahtuu, ei mitään... Olen aikoinani aloittanut sh-opionnot ja kesken jätin juurikin tuon tulevaisuudettomeen vuoksi. Mun kanssa samassa vuorossa olevat sh:t ehtivät etsiä itselleen kaason asuja netissä.... ööh, missä on se kiire.. kyse kun oli keskussairaalasta ;-O

Vierailija
26/27 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma lienee hoitajien vähäinen määrä, työn raskaus ja vuorotyö ja siihen ei oikeasti auta yhtään vaikka palkka nousisi 4000 euroon kuussa. Mutta rajumpi palkannosto aiheuttaisi sen, ettei kunnilla olisi varaa palkata nykyistäkään määrää sijaisia ja virkoja vähennettäisiin edelleen, jolloin hoitajien työ kävisi entistäkin raskaammaksi.

Palkankorotusvara pitäisi käyttää normaaleihin korotukseen ja virkojen lisäämiseen - moni hoitaja kaipaisi vakituisempaa työsuhdetta etuineen (työterveyshuolto, lomat, säännölliset vuorot, mahdollisuus vakiintua ja ottaa asuntolainaa jne), elämäntilanteeseensa paremmin sopivia vuoroja ja työn raskauden vähentymistä, johon auttaa se, että kahden hoitajan hommia tekisi kolme. Vuoroja voisi myös miettiä uusiksi niin, että perheen ja työn yhteensovittaminen onnistuisi paremmin - mitään todellisia esteitähän ei ole siihen, että olisi erikseen yöhoitajat, iltahoitajat, aamuhoitajat , viikonloppuhoitajat vuoroviikoin/kuukausin/kokonaan tilanteesta riippuen.

Vierailija
27/27 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että osassa työpaikoista ei avonaisiin työpaikkoihin enää ole hakijoita. Kuten tuolla vastasyntyneiden teholla. Sinne siis saisi kävellä minä päivänä hyvänsä 18 uutta sairaanhoitajaa töihin, mutta kun ei kävele. Ihmiset eivät vain halua tehdä niin vastuullista ja kiireistä työtä niin huonolla palkalla. Valmistuneita kesäsijaisia ei ole tulossa koko kesänä yhtään ainutta (ei vain ole tulijoita). Ainoastaan opiskelijoita tulee sijaisiksi.

Opiskelupaikkojen lisääminen ei oikein auta, koska usein käy niin, että tuore sairaanhoitaja työskentelee vähän aikaa sairaanhoitajana ja pakenee sitten joko muihin töihin tai kotiäidiksi. Työ ei vastaakkaan odotuksia, on liian kiire (työtä ei pysty tekemään niin hyvin kuin itse haluaisi), perehdytys on huono, palkka on huono, työvuorot ja muut etuudet ovat huonoja jne.