Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kuinka hiivasieni oireilee imettävän nänneissä?
07.10.2008 |
Olen imettänyt 3 kk ja nyt epäilen hiivaa. Onko kokeneempia, kuinka se oireilee? Entä vaikuttaako vauvaan?
Kommentit (2)
Tarkottaako se samaa kuin sammasta? sitä mulla ainakin oli useamman kerran kahden edellisen vauvan aikana.
Mulla nännit meni aivan sairaan kipeiksi ja ihan punaisiksi. Sattu ja kirveli ja kutisi.
Sillä tavalla sain sen menemään ohi että joka imetyksen jälkeen kastoin nänniä puolikoista puristetussa mehussa ja laitoin maidon kerääjän ja samalla pruittasin ruiskulla vauvan suuhun ihan millin sitä samaa puolukkamehua jota puristelin puolukoista.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Sammas näkyy vauvan suussa selvästi, kieli on vaaleanharmaan tai valkoisen mömmön peitossa. Vauvan suu voi myös olla kipeä ja syöminen on hankalaa, mutta varsinaisesti vaarallista sammas ei vauvalle ole. Nänni on yleensä kirkkaan punainen, ja imettäminen sattuu. Ainakin allekirjoittaneella meinasi joka syöttökerralla tulla itku, niin kipeää teki rinnoissa. Apteekista saa reseptillä geelimäistä lääkettä, en muista nimeä. Tosin meillä se lääke ei auttanut yhtään, sammas lähti heti kun vauva alkoi syödä kiinteää ruokaa. Myös voi kokeilla laittaa vauvan suuhun ja rinnan päähän jotain hapanta, kuten sitruunaa tai sokeroimatonta puolukkaa.