Lihat soseisiin
Eli kun teen ite kasvissoseita, niin miten laitan lihaa (ja mitä lihaa) siihen sekaan? Kun eikös se oo, ettei niitä lihoja pitäs pannulla paistaa (esim. kauheliha, kana- tai kalasuikaleet)? Voiko ne keittää? Kauanko pitää olla kiehuvassa vedessä? Maustetaanko ja jos niin miten?
Kiitos vinkeistä.
Kommentit (3)
(sitähän on kanaa ja porsasta ja lammasta sen perinteisen naudan lisäksi). Ja se tosiaan keitetään. Kun se laitetaan keittymään pieninä murusina, sille riittää ihan viitisen minuuttia. Voi keittää ihan siellä kasvisten seassa.
Maustaa voi jos haluaa. Miedosti ja mieluiten ilman suolaa. Mutta riippuu sun lapsen makutottumuksista.
Kalan mä olen keittänyt erikseen, en kasvisten seassa ja aina marinoimattomasta.
niin, että laitat esim. ohuet kanafileet leivinpaperille ja kypsennät kunnolla. Sen jälkeen vaan palasiksi ja sauvasekoittimella sössöksi. Kalapalan keitin vedessä ( 300g lohta, keittoaika 15 min) ja soseutin. Laitoin muutaman tipan sitruunaa koska suolaton kala on ihan kamalaa ;). Hyvin on puolivuotiaalle maistunut. Aion myös kypsentää uunipellillä naudan sisäfilettä ja sitten soseuttaa sen. Muista vaan varmistaa että on kunnolla kypsää. Olen pakastanut lihaa ja kalaa jääpalarasiaan ja sieltä sitten ottanut sopivan määrän. Huomaathan, että kala ei säily niin kauan pakkasessa lihaan verrattuna.
ja tosiaan keittänyt sen vaan vedessä ja sen jälkeen sauvasekoittimella soseuttanut. ja ei mitään mausteita.
Mulla ei hirveesti oo vielä kokemuksia, kun itsekkin tässä vasta pikkuhiljaa aloittanut lihasoseiden tekemisen..
Hyviä ruokailuhetkiä! :)