Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 36 ja vauva liikkuu todella vähän.

Vierailija
20.06.2007 |

Liikkeitä olen viime viikkojen aikana tuntenut ehkä 10 päivässä! Olen asiasta sanonut äitipolilla ja neuvolassa, mutta eivät siihen mitään ole sanoneet koska ultrassa kaikki ollut kumminkin normaalisti.

Voiko vauvan liikkeet tässä vaiheessa hävitä tai vauva on kohdussa sellaisessa asennossa ettei liikkeet enää tuntuisi? Yritin asiaa neuvolassa tiedostella, mutta en saanut siihen mitään järjellistä vastausta. Vauva on ollut rv. 26 asti pääalaspäin mahassa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntua kunnon möyrimistä. Kokeile syödä makeaa ja mene sitten oikealle kyljelle makuulle.

Vierailija
2/11 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva liikkuu todella vähän ja vaimeasti verrattuna edellisiin. Ei puhettakaan, että esim. yöunet häiriintyisivät vauvan liikkeistä. Neuvolassa sanottiin vain, että jotkut nyt ovat rauhallisempia. Eipä paljon lohduta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äskön(10min. sitten) tuossa hillomunkin vetäsin ja ihan muutaman liikkeen tuossa juuri tunsin. Ennen vauva innostui kovin liikkumaan kahvin juonnin jälkeen, mutta nykyään ei reagoi siihen. Sanoin tosiaan neuvolassa että tunnen ihan muutamia liikkeitä vaan päivässä ja neuvolatäti sanoi että muutama riittää. Että jos vauva on ihan koko päivän liikkumatta niin sitten äitipolille vasta.

Eli kai se sitten on normaalia?

Vierailija
4/11 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäviä tapauksia on paljon...

jos sulla on istukka edessä niin siksi saattaa olla vaimea. mutta jos vauva on kovin pieni niin ei sekään välttämättä hirmu hyvää lupaa.

Vierailija
5/11 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeitä pitäisi tuntea 10 tunnissa, ei päivässä. Mene äitipolille sydänkäyrään varmuuden vuoksi niin saat mielenrauhan!

Vierailija
6/11 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei painoarviota ole tehty, th tunnustelemalla sanoo pieneksi.

T. 3

Vierailija
7/11 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänäänet kuunneltiin eilen ja kaikki ok. Olen noista liikkeiden vähyydestä kyllä kertonut myös äitipolilla ja ei he siihen kommentoi mitenkään. Tänään olen tuntenut n. 6 liikettä koko päivänä.

Istukka on minulla edessä.

Vierailija
8/11 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painoin tasan 3kg syntyessäni ja mieheni samoin. En saa isoja vauvoja eli eka vauvani painoi syntyessään rv:lla 41+4 3200g ja toinen painoi rv:lla 39 2900g ja ihan normaaleja lapsia ovat. Viimeisillä viikoilla vauvan paino lisääntyy 200-400g viikossa eli hyvin ehtii jopa yli 3-kiloiseksi vauvasi. Eli ainakaan koon suhteen en olisi huolissani, ei kaikki tee jättivauvoja;)

Vierailija
9/11 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan vauva kasvanut kumminkin joka viikko, mutta sillä omalla käyrällään. Synnytys käynnistetään viim. 2 viikon päästä, joten pitää toivoa että vauvan paino sillon yli 2.5kg.

Tämän lapsen isä oli syntyessään 2.7kg ja oli siis täysiaikainen ja minä painoin 3.2kg, joten ei mitään jättivauvoja oltu kyllä. :)

Jos jollain vielä omia kertomuksia noista vauvan liikkeistä niin mielellään lukisin. Minulla supistellut nyt jonkun verran viime päivinä ja välillä aika kivuliaastikkin, voiko supistelut aiheuttaa sen että vauva liikkuisi vähemmän?

Vierailija
10/11 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistelen että toisesta niitä liikkeitä jotenkin oli vähemmän. Päättelin että johtuu siitä, että ei voi istua ja köllötellä kun piti esikosta hoitaa. Minulla ei liikkeet oikein tuntuneet kotitöitä tehdessä ja jalkeilla ollessa. Monta kertaa makasin ja etsin liikkeitä.

Vierailija
11/11 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim kalvokiinnitteinen istukka, vaikuttaa kasvuun ainakin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi