Minkäikäisenä lapsenne saisi ottaa korvikset halutessaan? Tyttö/poika?
Minulla tyttö ei ennen ala-astetta, poika taas ei ennen yläastetta.
Kommentit (29)
..itse laittaisin vaikka heti tytölleni (tosin nyt vasta 1 v 4 kk) eli saa sitten kun sitä haluaa. Poika harkitaan sitten tapauskohtaisesti. ;-)
Eivät yhtään " aikuismaisia" . Jopa 15-vuotiaat olivat pääsääntöisesti täysin meikittömiä, toisin kuin Suomessa.
Olin aikaisemmin ollut sitä mieltä että korvikset vasta yläasteella, mutta reissun jälkeen tulin toisiin aatoksiin. Tyttömme (nyt 3v) saa korvikset heti halutessaan, mutta napapaidat ja sexyvaatteet ja meikit kiellän!
Vierailija:
Perheemme asuu Roomassa ja taalla on aivan tavallista, etta tytoilla on jo aivan pienina korvakorut. He ovat mielestani todella suloisia ja aarettoman viattoman nakoisia vekkihameisissa koulupuvuissaan, saparoissaan/ponihannissaan ja pienen pienissa kultaisissa korvakoruissaan.
Tietty usein näillä meikatuilla yms. kymmenvuotiailla on myös ne korvikset, mutta ne tosiaan eivät yksin tee kenestäkään aikuismaista.
Jos poika olisi niin ainakin toivoisin ettei haluaisi korviksia... toivoisi myös ettei hän haluaisi pukeutua hameeseen...
5-vuotiaana.
Poikakin saa jos joskus haluaa, mitä kyllä kovasti epäilen.
Lasten meikkejä nyt 7-vuotias tyttö saa käyttää kotona, kodin ulkopuolella liikutaan ilman.
Samoin topit on omassa pihassa ok, mutta kaupoille mennään muissa vaatteissa.
Kynsilakkaa on laitettu ihan pienestä lapsen pyytäessä...jopa pojalle;)
että pojalle en antaisi ollenkaan lupaa korvakorun laittamiseen. Tytölle saattasin antaa ihan vaikka niin nuorena kuin osaa itse pyytää.
Ei kuitenkaan vielä ekalla. Poika saisi halutessaan laittaa korvikset noin 15-vuotiaana, jos on " niitä miehiä" .
Mies ulkomaalainen ja hänen kotimaassaan pojilla ei ole korviksia, mutta tytöillä on jo ihan vauvasta asti. Ehkä tosiaan joku 7 vuotta olisi hyvä raja, tosin enpä tiedä onko niistä korviksista nyt mitään haittaa, vaikka ihan pikkuisella olisi. Voihan niitä käyttää vain silloin tälllin ja ottaa leikkien ajaksi pois.
Oma esikoispoikani on 11v. eikä ole korviksia halunnut, mutta kaulakoru ja ranneke hänellä kyllä jo on.
Tyttäreni on vasta 4v. joten asia ei missään muotoa ole ajankohtainen.