Poika vai tyttögallup päättyi: USEAMMAT HALUAVAT MIELUUMMIN TYTÖN!
No, tämähän jo tiedettiinkin mutta jos siis 100 kysymykseen vastanneesta joutuisi valitsemaan ainoan tulevan lapsensa sukupuolen se olisi 64 mielestä TYTTÖ ja 36 mielestä POIKA.
Itselleni on aina ollut kirkkaan selvää, että haluan tytön ja vaikka saisin monta lasta niin toivoisin kaikkien olevan tyttöjä. En ole oikein ikinä ymmärtänyt miksi joku nainen haluaa pojan saatikka jos se olisi ainoa lapsi. Vaan eipä mun tarvii ymmärtääkään! Nyt siis julistamme voiton pienille ja ihanille prinsessoille :)
T. gallupin tekijä
Kommentit (29)
(Ja sekin ollut pettynyt tytön äiti, joka ei saanutkaan poikaa)
Ilmankos avioeroja tulee niin paljon.
T: Nainen, jolle naisten maailman kolmannen pyörän sortamisineen on täysin vieras. Onneksi avioliitto onnellinen ja alana miesvaltainen korkeakoulutettu ala.
En mielestäni ole samanlainen kuin 19. Kirjoitin jännittäväni pojan saamista, EN olevani pettynyt vauvan sukupuoleen. Mielestäni on ihan luonnollista, että tyttöjen tai poikien maailma on tutumpi esimerkiksi sen mukaan, onko itse kasvanut veljien vai/ja siskojen kanssa. Minulla on kaksi siskoa ja sen vuoksi en ole juurikaan ollut tekemisissä poikien kanssa lapsuudessani.
Olen ihan iloinen, että saan pojan tytölleni veljeksi. Mutta myönnän kyllä jännittäväni pojan äitinä olemista, vaikka varmasti siihen rooliin kasvankin.
Aivan kuin ap väittäisi, että koska 65 ilmoitti haluavansa tytön, niin se tarkoittaa samaa, kuin että oikeesti KAIKKI haluaa tytön. Ja ne 35 pojan halunnutta vain valehtelee peittääkseen pettymyksensä.
Näin minä ymmärsin ap:n ajattelevan.
Kuitenkin, jos kyselyn tulos olisi totta, niin mitä sitten, jos 65 haluaa tytön. Silti edelleen ne 35 ihan aidosti haluaa pojan. 35 sadasta ei ole mikään marginaalinen outojen ryhmä, vaan ihan tavallisia äitejä, jotka eri syistä haluavat pojan - aivan yhtä hyvin perustein kuin tyttöjen haluajat haluavat tytön. Vaikka joidenkin onkin vaikea uskoa, että joku voi ajatella eri tavalla kuin itse ajattelee.
Mutta oikeesti tätä galluppia ei tietenkään kannata ottaa totena. Sillä aivan varmaa on, että edes palstaajista vastaajat eivät ole jakaantuneet tasapuolisesti. Tyttöjen äiteihin vetoaa erilaiset otsikkoaiheet kuin poikien äiteihin. ´Riippumatta siis kysymyksen asettelusta.
Poika on niin looginen ja mutkaton aivoituksiltaan, että hänen ajatuksensa pystyy arvaamaan, kun alusta asti äitinä on seurannut hänen kasvuaan. Niin kiltti ja oikuton ja hyvä heittämään palloa ja painimaan siskonsa kassa.
Minulla oli sama tilanne kuin sinulla. Entuudestaan oli tyttö ja toivoin toista tyttöä. Sitten odotinkin poikaa ja siihen päivään mennessä, kun poika sitten syntyi, olinkin jo aivan valmis pojan äidiksi. Nyt tuntuu rikkaudelta, kun saa nähdä molempien kasvavan. On hauskaa, kun tilanne on niin uusi. Minulla kun oli pikkusisisko ja mieheni oli ainut lapsi.
En ole väittänytkään, että tytön tai pojan kasvatus sinänsä olisi erilainen. Minullahan ei vielä ole kokemusta pojasta. Ja kuten joku ystävällisesti kirjoitti äsken, on rikkautta saada sekä tyttö että poika. Sille en voi mitään, että vielä tässä vaiheessa ajattelen, että tyttöjen maailma on minulle tutumpi. Se johtuu kasvamisympäristöstäni. Akateemisesti koulutettuna feministinä (olen feministi) en pidä jompaa kumpaa sukupuolta parempana, mutta minkäs omille ajatuksilleen voi.
Uskon gallupin tuloksen olevan totta. Jos tällainen kysely olisi vaikka Tekniikan Maailman palstalla, vastaisi 70 prosenttia poika, koska vastaajat olisivat miehiä.
T. Tytön ja pian myös pojan äiti
Ainakaan pojan saamisen kustannuksella.
Minä kun aina kuulen naisilta, että he haluavat pojan... Eli joku tässä gallupissa mättää. Otos oli ainakin liian pieni.