Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä on sellaista väkivaltaa, että suhteesta pitäisi lähteä?

Vierailija
19.06.2007 |

Nyt en tarkoita selkeää lyömistä, potkimista, hakkaamista, uhkailua, pelottelua tms. vaan esimerkiksi sellaista, jos mies tönäisee vaimoaan nyrkillä jalkaan suuttuessaan tai tarttuu lasta turhan kovakouraisesti käsipuolesta viedessään tätä omaan huoneeseen miettimään tms. Onko nämä vakavia juttuja, pahempaa väkivaltaa kenties tulossa tulevaisuudessa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia liian kovakouraisesti. Minua on ensimmäisen kerran tönäissyt n. viikko sitten sekä sanallisesti uhannut. Ei kadu.

Raskasta on.

Vierailija
2/14 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ei fyysistä, mutta henkistä väkivaltaa kokenut ja vielä suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei ole väkivaltainen -minä olen. Olen sitä siksi, että olen kasvanut väkivaltaisessa kodissa arvaamattomien vanhempien kanssa. Tiedostan toki its eongelmani ja työstän sitä koko ajan. Asioista keskustellaan.

Olisipa se tosi mahtavaa, jos mieheni olisi jo aika päivää minut jättänyt kosksa " varmasti käytös tulee vain pahenemaan" jne.

Avainsanoja on se, että homman tiedostaa ja haluaa itse muuttaa käytöstään. Jos väkivlataisen ihmisen kohdalla näin ei ole, vaan pitää tekojaan oikeutettuina, silloin tilanne on toinen. Mutta ei aina tartte heti heittää hanskoja tiskiin, jos kaikki ei menekään kuin suoraan sadusta.

Vierailija
4/14 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele miehesi kanssa. Hänen asenteensa asiaan ratkaisee. Tiedostaako hän ongelman, ja haluaako tehdä sille jotain?

Vierailija
5/14 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä sietäisi mitään noista. Onneksi miehelläni ei ole minkäänlaisia taipumuksia tuollaiseen käytökseen.

Vierailija
6/14 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sen raja menee? Tuntuu että helposti ajatellaan juuri noin, että käytetään tekosyynä sitä. Täytyykö vaan pysyä suhteessa vaikka voi huonosti?

Vierailija
7/14 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäädä suhteeseen jossa toinen on väkivaltainen. Itellä kävi niin että olin yli 2 v. suhteessa miehen kanssa, joka hakkasi aluksi mustasukkaisuuspuuskissaan ( vaikka olin aina uskollinen ) ja lopulta hakkaamiseen ei tarvinnut muuta syytä kuin joku ilme, minkä mies tulkitsi jonkinlaiseksi vittuiluksi. Olin henkisesti ihan loppu, luulin etten ansaitsekaan mtn parempaa. Kerran sitten kävi niin et mies humalassa kuristi mua niin et multa lähti taju. Luulin et kuolen mut kun heräsinkin ja mies lojui sammuneena vieressä päätin, että nyt lähden. Huijasin että lähden kaverilleni kylään muutamaksi päiväksi, vaikka oikeasti järjestin asiat niin että muutin pysyvästi kauas siitä äijästä. Toipuminen tuosta ajasta on vieläkin vähän kesken mutta nyt ainakin olen onnellinen, sitä olotilaa en aiemmin edes muistanut olevan olemassa.

Vierailija
8/14 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko alkuperäisessä viestissä kuvatut jutut varsinaisesti väkivaltaa?

Vierailija
9/14 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole lyömistä? On se väkivaltaa, vaikka ei tulisikaan mustelmaa.

Vierailija
10/14 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/14 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ole virheetön.

ap

Vierailija
12/14 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
13/14 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alan pelätä, jos mies tekee mulle jotain sen sorttista, että en pysty puolustautumaan, mutta kyllä minäkin sitä voin tarpeen vaatiessa nyrkillä jalkaan iskeä. Lapseen kohdistuvaa en pidä väkivaltana, mutta tarpeettomana voimankäyttönä kyllä. Jos lasta käsittelee väkivaltaisesti, niin lähden heti.

ap

Vierailija
14/14 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On puhuttu ja puhuttu, jo vuosia. Nämä väkivaltajutut tulleet 2 viimemisen viikon sisään.

ap