Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, alkuraskauden pahonvointiin!?

19.06.2007 |

Tää olo on ihan kauhea ja tuntuu ettei mikään auta. En edes tiedä mikä pahentaa, sillä melkein koko ajan on huono olo. Listatkaa mikä teillä on auttanut ja mikä ei ainakaan auta. Esim liiküntaa en ole jaksanut kokeilla, voisikohan se auttaa vai pahentaako oloa? Ainakin tuoremehu pistää minut oksentamaan, mutta toisaalta just jotain raikasta tekis mieli. Auttakaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vinkin eräältä kätilöystävältäni ja se auttaa. Ei vie pahaa oloa kokonaan pois, mutta helpottaa eikä tarvitse oksentaa päivässä välttämättä kertaakaan. N. sentin pätkä/teekuppi kaksi-kolme kertaa päivässä.

Toinen mikä auttaa on tasainen ruokaväli. Itsellä ei saa kasvaa yli tunnin mittaiseksi tai paha olo tulee. Ja kun mikään ei maistu, on tuosta ruokavälistä vaikea pitää kiini. Mutta olen nyt löytänyt paahtoleivän jota menee pussi päivässä. Ja karkit maistuu...

Tsemppiä! Loppuu useiiten n. rv12-15. Hengessä mukana...

Ansku rv 8+6??

Vierailija
2/10 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...auttoi pienten aterioiden syöminen tiheään. Siis todella pienten. Melkein kaikki ruoka-aineet tuntuivat yrjöttävän, joten mietin joka päivälle pari ainetta, joita saatoin syödä, ja söin sitten niitä. Esim. jonain viikkona söin joka aamu aamupalaksi hedelmäsalaattia - yksittäiset hedelmät eivät innostaneet, mutta kun ne sekoitti salaatiksi, niin maistui... Ja jonain aamuna taas aamupalaksi kävivät vain hunaja-pähkinämurot, toisina niitä ei voinut ajatellakaan, vaan pystyi syömään vain yhden paahtoleipäviipaleen ilman päällysteitä. Ja sama temppuilu muillakin aterioilla.

Liikuntaa yritin alussa harrastaa tavalliseen tapaan, mutta se vain pahensi oloa. Varsinkin kaikki vähänkin " runttaavat" liikkeet, kuten vatsalihakset tai rintalihakset, yrjöttivät heti. Lopulta päädyin vain lepäilemään niin paljon kuin pystyin, ja nauttimaan aika ison osan ruoasta nestemäisenä: mustikkakeittoa, piimää, mehuja (silloin kun pystyi - joku Gefilus-mehu oli aika hyvä, ei kovin hapan) jne.

Tsemppiä! :) Minulla helpotti viikon 13 aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla autto just toi pienien aterioiden syönti ja sit päälle B6-vitamiinia, ei kaikilla auta mut mulla ainakin ja se helpottaa mielialan vaihteluunkin, neuvolassa sanoivat että toisilla auttaa B12-vitamiini (oli lääkkeellä joku hienokin nimi mut en muista sitä).

Nämäkin on kovin yksilöllisiä mitkä auttaa kelläkin mut kyllähän sitä koittaa voi ja jos jotain positiivista tosta pahoinvoinnista koittaa hakee niin tietää ainakin että raskaus etenee hyvin, toki tähän täytyy lisätä että toisilla se raskaus etenee hyvin ilman pahoinvointia.

möhö ja kääpä rv? (en pysy enään mukana kun se sillon ultrassa vaihtu)

Vierailija
4/10 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille taas aiheuttaa vissiin huonompaa oloa mutt mulla kyllä vaikutus oli erittäin positiivinen!!!!! Suosittelen!!

Ruoka tai ateriavälit ei toiminu mulla koska kaikki ruoka ällötti!! Ainoastaan makea uppos jonkin verran mutta ei sitäkään viitti kaksin käsin lapata joten tää oli oikein hyvä ratkasu mulle =)

Tsemppiä että löydät avun!

Vierailija
5/10 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vihree mehukatti, aivan jääkylmänä, sitä meni. Ekassa alkoi pahoinvointi ennenkuin tiesin edes raskaudesta, nyt vasta etoo, saa nähdä koska alkaa.. Kammolla odotan.. :( Oli meinaan niin paha, että en töihin päässyt moneen viikkoon..

Koska se yleensä edes alkaa ku tuntu et viimeks se oli jotenkin ihan normaalista poikkeavaa kun en oo kuullut et kukaan tuttu olis niin paljon oksentanut, kuihduinkin silloin.

Nyt on kutakuinkin raskausviikkoja joku 6-7, ihan en oo varma :)

Vierailija
6/10 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina join aamuisin inkivaariteeta, joka auttoi aina vahan aikaa. Kysyin myohemmin laakarilta asiaa ja han totesi inkivaarin oleva kelpo apu pahoinvointiin. Soin myos paljon hedelmaa, erityisesti vesimeloni oli aivan ehdoton. Periaatteessa mika vaan raikas, jota oikeasti teki mieli, auttoi.

Toiseksi kannatti syoda aamulla ihan ensimmaiseksi, ennenkuin teki mitaan muuta. Aamutoimet piti hoitaa tosi hitaasti ja syoda tunnin jalkeen toinen aamupala. Mitaan, jota ei oikeasti tehnyt mieli, ei vatsa kestanyt.

Aika siihen valitettavasti auttaa parhaiten, vaikka se ei nyt autakkaan vointia. Muutaman viikon kuluttua helpottaa jo kummasti. Tsemppia!

Skusku 18+ jotain

Vierailija
7/10 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa oli ihan kauhea pahoinvointi. En voinut kuvitellakaan lähteväni liikkumaan. Makasin sängyn pohjalla parempaa olo odottaen. Nyt toisessa raskaudessa sitten päätin vaikka oksentaen liikkua reippaasti koko alkuraskauden. Se yllättäen auttoi pahoinvointiin. Lähinnä siis niin että kun oli urheilemassa ei sillä hetkellä ollut pahoinvointia. Alkuraskaudessa harrastettu liikunta kyllä helpottaa loppuraskautta myös kummasti.

Inkiväärikin mainittiin ja muista huolehtia riittävästä foolihapon määrästä. Pahoinvointi on kauheaa mutta heti kun se loppuu (yleensä rv 12-16 ) niin sitä ei enää edes muista minkälaista se oli.

Huldio rv 27

Vierailija
8/10 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tänään mennä töiden jälkeen apteekkiin ja kysellä noita B vitamiinejä ja multitabseja. Inkiväärinkin kävin jo eilen ostamassa, mutta unohdin ottaa sitä aamulla ja sinne se jäi kotiin. Nyt pitää yrittää selviytyä tästä päivästä pikku välipalojen turvin, vaikka ne eivät ole minua auttaneet. Olen muuten rv. 7, vasta. Edellisessä raskaudessa olo oli paljon siedettävämpi ja pahoinvointi oli vain aamuisin...muistaakseni.

Vierailija
9/10 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kulutin varmaan tuhat litraa sellaista juotavaa jugurttia ja hedelmäsalaattia ensimmäisten parin kuukauden aikana. kolmen kuukauden taitteessa pahoinvointi sitten vaan katosi... maitoa ja hedelmiä on silti kulunut senkin jälkeen ihan tolkuton määrä!

Vierailija
10/10 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Multitabs Inkivääriä. Se ei ole vitamiinivalmiste, vaan pelkkää inkivääriä puristettuna tabletiksi. Itse olen käyttänyt sitä nyt 3 päivää ja olo on ainakin päivisin siedettävämpi. Aikaisemmin (viimeiset 3 vk) en saanut juuri mitään syötyä - eilen söin perunamuusia, nektariineja ja porkkanoita!!!

Toukomaa ja Nuppu 9+0