Suomi 24:lla joku 50 v ilmoittaa olevansa raskaana
Huh huh. Ja hirveästi saa vaan positiivista palautetta ja " minäkin vielä yritän olen 47-v" -vastineita. En tajua kyllä oikeen. En ole nuori itsekään, mutta kyllä se raja jossain kulkee.
Kommentit (12)
jokainen vastaantuleva äiti on kevyesti yli 40-vuotias. Ei oikein löydy yhteisiä puheenaiheita, äitini kun on samanikäinen heidän kanssaan.
Raskaus ei kyllä ollut suunniteltu, mutta ihan iloinen yllätys. Ei ollut tosiaankaan kuvitellut edes voivansa tulla enää raskaaksi, kun vaihdevuosioireitakin oli jo alkanut ilmaantua. Minulla ja pikkuveljellä on ikäeroa 28 vuotta eno on siskontyttöään kaksi vuotta nuorempi. =) Vaikka en minäkään kyllä oikein ymmärrä niitä, jotka tuossa iässä enää mihinkään lapsettomuushoitoihin lähtevät....
sellaisiin, jotka eivät todellakaan rasita eivätkä haittaa ketään! Jokainen tänne syntyvä lapsi on todellakin tervetullut - ja jos vanhemman naisen kroppa ei olekaan enää parikymppisen kvaliteettia, päässä hänellä on varmasti enemmän ymmärrystä ja viisautta kuin nuoremmilla.
Iltatähtiä on syntynyt niin kauan kuin naisia on maailmassa ollut. Vasta vaihdevuosien jälkeen ei lapsia synny. Se on kuulkaapas ihan luonnon laki!
Ällöttävää nimitellä yli nelikymppisiä MUMMOIKSI! Haloo! Siinä vaiheessa on vielä 25 vuotta eläkeikään! Te olette itse kaivamassa maata oman ihmisarvonne alta - sillä KAIKKI tällä planeetalla vanhenevat.
Terv. 34-v
Eivät ole enää uskoneet tulevansa raskaaksi. Mitä siinä sitten enää voi tehdä, kun on raskaana? Sitten vaan ollaan ja synnytetään se lapsi. Sattuuhan noita " vahinkoja" kaikenikäisille.
jonka äiti oli saanut nuorimmaisensa reippaasti yli viisikymppisenä.
Ja minun isoäitini äiti oli 46 saadessaan isoäidin, isoisäni äiti 44 isoisän syntyessä.
Miehelläni on ongelmia hedelmällisyyden kanssa. Tosin eihän se ole varmaa mistä se johtuu.
Samoin mieheni on alkanut vanheta tosi nopeaa ja jonkin asteista muistihäiriötä on alkanut ilmetä.
Ihan tiedoksi, että kaikki yli 39-vuotiaat yleensä käyvät istukkabiopsiassa, jossa tutkitaan hyvin tarkkaan sikiön kromosomit.
.. on nykyään yhdeksänkymppinen skarppi herrasmies... ja isoäitini eli 86-vuotiaaksi, täysissä sielun voimissa hänkin.
Entäs jos joku on mummo jo 35, vuotiaana? Eikö hänkään voi hankkia lapsia, kun on mummoiässä. Minäkään en ymmärrä tuota tietyn ikäisten naisten mummottelua. Ihan niinkuin jollakin olisi oikeus tuollaiseen nimittelyyn.
jossa annetaan vain tietynlaisille ihmisille lupa lisääntyä. Katsokaa peiliin, sieltä näkyvät orastavat Hitler-viikset.
Mieheni esiäiti (s. 1717) synnytti pojan 46-vuotiaana. Poika oli tiettävästi hedelmällinen :)
Opiskelukaverini äiti sai iltatähden 50-vuotiaana. Kaverini oli hyvin innoissaan pikkusiskostaan.