Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä työyhteisö?

Vierailija
06.10.2008 |

Millainen se on?

Kaikki ovat myös ystäviä keskenään?

Vain jotkut ovat ystäviä ja loput vain työkavereita? Mitä tällainen saa aikaan niissä, jotka ovat vain työkavereita?

Kokemuksia!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hyvä työyhteisö on sellainen, joissa kaikki arvostavat toisten osaamista, pyritään yhteiseen lopputulokseen, käyttäydytään asiallisesti ja toisia kunniottavasti, voidaan kehittää luovia ratkaisuja.

Ystävyydellä ei minusta ole kovin suurta merkitystä. Jos joku on jonkun kanssa hyvä ystävä, niin sitten on. Ennemmin tuntuisi, että jos työyhteisö olisi sama kuin ystäväpiiri, niin kyllä siinä työnteko saattaisi kärsiä. Negatiivisiä asioita voisi olla vaikea käsitellä, koska siinä puututtaisiin samalla kollegiaalisiin että ystäväsuhteisiin.

Ystävällinen voi ja kannattaakin olla, mutta ei mun mielestä ole mitään erityistä etua siitä, että työyhteisössä olisi paljon ystävyyssuhteita.

Vierailija
2/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin työkavereihin. Toki joskus arvostaa toista ihan vaan siksi koska toinen on niin älyttömän hyvä työssään, mutta usein sitä "hyvää" ei välttämättä näe ennenkuin tietää ihmisestä vähän enemmän.

Ystävällinen voi ja kannattaakin olla, mutta ei mun mielestä ole mitään erityistä etua siitä, että työyhteisössä olisi paljon ystävyyssuhteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siitä tulla mitään hyvää, jos puolet on pomon bestiksiä ja puolet 'vain työntekijöitä'?

Vierailija
4/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ja toisten työn arvostaminen tuntuu olevan yksi hyvän työyhteisön merkki. Annetaan apua silloin kun tarvitsee mutta ei puututa tyhjän vuoksi toisen työhön. Luotetaan työkavereihin.

Työyhteisön sisään mahtuu ystävyksiäkin, mutta lähtökohtaisesti ehkä kannattaa ajatella etsivänsä ne ystävät työyhteisön ulkopuolelta.

Vierailija
5/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään sekä ystävyyden että työasioiden hoidon kärsivän moisesta.

Entinen kollega voisi tulla kysymykseen, mutta ei sekään ihan varauksettomasti.

Vierailija
6/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siitä tulla mitään hyvää, jos puolet on pomon bestiksiä ja puolet 'vain työntekijöitä'?

Vierailija
7/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusasiat pitää olla kunnossa kuten johtaminen, työnjako, selkeät tehtäväkuvaukset ynnä muut edellytykset tehdä työtä hyvin

Hyvä ilmapiiri on sitä, ettei kokoajan puhuta pahaa toisista seläntakana vaan kannustetaan ja ratkaistaan asioita asioina eikä personoida ongelmia liikaa. Hyvässä työyhteisössä keskitytään työntekoon.

Vierailija
8/8 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä töissä nyt on erityisen tärkeä arvostaa sitä ammattitaitoa, osaamista ja muitakin työnteossa tarvittavia asioita. Jos joku nyt sattuu olemaan vapaa-ajalla hyvä vanhempi, mestarikutoja, säästäväinen tai mitä nyt kukin arvokkaana ominaisuutena pitää, niin ei se mun mielestä vaikuta siihen työpaikan arvostukseen.

Tietysti sitä nyt voi ajatella, että jokaista ihmistä pitää ja kuuluu arvostaa, mutta ei siihen minusta millään lailla liity se kuinka hyvin heidät tuntee. Kyse on siis mieluummin siitä, että ylipäätään arvostaa kanssaihmisiään ja sitten vielä jokainen kokisi, että muut työyhteisön jäsenet ovat niiden työnteon tavoitteiden saavuttamisen kannalta arvokkaita.

Yleensä ei kannata ystäviänsä palkata, se on vähän kuin veren kaivamista nenästä. Tuttavat sitten asia erikseen.