Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee hyvä teko lapsillesi! Laita juhannusjuomiin normaalisti menevä raha lapsen tilille ja vietä juhannus selvinpäin!

Vierailija
19.06.2007 |

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otetaan ehkä illalla yhdet saunaoluet ja ruuan kanssa viiniä. Ja ihan lasten aikana tämä " kännäys" . En näy mitään syytä, miksi nämä " viinat" pitäisi jättää ostamatta. Ostetaanhan toki lapsillekin saunajuomiksi pillimehut tai limsaa.

Kaikille kun se alkoholi ei ole oikeasti ongelma

Vierailija
2/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

B: en juo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

janojuomana otan olutta joskus. ei taida lapset niistä rahoista paljoakaan hyötyä. meillä ei kännejä oteta, eikä muutenkaan alkoholilla läträillä.

Vierailija
4/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarkoitus juoda, niinkuin ei edellisinäkään vuosina.

Vierailija
5/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi viitsi tileillä käydä. Hyvä teko lapselle on myös hyväntuuliset vanhemmat. Usko pois, kyllä monessa perheessä osataan juoda se vinkku/olut/siideri niin ettei kukaan ole päissään. kaikilla ei oo alkoholiongelmaa, mutta ainakin meidän perheessä sauna-olut tai pari lasia viiniä kuuluu ihan hyvään aikuiseen elämään.

Vierailija
7/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi ulkomailma tuotu shampanja pullo, hinta reilu 2¿.

Vierailija
8/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsella ei ole mitään tiliä ja muutenkin sitä odottaa kuitenkin aikanaan aika mielettömän iso perintö, kun olemme aika varakkaita, joten meidän juhannusjuomista mahdollisesti säästyneet rahat ei siinä paljon paina. Eikä mekään mitenkään kovasti tavata juopotella.

Vierailija
9/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin selvinpäin, kun ollaan absotisteja.

Ja ihan rauhaista juhannusta vietetään perheen kesken kotosalla, koska minä olen osan juhannusta töissä.

t. äippä 27, isä 26 ja poika 1 v 3 kk

Vierailija
10/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oliko tässä joku oletus, että lapset tekevät hyvänkin tilin

ärsyttävää moralisointia

Vierailija
11/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä yksi ulkomailma tuotu shampanja pullo, hinta reilu 2¿.

Vierailija
12/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää absolutistia ja kohtuukäyttäjää palsta täynnä. Hyvä niin, mutta ei valitettavasti kerro todellisuudesta mitään...

Vierailija
13/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen tilille, juon limsaa aivan liikaa muutenkin :o)

Vierailija
14/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastu sillä rahanlaitolla tilillekään...

Vierailija
15/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikista juhlapyhistä jää muksuille karmeat muistot. Ihan hyvän pointin heitit enkä minäkään usko, että tällä palstalla on oikeasti prosentuaalisesti näin paljon kohtuukäyttäjiä ja absolutisteja kuin nyt näyttäisi ;-) Ympäristöään (naapurustoaan) vilkaisemalla näkee sen totuuden.

Haluan silti kertoa toisenlaisenkin näkökulman. Olen kasvanut absolutistiperheessä. Perheeni ei ole ollut uskonnollinen millään tavalla vaan ihan tavallinen suomalainen työläisperhe. 70- ja 80-luvuilla oli ihan ihmeellistä, jos tavallisessa työläisperheessä ei edes isä juonut edes perjantaina.

Emme voineet lähteä perjantaina tai lauantaina vieraisille kuin ehkä yhteen perheeseen, koska vanhempani eivät halunneet katsellakaan kännäämistä. Toisaalta meille ei juuri kukaan halunnut pe- ja la-iltaisin tulla kyläänkään, koska meillä ei myöskään saanut viinaa.

Vanhempani istuivat juhlissa aina naamat nutturalla, koska muut nauttivat alkoholia. Eivät osanneet pitää hauskaa ollenkaan. Musta tuntui kurjalta, koska kaikki muut aikuiset nauroivat, tanssivat, lauloivat ja pitivät hauskaa. Kodissani ei ollut ollenkaan sellaista rentoutumisen kulttuuria. Rentoutuminen katsottiin laiskuudeksi, joutenolo ei ollut suotavaa.

Kesäiltoina naapurit rupattelivat iloisesti saunaoluidensa ääressä terasseillaan ja vanhempani istuivat naamat norsun vitulla kyräillen naapureiden juomisia.

Oli vapauttava tunne päästä omaan asuntoon ja päättää itse miten vapaa-aikansa viettää. Minusta tuli alkoholin kohtuukäyttäjä. Löysin miehen, joka myös pitää nautiskelusta. Mikään ei ole sen ihanampaa juhannusaattoiltana kuin hyvä seura (=mies, kolme lastamme ja mukava tuttavaperhe tai pari), grilliherkut ja niihin natsaava viini, kiireetön jutustelu, rentoutuminen. Illalla saunotaan ja laitetaan lapset nukkumaan. Sitten on aika saunaoluiden ja -siidereiden, ehkä maistamme yön hiljetessä myös kupilliset sangriaa.

Vierailija
16/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin jo pidempään ollut tarkoitus käydä avaamassa kuopuksellekin oma tili, kun ei vielä ole. se tuli tästä viestistä mieleen. ja samoin se, että juhannuksena vois myös saunan jälkeen juoda sen vuoden toisen oluen. (toinen juodaan sitten jouluna)

Vierailija
17/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama saunakalja juodaan,

ei muuta.

aina ollaan myös juhannus lasten ehdoilla!!

Vierailija
18/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kavereista osa on kasvanut perheessä, jossa vanhemmat on absolutisteja ja niiden mielestä se on rajoittanut heidän elämäänsä ihan hirveesti, kun ei ole voinut kotona edes aikuisiällä sanoa, että on krapula tai että otinpa eilen yhden siiderin. Ja yhteiset mökki yms. reissut ihan hirveitä, kun ei voi edes saunakaljaa ottaa, kun vanhemmat ei hyväksy edes sitä. Saunakalja vedetään siis salassa tai sitten saa nyrpeitä katseita vanhemmilta; lapset siis jo 3-kymppisiä. Naurettavaa!!! Onneksi mun vanhemmat on aina ottanut alkoholia kohtuudella kotona ja me lapsetkin saatiin 18-v ylöspäin ryypätä ihan rauhassa kotona ja nykyään otetaan saunakaljat jos toisetkin yhdessä.

Vierailija
19/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa absolutistien mökille perheineni ja kuten arvata saattaa tilille menee 0 ¿.

Itse kasvoin perheessä, jossa molemmat vanhemmat joivat perjantai kännit ja lauantait tasoittelivat. Itse juon humalaan itseni max 2 krt vuodessa ja silloinkaan en mitään kaatokännejä enkä kotona lasten nähden vaan aikuisseurassa rapujuhlilla tai pikkujouluissa. Muuten meillä nautitaan muutama saunaolut kerran viikossa. Ei siis humalaa haluta näyttää lapsille. Sitä samaa pelkoa ja kauhua en halua antaa perintönä heille.

Vierailija
20/26 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sen takia laitoin viestin, että ne joilla sitä alkoholia kuluu runsaasti, vähän edes pysähtyisivät miettimään asiaa. Alkoholia kun todellakin kuluu juhannuksena enemmän kuin se yksi siideri mieheen/naiseen!

Hauskaa juhannusta kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan