Mitä ruokaa yli 3v:lle?
Nuo purkithan on melkeen kaikki 1-3v. niin mitä sen jälkeen? Onko jotain haittaa jos antaa niitä pidempään? Lapsi kyllä aloittaa päiväkodissa syksyllä niin yhden ruoan syö siellä, mutta kai mun kotonakin sille pitää sitten vielä jotain antaa. Olisko parempi antaa vaikka pinaattilettuja tms. kuin noita purkkeja? Miten te muut ootte tehny? Aloitan siis elokuussa työt.
Kommentit (26)
ja tulin kyllä surulliseksi ajatellessani, että hän olisi koko ikänsä syönyt purkkiruokaa... Nyyhkis
Voi kuinka tyttöni rakastaakaan keittoja, grillimakkaraa, kanaa, kiusauksia. Voi ap sano jo että provoilet...
Ja kai niillä purkeilla markkinat on kun niitä kerran kaupoista löytyy!
Se on niin törkeetä, ettei 3-18-vuotiaille ole terveellisiä purkkiruokia. Noissa eineksissä kun on niin kauheasti suolaa ja muuta paskaa.
Olen 3 v nirson lapsen äiti. Nirsouden väitetään olevan geneettistä. Olin itsekin nirso lapsena. Monesti laittamani ruoka ei kelpaa lapselleni. On hyvä, että hän pitää edes joistakin purkkiruuista, pinaattiletuista sekä yhden käden sormilla luettavista kotiruuista, joihin tottumiseen meni aikaa. Kasvikset menevät sormiruokana, mutta ei minään sekoituksina kuten salaattina.
Olen kotiäiti ja väsynyt siihen, kun yksi lapsistani on niin nirso. Perhe ei rajoita ruokiaan noin harvaan kotiruokaan, joten lapsi joutuu maistelemaan uusia ruokia lusikallisen ja saa sitten vaikka sen purkkiruoan eteensä! Hoikka lapsi heikkenee, jos alkaa paastoamaan!
Kotiruuista kelpaa vain kinkkukiusaus, perunamuusi ja lihapullat sekä broilerin filee. Purkkiruuista suostuu syömään vain Piltin merimiespataa. Jotkut tuoreet kasvikset sen sijaan kelpaavat jopa erittäin hyvin (kurkku, tomaatti, salaatti). Jos teen vaikkapa keittoa, valittaa jo ennen maistamista, että en tykkää, haluan purkkiruokaa. Ärsyttävää!!!
Neuvoja, miten saisi ruokavaliota edes vähän runsammaksi..?
mutta ihan varmasti tuo arjen minuuttirumba on meille monelle työssäkäyvälle äidille rankkaa, oltiin parisuhteessa tai yh.
Meillä menee niin, että käyn töistä tullessa kaupassa (jos pakko), haen lapsen pk:sta. Kotona aloittelen ruoan ja samalla lapsi katsoo pikku2. Ja sen jälkeen syödään yhdessä. Mies tulee yleensä myöhemmin, joten syö sitten yksin tai lapsi syö isänsä kanssa iltapalan.
Itse löysin töihin palatessa kaupan pakastealtaat eli vihannekset, perunamuussit, lihapullat, kalat... näitä lataa pakkaseen, niin valmistuu nopsasti ihan ok kotiruokaa. Ja niitä pinaattilettuja meillä myös silloin tällöin.