Olen aina ihmetellyt, millä lailla suomessa on ilmainen terveydenhuolto?
Just kattelin hinnastoa ja käyntimaksu näky olevan yli 13 €, vuosimaksu 27 €, sairaalamaksut jokaiselta yöltä 20-35 €.
+ lääkkeiden hinta,joka vaan nousee. (tai siis korvattavuus pienenee)
Niin millä lailla suomessa on ilmainen terveydenhuolto??? ei mee jakeluun ja oon ihmetelly tätä kauan!
Kommentit (146)
Suomessa työllinen ihminen on etuoikeutettu. Työterveys ei maksa mitään, lääkäriin pääsee ja terveys on hoidettu, joskus jopa lääkkeet maksetaan.
Työtön maksaa terveyskeskusmaksut, lääkkeet, kaikki itse pienistä tuloistaan.
Suomen terveydenhuolto ei ole ilmaista, sairastaminen ei ole edullista pienituloiselle, ei edes lapsen sairastaminen. Meillä meni viime vuonna YHDEN lapsen lääkkeisiin omavastuun verran eli 670e ja polimaksuja meni 500e. Pienituloiselle se oli paljon. Jos sairastunut olisi ollut mieheni, olisi hänen työpaikka maksanut hänen vastaavat lääkkeet. Reilua?
Suomessa työllinen ihminen on etuoikeutettu. Työterveys ei maksa mitään, lääkäriin pääsee ja terveys on hoidettu, joskus jopa lääkkeet maksetaan.
Työtön maksaa terveyskeskusmaksut, lääkkeet, kaikki itse pienistä tuloistaan.Suomen terveydenhuolto ei ole ilmaista, sairastaminen ei ole edullista pienituloiselle, ei edes lapsen sairastaminen. Meillä meni viime vuonna YHDEN lapsen lääkkeisiin omavastuun verran eli 670e ja polimaksuja meni 500e. Pienituloiselle se oli paljon. Jos sairastunut olisi ollut mieheni, olisi hänen työpaikka maksanut hänen vastaavat lääkkeet. Reilua?
ja sairaanhoidon ei ole sanottukaan olevan ilmaista, mutta terveydenhuolto on, ne ovat kaksi eri asiaa, mutta te ette näytä sitä tällä palstalla käsittävän
ja sairaanhoidon ei ole sanottukaan olevan ilmaista, mutta terveydenhuolto on, ne ovat kaksi eri asiaa, mutta te ette näytä sitä tällä palstalla käsittävän
Terveydenhoito eli englanniksi health care kattaa myös sairaanhoidon. Ei englannissakaan ole mitään erillistä sickness care -käsitettä. Ja terveydenhoitoammattilainen (health care professional) hoitaa valtaosan ajastaan nimenomaan niitä sairaita.
Kokoomus porsaiden mielestä ei pitäisi ollakaan mitään ilmaista terveydenhuoltoa, vaikka tosin ei se sitä ole nytkään, kuten aloittaja kirjoittikin. Kokoomuslaisten mielestä vain rikkailla tulee olla oikeus sairaalahoitoon jne. Miettikää miten sairasta! Vain rikkaille omat sairaalat ja köyhät kuolee tauteihin jotka voisi hoitaa, tähän tämä on menossa, äänestäkää vaan sitä saatanan sekoomusta, tulette löytämään sen edestänne. Niin oli vielä minunkin isovanhempani rikkaita kokoomuslaisia, vaan enpä ole minä, joten ajatelkaa edes tulevaa sukupolvea ja omis lapsenlapsenlapsianne, ne eivät välttämättä ole rikkaita kokoomuslaisia jos itse sitä olette. Kaikista sairaimmalta tuntuu se, että ihan tavalliset suomalaisetkin äänestävät sekoomusta! Miksi ihmeessä? Siinä kaivaa vain itselleen kuoppaa!!!!!!!!!!!!!!!!
Eihän se ilmainen ole. Mutta halpa. Tuttu USAsasta oli ottanut kuvan sairaalalaskusta kaksoset synnyteyttään: 200 000 taalaa. Aika paljon.
Eihän se ilmainen ole. Mutta halpa. Tuttu USAsasta oli ottanut kuvan sairaalalaskusta kaksoset synnyteyttään: 200 000 taalaa. Aika paljon.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2012 klo 19:26"]
Suomen terveydenhuolto ei ole ilmaista, sairastaminen ei ole edullista pienituloiselle, ei edes lapsen sairastaminen. Meillä meni viime vuonna YHDEN lapsen lääkkeisiin omavastuun verran eli 670e ja polimaksuja meni 500e. Pienituloiselle se oli paljon. Jos sairastunut olisi ollut mieheni, olisi hänen työpaikka maksanut hänen vastaavat lääkkeet. Reilua?
[/quote]
Mun miehen lääkkeisiin menee joka vuosi jo tammikuussa 670 euroa. Loput on toki ilmaisia.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2012 klo 19:26"]
[/quote]
Mun miehen lääkkeisiin menee joka vuosi jo tammikuussa 670 euroa. Loput on toki ilmaisia.
[/quote]
Eivät ne sen jälkeenkään taida ilmaisia olla, vaan maksavat sen 1,50 e/laaki.
Tässä taas joku älykkö avautuu aloituksessa. Täytyy olla aika heikkolahjainen, jos ei tajua mitä se hoito oikeasti maksaisi.
Alle 18-v terveydenhuolto on ilmaista ihan hammaslääkäreitä, psykologeja ja sairaaloita koskien.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 20:11"]Alle 18-v terveydenhuolto on ilmaista ihan hammaslääkäreitä, psykologeja ja sairaaloita koskien.
[/quote]
Kyllä noi psykologikäynnit on vielä aikuisenakin ilmaisia :)
Nyt on kyllä pakko kysyä, missä ihmeessä te olette kuullee että Suomessa on ILMAINEN terveydenhuolto???? Ei kai ainakaan koulussa. Se ei ole,totta eikä edes mahdollista, sillä mikään mistä tulee kuluja ei voi olla ilmaista, maksimissaan maksutonta (eli kustannetaan yhteisistä varoista jolloin raha ei siirry sillä hetkellä kun käyt palvelussa). Eikä kukaan väitä enää nykypäivänä että terveydenhuoltomme on maksutonta, tai jos väittää, ei ole ajatellut asiakasmaksuja. Se on totta, että palvelusta maksetaan asiakasmaksua vain murto-osa, ihan nimellinen maksu.
terv. sosiaalipoliitikko
Ei ole ilmaisia lounaita.
Minä maksan Sinun terveydenhuoltopalveluista melkoisesti veroissani. Haluaisitko vielä jonkin käteiskorvauksen minun lompakostani sairastaessasi tai ostaessasi lääkkeitä?
--- niin ja sähkö tulee töpselistä.. eikö niin
poliitikkojen puheissa. Totuus on että Suomessa ei ole terveydenhuoltopalvelut kuin eurooppalaista keskitasoa.
Minne ne verorahat sitten menevät niin siitä ei ota einarikaan selvää...
Ei ole ilmaisia lounaita.
Minä maksan Sinun terveydenhuoltopalveluista melkoisesti veroissani. Haluaisitko vielä jonkin käteiskorvauksen minun lompakostani sairastaessasi tai ostaessasi lääkkeitä?
--- niin ja sähkö tulee töpselistä.. eikö niin
kun lapsesta asti joka tuutista on ilmoitettu kuinka
a) on lottovoitto syntyä suomeen
b) suomi on hyvinvointivaltio
c) täällä on ilmainen terveydenhuolto
ja täytyy sanoa että en ymmärrä miksi noin sanotaan... joka kerta on lääkärissä pitänyt maksaa. miksi noin siis sanotaan????
t.AP
tahdo päästä. Jos saat ajan, niin menee pitkälle, jos ylipäänsä pääset linjoilla läpi! Moni menee sitten yksityiselle.
todellisuudessa maksaa niin on kyllä lähes ilmaista. Potilas makaa teholla 3 viikkoa ja maksaa tästä noin 600e (maksukattokin taitaa ylittyä ainakin melkein) mutta todelliset kustannukset ovat HUOMATTAVASTI korkeammat.
kun lapsesta asti joka tuutista on ilmoitettu kuinka
a) on lottovoitto syntyä suomeen
b) suomi on hyvinvointivaltio
c) täällä on ilmainen terveydenhuoltoja täytyy sanoa että en ymmärrä miksi noin sanotaan... joka kerta on lääkärissä pitänyt maksaa. miksi noin siis sanotaan????
t.AP
Nuo tajuttoman pienet maksut ovat vain pienen pieni osa siitä, mitä se sun lääkärissä käynti oikeasti maksaa. Jos joutuisit maksamaan erikseen *jokaikisestä* testistä, kokeesta ja tutkimuksesta, puhumattakaan jatkotoimenpiteistä, leikkauksista yms, saisit ehkä vähän suhteellisuudentajua tähänkin.
väitettykään ilmaiseksi. Mutta terveydenhuolto (neuvola, kouluterveys, hammaslääkäri tietyn ikäisiltä, rokotukset jne) ovat kaikki ilmaisia.