No, mitäs mieltä olette hoitajien työstä näiden tositv-sarjojen perusteella?
Siis näiden kotimaisten Sairaalan syke sekä Sairaala-ohjelmien perusteella. Kuinka moni teistä olisi valmis tekemään ko työtä alle 2000 euron palkalla?
Kommentit (18)
Kunnallisella puolella sh:n alkupalkka on kaiketi siinä 1700-1800 euron paikkeilla, eikä kaikki tee vuorotyötä, josta sitä liksaa saisi vähän enemmän.
On vissiin kuntakohtaisesti eroja, mutta +/- 2000 euroa taitaa olla sh:n peruspalkka ilman mitään lisiä.
Jorvin sarja on mielestäni hyvä vaikka antaakin aika leppoisan kuvan työstä. Tosin joka jakso tuntuu olevan vähän sellainen antikliimaksien ilotulitus, kun kaikki oikeasti jännät jutut jätetään näyttämättä.
palkankorotusten jälkeen alle 2000 euroa - lähihoitajan ja perushoitajan voi olla
T:se lääkäri
tai jos on alle 200 euroa, niin ei ole paljoa (ei taatusti mitään tyyliin 1700 euroa)
itse jotenkin oletin, että puhe oli sairaanhoitajista, koska heitä se Jorvin sarja ainakin on lähinnä esitellyt
Itse työskentelen yksityispuolella sh:na 10v työkokemusta ja palkka 2200 euroa, päivätyö, joten ei lisiä. Muutama ystäväni kunnallisella puolella hoitajana ja heidän peruspalkkansa samalla työkokemuksella n. 300-400 euroa vähemmän, työpaikasta riippuen.
Mutta eiköhän hoitoalalle suuntauneetkin osaa lukea sitä kvtessiä, joten tietänevät alan palkkatilanteen. Ihan turhaa valitusta minusta.
kolmivuorotyöstä. Ei mitään muita lisiä.
vaativalla osastolla sairaanhoitajana, palkka 1978e/kk. Lisiä ei juuri tule, kun yh:na en voi iltoja ja viikonloppuja juurikaan tehdä. Ja tiedän, että muualla on huonompiakin lähtöpalkkoja.
Ei riitä täällä pk-seudulla mihinkään.
Olen kyllä asunut sen verran sairaaloissa, että tiedän.
ja sorry että olin pielessä 30 eurolla... hyvä että joku laittoi dataa, ärsyttää tommonen 1700-.1800 -heittely, kun ei ole faktaa
itse olen Husissa töissä, joten täkäläisistä tasoista siis tietoisempi...
Ei voi puhua, että kaikki myyjät ovat töykeitä, jos olet parilta myyjältä saanut huonoa palvelua jne
ja sorry että olin pielessä 30 eurolla... hyvä että joku laittoi dataa, ärsyttää tommonen 1700-.1800 -heittely, kun ei ole faktaa
itse olen Husissa töissä, joten täkäläisistä tasoista siis tietoisempi...
se ei todellakaan tarkoita, että sh:t muualla olisivat samalla tasolla. Terveisin sh aluesairaala-tasolta, kaukana pääkaupunkiseudusta ja palkka tosiaankin sen 1700 euroa ja risat (en nyt ihan tarkkaa määrää muista, enkä jaksa palkkakuittia hakea)
ja lisää, että olen kyllä hoitajien palkoista kiinnostunut - ihan sen takia, että kun itse päivystän, niin välillä saa olla sydän syrjällään, kun osin epäpätevät ja liian vähäiset hoitajat valvovat sairaita potilaita (kesäisin etenkin), ja tosi mieluusti jättäisin potilaat aina ja vain ja ainoastaan riittävälle määrälle koulutettuja hoitajia valvottavaksi - ja näinhän se ei ole niin kauan kuin palkat on liian pienet.
Ja se, että on kiinnostunut palkoista, ei tarkoita, että pysyisi kärryillä, koska palkkojen uutisointi on propagandaa täynnä - toimittajan tavoitteiden mukaan esitetään varsinkin vuorotyöläisten ym. palkkoja aina halutun vaikutelman mukaan.
Lääkäreillä ei varmaan tunnukaan missään...
Tampereen sarjaa en oo kattonu, mutta toi Jorvin sarja ei mun mielestä kyllä välitä sitä, miten raskasta ja tietyissä tilanteissa suorastaan v-mäistä hoitajan työ voi olla, eikä ehkä ne työn annitkaan ihan kauhean hyvin välity. Ne sairaalaelämän huippuhetket ja todelliset ikävyydet leinee sellaisia, että ei potilaat suostu kuvattaviksi. Eikä varmaan haistattelevia pultsareitakaan kauheasti voi kuavata...
T: lääkäri