Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko erittäin hyväksi leipuriksi tulla kuka vain? Vai onko " geeneissä" ?

Vierailija
18.06.2007 |

Itse yleensä ottaen aina epäonnistun leipomisessa :( Ihan sama mitä yritän tehdä, kaikenmaailman ohjeitten mukaan niin pieleen menee. Harvoin onnistuu.

Anoppi taas tekaisee tuosta vain ihania ja upeita leivonnaisia, samoin hänen tyttärensä.

?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen oppinut:)

Alussa tuntui, ettei mikään onnistu, nyt onnistuu monet jutut aivan kädenkäänteessä, ja leipomistaitojani usein ylistetään. Tässä muutama perusjuttu (jotka varmaan tiedätkin), mutta sanonpa silti, koska joitain näitä juttuja en itse osannut ottaa alussa huomioon:

-kato, että munat, margariini yms. mitä käytät ovat aina huoneenlämpöisiä (ota huoneenlämpöön muutama tunti ennen leipomista). Tällöin taikinat vaahtoutuu ja kohoaa hyvin.

-vatkaa aina sokeri ja munat tai sokeri ja margariini-seos HYVIN! Siis vaikka reilu 7 min putkeen.

-lisää sokeri-muna -vaahtoon jauhot niin varoen kuin voit: lusikalla tms. kääntelemällä, älä vatkaa enää. (Tämä vaihe aina lässäytti taikinani ennen, kun sekoittelin jauhot ronskilla kädellä).

-käytä OIKEAA VOITA leipomiseen, kerma kermana, äläkä tee mitään " laihis" -versioita (ainakaan aluksi;) Näistä tulee oikeasti rehellistä makua.

-vaivaa pullataikina hyvin:)

Kyllä se siitä lähtee. Harjoitus oikeasti tekee mestarin. Älä lannistu!:)

Vierailija
2/2 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla