<3<3Tonttujen juhannusviikko<3<3
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10520652&p=2&tmo…
Tuostapa viime viikon turinat..
Kommentit (55)
En sitten muistanut kaiken omanapaisuuteni keskellä, että äitsyllä alkaa olla jännät päivät jo edessä! Iso kasa plussatuulia sinne, toivottavasti krampit merkkaa sulla samaa kun mulla +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Heräsin taas tänään aamuyöstä siihen poltteluun, kyllä se sitten rauhoittui kun menin selälleni ja laitoin polvet koukkuun. Jos kyse on jostain kohdun kasvamisesta, niin miten se voi olla näin rajua jo tässä vaiheessa ja pahimmillaan yöllä?
Niin tosiaan, tsekkasin sen lasketun ajan ja se olisi keskimääräisen kierron pituuden mukaan 1.3.08. Niin ja 7. yrityskierto, josta tärppäsi, se maaginen kierto ;)
Huomenna lähden reissuun, tänään täytyy aloittaa pakkailut, apuva!
Terv. Sohvi (en edes uskalla laittaa vielä mitään raskausviikkoja)
Paistelin siinä äsken possunpihvejä, ja voi sillisalaatti ei tippaakaan SUOLAA!!! Onneks oli lihaliemikuutioita sentään...
Ihana vesisade jatkuu, voi kun tuoksuu ulkona jo niiiin hyvälle!!
Sohvilta piti vielä udella, että olettekos menossa alkuraskauden ultraan?? Kyllä nuo sun kuvailemat karmpit taitaa ihan sitä kohdun venymistä ja pauketta olla :-)
Äitsy, taitaa nuo sunkin krampit meinata tonttuvauvaa :-) Eikun testaamaan vaan pian ;-)
meen taas!
nonuli ja justiina 13+6
Mä olen edelleen ihan täpinöissäni sohvin plussasta. Siis niin siistii! Nyt vielä äitsy samaan syssyyn saa plussan testiin niin a-vot!!
Mulla on niitä tyhmiä iltavuoroja vielä kaks jäljellä *plääh* kohta taas olis startattava sinne päin. Mies vie mut tänään kun on menos samaan suuntaan kyläilemään tyttönsä kanssa. Ja kait se sitten hakee kans illalla, toivottavast ainakin. Ei olis kiva kävellä tommosta melkein 30kilsaa..
Täällä aika lähellä on tänä viikonloppuna vanhoillislestadiolaisten suviseurat ja porukkaa odotetaan vajaat satatuhatta!!! Arvatkaa vaan onko jo porukkaa liikkeellä!! Eilen kävin töihin mennessä tankkaamassa ja huoltiksella oli _vähä_ ryysis! Illalla sitte ajelin karavaanareiden kanssa yhtämatkaa kotiin päin. Toivottavast ei ihan koko ajan satais sillä nehän on tuolla lentokentällä ihan leiriolosuhteissa.. Tunnetteko muuten ketään sinne menijöitä? Mä en. Täälläpäin ei kauheesti mun käsittääkseni ole ees noita " lessuja" enemmän pohjanmaalla kai?
(.)Mulla oli eilen töissä kauhee turvotus ja maha kipee. illalla sitte päästelin kotona pahimmat ilmat pihalle..Onko muilla odottajilla ilmavaivoja vai oonko ainoa?? Olin jo töissä mammahousuissa sillä ne työvaatteet on kainalohousuja ja ei tosiaan enää mahdu. Joitain kuminauhavyötäröisiä olen rullannut mahan alle mutta nekin puristaa. Ja tulee huono olo jos mahaa painaa jokin!! Mieluiten olisin ilman vaatteita.. Töissä ei oikein onnistu!! Muutenkin mun maha on jo pullottava. Hitsi ei oo näin aikaisin koskaan ollut vielä! Varmaan sitte vaikuttaa se et oli vararengasta jo ennestään? Jos en tietäis niin epäilisin et kaksoset tulossa!
Mansku 10+ jotain
Sataa, sataa ropisee, pili, pili pom!! Kyllä toi pellikaton ropina tekee poikaa :-D Ja maistui lapsille mun lihaliemikuutioilla suolatut pihvitkin :-) Jos tänään muistais ostaa suolaa kaupasta!!
Ollaan menos tekemään lopullinen ruokalista ja varaus pitopalvelulle :)kun isukki tulee töistä, ja lapset on haettu hoidosta!
Mansku, minä en tunne yhtään lestadiolaista, ei niitä ole kauheesti juu täälläkään päin! Toivotaan, että viikonlopuksi sitten kirkastuu, ettei heitin tarvii kuravellissä majailla :-D
Voi, kuule, kyllä mullakin on jo ihka oikea pieni vauvamasu :-D Oon siirtynyt mamaahousuihin jo ajat sitten!! Ja jos kerron vielä salaisuuden, että mun masussa on jo elämää :-DD Mut sitä pitää jäädä oikeen vartavasten kuullostelemaan! Ei niitä tunne kun kävelee tai puuhailee! Vauvahan on vielä kauhian hentoinen ja pieni! Mutta tunsin jo esikoisestakin liikkeet viikolta 15-16!! Pikkuisia sipailuja ja tuksauksia tuntuu, kun menee kyljelleen makoilemaan, tai risti-istuntaan silleen masu(lue läskit)krysyssä! Eikä niitä aina tunnu!! SE ON MAAILMAN IHANIN JA SULOISIN TUNNE!!! Parin viikon päästä sen voi jo jakaa isukillekin :-D Aatelin ensin, etten kerro vielä, kun luulin niitä ensin eksyneiksi pieruiksi, ja mielikuvitukseski, mutta EI, kyllä se on vauva!!
Mä olin ainakin ihan mieletön pierumaakari, mansku, ja mua kans on turvottanut ihan hirveesti! Se tuntuu kyllä tosi kamalalle :-( Eikä varmasit olla ainoita, joita pukkaa/pukkasi alkuvaiheessa pierettämään ihan tolkuttomasti :-D Anna laulaa vaan! Ei sitä pidättelemisen tuskaa kestä kukaan :-DD
Koitahan jaksaa vielä muutama iltavuoro, ja toivotaan, että sun ukko ei jätä sua kyydittä ehtoolla ;-D
nonuli ja justiina 13+6
Testailut on taas aloitettu. Mä tilasin netistä pari clearblueta ja kun ne äsken kolahti postiluukusta, niin en tietenkään voinut olla testaamatta. No, haamuplussa tuli heti näkyviin! Nyt mun on pakko myöntää, että olin tästä aika varma. En vaan ole kehdannut täällä kaikkia " oireita" selostaa. Tosiaan on ollut niitä mahakipristelyjä, mutta musta tuntuu, että ne ei ole yhtä voimakkaita ollut, kun silloin pojan kanssa. Lisäks tissit on ollut " painavan" tuntuiset. Ei mitenkään kipeet, mutta ne ikään kuin tuntuu koko ajan. Sit yks vähän oudompi oire. On meinaan nyt jo jonkun aikaa aamuisin tuntunut, kuin olis virtsis alkamassa. Sitten se menee aamupäivän mittaan ohi. Ei niin mukava oire, mutta kait sekin tästä johtuu.
Laskeskelin kalenteria ja jos lasketaan toi meidän rokotustauko mukaan, niin tää oli se maaginen seitsemäs kierto! Aikas hauskaa. Tauon jälkeen toka ja eka missä käytin ovistikkuja. Niitä tässä kyllä on kiittäminen. Muuten olisin luullut ovista paljon aikasemmaks ja hommailut olis lopetettu liian aikasin niin kuin kävi viime kierrossa. Meillä kun on ollut vähän molempien aikataulujen takia haasteellista toi tarpeeks usein ja oikeeseen aikaan hommailu.
Tulipas nyt omanapaista horinaa paljon. Toivottavasti pysyy eikä ole mikään kemiallinen tai muuta, kun vähän aikasessa testasin. Tosin edellisestä vessakäynnistä ei ollut varmaan kahtakaan tuntia ja kaks mukia kahvia on tullut vedettyä tossa välissä, joten kait sitä hormonia jonkun verran on.;) Täytynee tehdä kuitenkin varmistustesti aamupissasta. Nyt lähden sulattelemaan tätä juttua. Palailen myöhemmin juttelemaan jostain muustakin kun vaan omista asioista.:)
Äitsy
Onnea äitsy!!!! Se maaginen seitsemäs kierto!!!! Jee :) Jotenkin arvasin tämän et sinäkin " pamahdat paksuksi" tässä kierrossa ;)
Toivotaan et pikkumatkustaja pysyy mukana ja kaikki menee hyvin (niin toivotaan täälläkin).
Itsellä alkaa jos jonkinlaista epämiellyttävää oiretta ilmetä, joita en viitsi selostaa tässä. Toivotaan että liittyy työkiireisiin ja reissuun lähtö stressiin..vähän nimittäin ällöttää jo!
Jep, mulla enää tunti työaikaa jäljellä. Sitten hurautan kotiin, heitän loput kamat kassiin ja yhdeltä startataan kohti Tampereen lentokenttää. Seuraavaksi tulenkin sitten kertomaan Italian terveiset. Toivotaan että reissu sujuu mukavissa merkeissä :)
Hyvää loppuviikkoa ja ensi viikkoa kaikille. Kohta ollaan kaikki möhömahajengissä, jee!
Ciao!
Terv. Sohvi
Jee Äitsy-05stä tulee myös Äitsy-08!!! Aivan mahtista. Mä testasin tän raskauden myös Clearbluella eikä se viiva mikään kamalan vahva ollut. Mutta en edes tehnyt tarkastustestausta vaan luotin siihen haamuun ja nyt jo maha pullottaa. Voi vitsi miten kivaa että pääset Sohvin kanssa jännittämään lähes (??) samoille viikoille!!
Olen taas aivan täpinöissäni! Nyt aamukaffelle ja sitten pakkaamaan ensin pojan tavarat (mökkireissu viikonloppuna) ja sitten omat (huomen aamulla lomareissuun)
Mansku
Aivan fantastista naiset!!!!
Lämmin halaus sohville tuosta plussasta!!!! Oikein isot onnittelut teille ja mukavaa matkaa!!! Varmaan tuntuu nyt ihanalta ja " sallitulta" katsella jo pikkuisten juttuja ;) Kuinkas pitkä reissu teillä on tiedossa? Varmaan eksyt johonkin paikalliseen lastentarvikkeeseen.....? OIH!! Pitäkää oikein mukava matka!
Äitsylle myös varovaiset onnittelut, toivotaan että haamu muuttuu erittäin vahvaksi ja tuo vitsisoireilu johtuu tästä ihanasta syystä! Käyhän ilmoittamassa heti kun saat testattua uudestaan sen vahvemman :) Mulla kävi noiden ovistikkujen kanssa samoin kun sulla, meillähän tärppäsi heti ekasta kierrosta ja sain plussan vasta viimeiseen tikkuun (viiden satsi). Ilman noita tikkuja oltaisiin mekin oltu viikko etuajassa eli ajoitus mennyt pieleen.
Nopsulla on jo tuntunut mahasta pientä meteliä, ihanaa :) Itse ensikertalaisena luulin pitkään niitä pyyhkäisyjä eksyneiksi pieruiksi :) Nythän likka tietysti mulaa kuin kylpyammeessa ja edelleen jaksan ihastella joka kerta kun liikkeitä tuntuu. Muutenkin nuo liikkeet ovat ehdottomasti parasta tässä raskaana olemisessa (toistaiseksi). Kovin ujo tämä tyttö kyllä tuntuu olevan, jos käden lattaa mahalle (minä tai muut) niin johan hiljenee.
Piipahdin Satakunnassa ja oli aika rankka kolme päivää kun piti hoidella muutamia siskon asioita. Tämä päivä menee ihan sohvan pohjalla, olo on väsynyt ja eilen illalla oli todella ilmapallo olo ja kyljet kipeät. Vihlaisut ovat jatkuneet tuolla alhaalla, joten ankkurointi taitaa jatkua. Viikon päästä on neuvola ja siitä alkaakin sitten kahden viikon tahti.
Pitäisi selvittää koska päästää sairaalaan tutustumaan ja vloppuna ajattelin alkaa vihdoin käymään läpi kaikkia kertyneitä vaatteita ja miettimään tarvitaanko jotain lisää. Eli hiljalleen tässä alkaa olla sellainen valmistautumisolo.
Mutta näin. Hyvää viikonlopun alkua kaikille!!
ONNEA ÄITSYLIINI!! Täähän on yhtä plussajuhlaa :-))
7 kierto on MAAGINEN :-D Ja kuten me kaikki jo tiedämme, että oli plussa haalea tai tumma, se ON AINA PLUSSA!! Mulla kumpikin vauva on haaleita pluassia, eivät silti yhtään sen vähäisempiä :-)
Sohvi lähtee kohta saapasmaahan :-) Mehulinjalla sitten vain ;-) Hei, meille kuuluu kertoa kaikki mahdolliset oireet! Mitään ei pidetä salassa :-D Ihanaa reissua vielä kerran!!
Mansku lähtee kans lomareisulle, mut minne??
Mis bärtsu on taas?????????????????????
Mites manteli ja frankie????
Fudgiksen, luhtiksen ja callenkin turinoita jo kaipaillaan kovasti!!
nyt kaikille kovasti enkeleitä matkaan!!
nonuli ja justiina 14+
IHAN VALTAVAT ONNITTELUT ÄITSYLLE!!!! Ja tietysti onnittelut myös koko perheelle! Ihanaa tosiaan, että nyt olette Sohvin kanssa ihan samoissa, niin voitte vertailla kuulumisia. Toisaalta ainakin musta on kivaa, kun sinä Calle olet vähän edelllä, niin voi lueskella mitä ehkä kohta tullossa. Lisää vaan kuulumisia tulemaan Äitsy!
Nyt vielä plussat Frankielle, Mantelille ja Bärtsylle niin sitten " pullotetaan" oikein joukolla (muistinko oikein vai/tai unohdinko jonkun?).
Sohvilleja Mannariille mukavia lomia, kun palailette, niin tulkaa pian kertomaan miten reissut ovat sujuneet!
Mulla ollut nyt pari huonompaa päivää, johtuukohan matalapaineista vai mistä. On ollut pakko huilailla, kun olo veltto ja pää tukkonen. Vatsa on kanssa kasvanut ihan himona parin viikon aikana ja painaa aika paljon. Mulla kohtu ylhäällä ja keuhkot varmaan aika rutussa, se vaikuttaa jaksamiseen, toivottavasti tilanne taas tasaantuu. Pelottaa vähän kuinka suuri musta oikein tulee tällä kertaa!?
Ensi maanantaita odotan innolla ja toisaalta jännityksellä. Ollaan menossa 4D-ultraan Kaarinaan. Siellä sitten selviää sukupuoli lopullisesti, jos se nyt enää on mitenkään epäselvää. Ja saadaan varmaan muutenkin paljon tietoa vauvan terveydestä, koosta ym. ja nähdään vähän minkä näköinen sieltä nyt on tulossa. Tää on meille eka kerta kun käydään missään ylimääräisessä ultrassa, vaan tää taitaa olla myös viimeinen mahdollisuus kokea toi 4D. Tulen sitten kertomaan kuulumisia.
Luhtis
Kiitos kaikille onnitteluista! Täälläkin vaan hymyilyttää koko ajan. Mun oli tietenkin pakko juosta apteekkiin ostamaan se digitesti ja plussahan siihenkin paukahti. Miesparka, kun on ollut yövuorossa ja mä olen tietenkin herättänyt sen joka kerta näitä mun testitikkuja katselemaan.
Laskettu aika olis oviksen mukaan 9.3.08, viikkoja menkkojen mukaan 4+1, mut oviksen mukaan 3+5. Kumpaahan sitä pitäis sitten käyttää. Neuvola ilmeisesti änkäsee kuitenkin ton isomman. Mulla oli esikoisen aikaan kierto sen 28 niin ei ollut tällasia ongelmia. (Isot ongelmat onkin.:))
Mä olen yrittänyt olla innostumatta liikaa, kun on näin aikasta, mutta enhän mä pysty.
Edelleenkin tosi omanapaa ja nyt täytyy taas juosta. Poika pitäis saada unille, mutta jotenkin ei millään tänään meinaa onnistua ja kello on jo vaikka mitä.
Äitsy the himotestaaja
Hieno homma äitsy tuo plussan vahvistuminen :)
Aika jännää tuo seitsemännen yrityskierron maagisuus, taidankin laittaa ensi viikon loton pelkkiä seiskoja....
Tänne ei ihmeitä. Isäntä on ensi viikon lomalla joten ihana viikko tiedossa, kotona puuhastelua ja toivottavasti myös veneilyä. Meillä on sellainen pikkuinen moottorivene (5 m) (makuutilat edessä, pressu takana) ja sillä on kiva tehdä pieniä päiväretkiä ja käydä merellä pyörimässä. Toistaiseksi on tuntunut ihan mukavalta liikkua sen kanssa kun on katsottu tuulia ja säitä vähän tarkemmin ettei tule liian pomppuista ajoa.
Luhtis on menossa ultraan, musta oli ihana nähdä meidän tytön kasvonpiirteet, oli tosin aika vihaisen näköinen :/ Nauttikaa kurkistuksesta :)
Olen vähän pönttö, takokaa siis järkeä: anoppi ja appi ovat perinteisesti käyneet kanarialla (inglesissä) helmikuussa ja minä (nainen kun olen) sain päähän että pitäisikö meidänkin lähteä ensi vuonna mukaan. Katselin tuossa jo hintoja mutta sitten jäin mietimään että onko puoli vuotiaan knassa mitään mahdollisuuksia / järkeä edes miettiä tuollaista matkaa...? Eihän sitä edes tiedä miten arki lähtee sujumaan, onko vauvalla kaikki ok, miten nukuu, syö jne.....
Mahasta sen verran, että ihan kuin tyttö olisi vähän laskeutunut, Henkeä ei ahdista niin paljoa ja närästyskin on vähentynyt. Ajoittain edelleen noita alapään vihlomisia on ja supistukset (kaiketi edelleen harjoitus) ovat napakoituneet ja tuntuvat kokonaisvaltaisemmilta ja ajoittain epämukavilta.
Kiloja mulla on nyt tullut 8 kiloa joten aika inhimillisesti. Olo ei ole mitenkään tuskainen jaksamisen puolesta mutta heinäkuun kaksi työviikkoa eivät oikein houkuta. Pahaa pelkään että en jaksa kokonaista kahta viikkoa olla vaikka rauhallisesti ottaisikin.
Tyttö tuntuu edelleen melko rauhalliselta ja aika selkeä rytmi tuntuu muodostuneen. Liikkeet ovat napakoita mutta rauhallisia. Katsotaan sitten onko kyse vaan voimien keräämisestä ja luonne paljastuu sitten syntymän jälkeen...
Mutta tämmöisiä mietteitä tänään, mitäs muut?
Mä jo ajattelinkin, että ihan yksiksenikö mä täällä horisen, mutta olihan Calle käynyt morjenstamassa.
Mulla oli kans esikoisen kanssa noita harjoitussuppareita aivan ylettömästi ja jäinkin niiden takia saikulle kuukautta ennen äitiyslomaa. Monet sanoo, että kaikki se mikä supistaa etuajassa on pois sitten synnytyssalista, mutta meillä ei ainakaan pitänyt paikkaansa. Meinaan, että ei meinannut edetä. Sulla on tullut kiloja ihanan vähän. Voi kun itekin pääsis noin vähillä. Reissusta sen verran, että itellä ei ole kokemusta mistään etelänmatkasta pienen kanssa, mutta kyllä me esim. mökillä oltiin alkeellisissa oloissa jo aikasemminkin. Ja lentomatka on tossa vaiheessa varmasti helpompi, kun ei lapsi vielä liiku. Tosin kanarialle on matkaa jonkun verran ja lomalennot on aina täysiä, joten lapsi on sitten sylissä koko matkan. Mutta kyllähän noita koko ajan menee. Viime viikolla kärräsin Tunisiaan kakskuisen.:) (Oli muutes aika pieni. Eihän sitä enää muistakaan.)
Luhtiksella on sitten huomenna ultra. Jännä kuulla uutisia. Muistahan tulla heti kertomaan.
Nonuli, ihanaa, että sulla tuntuu jo liikettä. Täällä joutuu sitä pikkasen vielä odottelemaan.:) Pojan tunsin tosi aikasin, en kyllä muista viikkoja. Mulla oli istukka takana, niin se auttoi asiaa. Saas nähdä miten tällä kertaa käy.
).( Eilen oli tosi raskas työpäivä ja alaselkä kipeytyi ihan järkyttävästi. Lisäks kohdunseutu jomotti koko ajan ja vasen nivunen oli törkeen kipee. Jos tälleen jatkuu niin lentäminen vissiin jää aika aikasessa vaiheessa. Voipi olla tietysti myös, että nää muutamat päivät tässä alussa on tällasia. Mutta kotona kaikki noi kivut rauhoittu, joten kyllä ne ihan tasan johtu siitä töissä riehumisesta. Tänään on taas pitkä työpäivä tiedossa ja sitten onneks pitkä vapaa. Neuvolaan mä meinasin soittaa joskus ens viikolla. Mitä muuten ootte mieltä siitä, että kylmästi vaan sanois viimeisten menkkojen olleen 3.6., vaikka ne oikeesti oli 31.5. Kun mä kerran tiedän milloin ovis oli niin ei tarttis sählätä niiden viikkojen ja lasketun ajan kanssa. Tälleen viikot tulis oikeen eikä tarttis vängätä siitä, ettei kierto ole 28 päivää. Tässä ei nyt mistään isoista eroista puhuta, mutta mua häiritsee tämmösissä ne pienetkin ja toisaalta ei olis huono omatunto, jos nyt muutamalla päivällä valehtelee.
Muuten ei täällä mitään uutta. Huiskutukset kaikille ja palailkaahan linjoille!
Äitsy rv4+0 (mä uskalsin, hih!)
Isot onnittelut Sohville ja Äitsylle! Tosi hieno juttu, että vihdoin tärppäsi, ihanaa! Mä ihan pikana nyt vaan onnittelen, olen mökillä ja tämä kännykällä surffailu on vähän hankalaa, ei ihan niin kätevää kuin koneella.. Kuulumiset siis myöhemmin, tosin eipä tällä kuumeilurintamalla paljon kerrottavaa edes ole. Alkaa vaan ahdistaan kun uutta vauvaa ei kuulu eikä näy.
Miljoonat onnittelut, Sohvi! Mä tiesin sen siitä hetkestä, kun sä ekan kerran mainitsit niistä menkkapoltteluista. Moneskos kierto teillä nyt sen toden sanoi? Ihanaa, kun taas yksi uusi tonttu tulossa!
).( Tänään oli aikas pitkä ja rankka työpäivä, joten en jaksa enempää nyt kirjoitella. Muuten ei täällä oikeen mitään. Jos oikein ajattelee, niin ehkä on tänäänkin ollut niitä kramppeja vähän, mutta kun töissä on niin mahdoton sanoa, kun siellä aina muutenkin turvottaa ja vääntää mahaa. (Kiva duunipaikka mulla!) Menkat pitäis tulla varmaan vasta ma, joten mitään järkeä ei olis testailla ennen sitä. Eipä mulla kyllä muutenkaan koskaan ole mikään järki noissa testailuissa ollut mukana, joten saas nähdä kuinka mun taas käy. :)
Nyt mä rojahdan sohvalle. Ja vielä Sohville megaonnittelut!
Äitsy kp28