Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Maaliskuun mammojen juhannusviikko *

18.06.2007 |

Päivitin tänään esittelypinon. Aloitetaan pitkästä aikaa uusi keskustelupinokin.

Mulla siirtyi toivottu la helmi-maaliskuun vaihteesta maaliskuun lopulle. Terolut-kuuri lyhensi viime kierron 24 päivään ja nyt on menossa kp 3. Toivottavasti tämä kierto olisi edellistä tuottoisampi... :)

Mitäs muille maalismammoille kuuluu? Saadaanko pian jo ensimmäiset plussat?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän peli ole menetetty, ennen kuin täti kaartaa paikalle. Itselläni oli testauspäivä äitienpäivän aikoihin. Olisi ollut ihana päivä plussalle. Mut ei... Ihana kun saatte juhlia hääpäivää, meillä elellään " susiparina" . Olen tullut siihen tulokseen, että jos naimisiin haluan, on kosittava itse =).

Liisuliinille moi! Ja Essille kiitokset uuden pinon aloituksesta.

AnniHelen@ kp 14/22-32 dpo 1 yk 4

Vierailija
22/62 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan sitä keskikesän taikaa meille kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Minä ainakin uskallaudun ottamaan viiniä/siideriä niin kauan kun testi näyttää plussaa. en usko että siittä mitään haittaa on näin alku vaiheessa. ja eihän sitä voisi koskaan ottaa ku ei tiedä onko vai eikö ole raskaana...

Juhannuksena meinataan grillailla ja olla kotosalla..

-KaTa:

Minäkin liittyisin mielelläni maalismammoihin :) laitoin jo esittelypinoon taustat.

Olen enskapinoissa aina välillä kirjoitellut, mutta nyt pitkästä aikaa hyvillä mielin yhteen kuukauteen tähtään, kun kierrot (toivottavasti) saatu normaaleiksi. Nyt mulla menossa yk10? kp 18.

Miten meinasitte juhannusta viettää? Uskallatteko korkata pari siideriä/ olutta keskikesänjuhlan kunniaksi vai oletteko suosiolla ilman?

Toivottavasti kesässä on taikaa ja kaikki saadaan maaliskuussa kääröjä nuuskutella ja pidellä ;)

terv.Kata

Vierailija
24/62 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti itseni tähän ketjuun tyrkkään.Helmikuisista tipahdin jo heti alussa,mutta siellä kuitenkin pitkään kirjoittelin,vaikka toivottu la näyttäis 3.3.

Itsellä ei toiveet ihan kauheen korkealla ole,koska imetys vielä aikas lailla täysillä päällä.Poika on 11kk,ja nyt jo maitoon totuttelu on päällä ja imetystä yritän vähentää... :-) Lämpöjä seurasin tässä kierrossa aamuisin,mutta minkäänlaista nousua ei tullut.Ei myös iltalämpöä,mitä oli esikon kanssa sellaset 37,0.Eli tämänkin takia toiveet matalalla...Ainoa merkki lämmöissä oli 5 asteen pudotus kp11 ja seuraavana päivänä jo taas normaali.

Toiveita ihan pikkasen nostaa se,että limat oviksen aikaan oli mahtavat, ja petiinkin miehen kanssa ehdimme jopa kahdesti ovisaikoihin,joka on huima saavutus pikkulapsiperheessä....ainakin meillä!! ;-D

Täällä on joukko tuttuja:pahoittelut teille tippumisesta,mutta toisaalta on ilo tuttujen kanssa jatkaa... ;-)

Eli kaikille meille ++++aaltoa puhaltelen....puuuuuhhh...

Ja kuka oli negan testannut???Vasta kun täti tulee,niin toiveita voi hiivuttaa!!!Joskus nega muuttuu plussaksi vasta myöhemmin,joten onnea sinulle matkaan!!!

T:PauliNea kp23/24-30,tjot 9 ja yk3

Vierailija
25/62 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ollut uutta pinoa huomannutkaan, hupsista.

Täällä menkat ohi tältä kierrolta ja yritys aloitettu. Aika hiljasta tosin vielä ollut, mutta juhannus muuttanee sen asian, kun miehelläkin on vapaata. :) Ajateltiin " lomailla" olohuoneessa. Meillä siis esikoinen nukkuu vielä samassa huoneessa, niin aateltiin levittää sohva ja viettää laatuaikaa kahden kesken olkkarissa. ;) Juhannusta vietellään muuten varmaan aika hissunkissun, kun on tuo esikoinen hoidettavana. Pari saunasiideriä kyllä aion korkata kun lapsi nukkuu.

Oliko täällä vai tuossa " 2008-vuoden vauvaa yrittämään" -ketjussa puhetta niistä raskausajan vitamiineista? No joka tapauksessa, onko kukaan alkanut syömään niitä? Apteekissa katoin niitä ja järkytyin hinnasta sen verran että jäi ostamatta...Taisi olla Ladyvita PLus, hinta oli jotain 18 euroa. Mitä muita merkkejä on ja oisko jotku halvempia?

Itessäni olen ruvennut huomaamaan vähän liikaakin innostusta tän vauvanteon suhteen. Ei meinaa jalat pysyä maassa olleskaan...Esikoisen kohdalla olin paljon rennompi enkä vouhottanut kaiken maailman vitamiineista ja kierron pituuksista. Nyt kyttään kalenteria ihan hulluna vaikka ei pitänyt. Syytän kyllä osaltaan tätä internettiä, esikoisen aikana meillä ei ollut nettiä, enkä siis voinut roikkua näillä keskustelupalstoilla. :) Pääasiassa tää on kyllä hyvä juttu, kun ei olla kellekään kerrottu että yritetään vauvaa taas. Kuitenkin on mukava näistä jutella. Kiitos teille kaikille siitä. :)

Vierailija
26/62 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan valitettavasti tämän kierron " parhaaseen aikaan" sukulaisten luona kyläreissussa. Tämän kierron osalta on siis vähän heikot mahdollisuudet, mutta aina silti sopii toivoa parasta! Ainoa positiivinen juttu tuossa helmen menetyksessä oli se, että ei tarvitse juhannuksena selitellä mitään, vaan voi juoda muiden mukana - vaikka kyllä paljon mieluummin olisinkin sen vaihtoehdon valinnut. :(

Tuo on kyllä mielenkiintoista että kaiken aikaa ihmisille sattuu vahinkoja ja sitten kun itse oikein yrittämällä yrittää, niin ei millään onnistu. Tosin meillä tuota virallista yritystä ei oo takana kuin pari kuukautta. Maaliskuussa aloitettiin todennäköisesti pari päivää liian myöhään, joten sitä en vielä laske yritykseksi. Pelottaa tietty sekin, että mitä jos ei lainkaan onnistu, mutta ei sellaisia varmaan kannata vielä tässä vaiheessa murehtia ja stressata.

Itse käytän alkoholia sekä muita raskauden aikana " kiellettyjen/kyseenalaisten" listoilla olevia tuotteita ja lääkeitä ainoastaan ennen mahdollista tärppiä, vaikka monet noita varmasti käyttävät silloin kun eivät vielä tiedä olevansa raskaana. Ensimmäisessä yrityskierrossa kärsin monta päivää karmeasta migreenistä ja Panadol ei siihen auttanut. Yhtena yönä oli jo tosi lähellä etten ottanut migreenilääkettä, kun päässä jyskytti enkä saanut nukuttua millään. Toivottavasti raskauden aikana migreeni häviää. Äidilleni kävi aikoinaan niin ensimmäisen raskauden myötä, eikä sen jälkeen ole migreeni enää tullut takaisin.

T: Annique, kp 5/27-28

Vierailija
27/62 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten jo sanottu, niin toivoa on vielä kun ei täti kerran ole naamaansa siellä näyttänyt. Joten ei meneteä toivoa vielä :)

Meillä on perinteisesti kuulunut mökkeily juhannukseen. Mutta nyt kun asustellaan täällä kokonaan toisella mantereella, niin juhannuskaan ei oikein tunnu siltä itseltään. Ollaan kyllä menossa erääseen vuoristoon pariksi yöksi ihastelemaan maisemia ja ulkoilemaan. Joten eiköhän sitä jonkinlaiseen juhannustunnelmaan sitten pääse tuollakin. Mutta sitä saunaa ja järveä kaipaan kyllä ihan hirveästi.

Alkoholia olen aina nauttinut melko huolettomasti ennen plussatestiä. Tosin aika vähästä toi mun kulutus nyt ylipäänsäkkin on. Mutta siis en epäile ottaa saunasiideriä tai punaviiniä jos siltä tuntuu kunnes se plussa viimein on testissä. Meidän pikkukakkosta yritettiin 9kk ja jossain välissä tein niin että vältin juomasta oviksen jälkeen aina menkkojen alkuun mitään alkoholipitoista, mutta kun tuo yrittäminen vaan jatkui ja jatkui, niin totesin että huuluksihan mä tulen jos elän koko ajan niin että jos vaikka satun olemaan raskaana. Mutta kukin tekee tavallaan, ei kai sitä tässäkään asiassa ole oikeaa tai väärää tapaa menetellä.

Kukas se sitten on seuraavaksi testailemassa???? Olisi kiva saada eka plussa maaliskuisiin. Jos vvaikka Mauii vielä yllättää...

mirulii

Vierailija
28/62 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan harmittaa, kun odottelen ovista tälle viikolle eikä ole vielä limat liikkeellä... Olen aloittanut greippimehun juomisenkin ihan vain itseäni piristääkseni ja motivoidakseni. Keskenmenosta ei ole kuin vasta kohta kolme viikkoa, joten toivottavasti ovulaatioaika olisi jo pian. Juotteko te muut greippimehua ennen ovulaatiota?

En tiedä, mitä teen jos ei tässä kierrossa tärppää. Haluan vain niin kovasti takaisin raskauden ihanaan tunteeseen.

Rizza

Vierailija
29/62 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukenut tällaista:

Hyvin yleinen vaiva on happamuus elimistössä. Kannattaa välttää happamuutta aiheuttavia ruoka-aineita kuten maito ja valkoinen vehnäjauho. Piparminttu ja menthol kiellettyjen listalle! Käytä hammastahnaa (Elmex), joka ei sisällä edellämainittuja. Lisäksi kehoitetaan käyttämään homeopaattisia Mulimen -tippoja, jotka tasapainottavat hormonitoimintaa.

Löysin ohjeet täältä: http://niksautus.net/heikki/hoitoja/hoitoja.html

Nyt tietty moni ajattelee, että mitä huuhaata tuo oikein on, mutta eipä tuon kokeileminen maksa mitään, eikä siinä häviä mitään. :) Jutussa ainakin väitetään että näillä ohjeilla ovat useat lapsettomat parit saaneet lapsen. Eipä sitä tiedä onko tuolla tekemistä asian kanssa, mutta voihan sitä kokeilla!

Vierailija
30/62 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävinkin jo tuolla esittelypinossa lisäämässä omat tietoni; toista lasta tässä nyt kovasti kuumeillaan, ennestään meillä 3vee vilkas ikiliikkuja poika;). Toukokuussa jätettiin ehkäisy pois ja nyt sitten odotellaan ja ihmetellään mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Vauvankaipuu on ollut jo pitkään kova, mutta homma on ollut jäissä v.05 kahden km:n vuoksi. Päätettiin silloin rauhoittaa tilanne, ei olis pää sillä hetkellä kestänyt enää yhtään takaiskua. Nyt toiveikkain mielin liikkeellä, mutta henkisesti valmiina kohtaamaan mahd. takaiskut. Kaikille vauvaa kaipaaville mukavaa jussia ja tulevaisuudessa paljon plussia:)

Vierailija
31/62 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, mutta ei ole kyllä raskausoireitakaan. Mikähän hormonihäiriö nyt iski kun on tähän asti ollu niin säännölliset menkat: 29-30 pv väliä. Nyt kp 33 meneillään. Perjantaina pakko tehdä uusi testi jos ei sitä ennen ala. Ajattelin pari siideriä nauttia saunan päälle....

Vierailija
32/62 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmi ja PauliNea. Jälkimmäisen muistankin helmikuisista. Kovasti plussaonnea teille!

Caarina: Antoisaa " Juhannuslomaa" ;)

Annique: Toivottavasti löydätte omaa aikaa ovisaikaan. Mulla oli pelko, että ovuloisin juhannuksena. Isolla porukalla sitä juhlitaan...

Mutta onneksi ei niin käynyt. Kiitos linkistä, olen lukenut aiemminkin tuosta elimistön happamuudesta.

Mirulii: Hyvää erilaista juhannusta!

Rizza: Onnea ovispongaukseen!

Mauii: Ei tätiä! Hyvä, hyvä! Olen täältä lukenut, että toiset saavat plussan vasta myöhemmin. Toivoa siis vielä on. Toivon susta veturia plussajunalle =).

On: Ei ihmeitä. Pupuileen päästiin ovisplussapäivänä ja kahtena seuraavana. Nyt ei voi taas kun odottaa ja odottaa. Ja odottaa...

AnniHelena kp 15/22-32 dpo 2 yk 4

Vierailija
33/62 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Mauii!

Kerro sitten mitä siinä testissä näkyy! Mä täällä jännityksellä odotan! Mullakin alkaa täti pikkuhiljaa häipyillä... kohta pääsee taas harjotteleen jotta ovis päivänä sit osais varmasti ;). Onneksi kohta alkaa juhannus loma edes sen päivän pidempi loma kuin normaalisti!

Mauii:

Kummallista, mutta ei ole kyllä raskausoireitakaan. Mikähän hormonihäiriö nyt iski kun on tähän asti ollu niin säännölliset menkat: 29-30 pv väliä. Nyt kp 33 meneillään. Perjantaina pakko tehdä uusi testi jos ei sitä ennen ala. Ajattelin pari siideriä nauttia saunan päälle....

Vierailija
34/62 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa!

tulin vaan toivottelemaan kaikille oikein pupuilurikasta jussia!

meidän perhe suuntaan tänä iltana jo mökillemme, ja siellä yövytään sunnuntaihin asti jolloin paluu arkeen alkaa taas..

).( täti raivoaa kolmatta päivää oikein urakalla, toivottavasti siivoaakin nyt niin hyvin ettei tarvitse 9kk:teen tulla uudestaan ;)

meilläkin kyllä alkoholia nautitaan, kun kerran tätikin on kylässä,eikä ovis oo vielä lähimaillakaan..

AURINKOISTA JUHANNUSTA JA JUHANNUSYÖN TAIKAA!!!

marie kp 3/29 yk 6

Vierailija
35/62 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmi1975. Aloitus oli melkein kuin minun kirjoittama. Neljättä kuumeillaan. -03 nuoriin ja 04 ja 05 km. Sen jälk hormoonikierukka joka otetiin pois nyt helmikuussa. Nyt on ollut oireita 1,5kk. No tein testin kp 27 nega, no seuraavana päivänä tuli täti ja oli vain kaksi päivää. Oireeta jatku ja soitin jo terveydenhoitajalle. Hän arveli että on voinut hedelmöityä ja yrittänyt kiinnittyä mutta limakalvot ovat " pettäneet" . No minä annoin oireiden olla ja nyt uudella kp 25 testasin ja heti eka min aikana tuli selvä +. Minulla on kolme km, tuulimuna, 9vko ja 15vko. Nyt vaan odotelaan että pysyis plussana.

Ihanan jännää.

3+4 (tai 7+4)

Vierailija
36/62 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Plussasta Toivoilmari!!!!Vauvaliimaa sinne oikeaan paikkaan roppakaupalla!!!!

Olen koko päivän yrittänyt palstoille,mutta aina on tullut esteitä!Nytkin mies tossa vastapäätä istuskelee ja esikon kanssa peuhaa....kohta kuuluu,että nyt on mun vuoro tulla koneelle! ;-) Eli nopeasti siis...

Joku kyseli vitamiineista.Itse olen jo esikoisen haaveiluajasta lähtien syönyt tabletin päivässä:Multitabs:raskausmonivitamiinia.Muuta en ole popsinut.Syön edelleen,koska imetän.Ja Greippimehu sitten:todella olen huomannut vaikutuksen:oviksen aikaan limaneritys on ollut kirkkaampaa ja runsaampaa.Eli olen ajatellut,että limakalvot on silloin hyvät ja paksut,johon sen pitäisikin vaikuttaa.

Ja sitten vielä pupuiluintoa jokaiselle ja ++++aaltoa liikkeelle!!!

ON:Jostain syystä eilisen kirjoituksen jälkeen tein raskaustestin.Parina päivänä on ollut sellaista menkkamaista kipua kohdun seudussa...muuta syytä en testaamiseen keksinyt... :-) No oikein kun tiirasin ja tiirasin vauvakuumeisen innolla,niin olin näkevinäni testiviivan paikalla häivähdyksen punaista...!Ei auttanut kuin testata tänään aamulla uudelleen...ja nyt näkyi jo ilman tihrustelua vaaleanpunainen hento haamuviiva,taspaksu ja yhtä leveä kuin kontrolli.Sydän hyppäsi kurkkuun...en voi uskoa tätä!!!!

Olen toiveikas plussan vahvistumisesta,mutta tietenkin olen myös realistinen,koska todella ajoissa olin testaamisen kanssa.Esikoisen kanssa olin yhtä ajoissa ja haamut vahvistu kyllä kunnon plussaksi,kun lähenimme kierron loppupäiviä.Toivottavasti nytkin käy niin!!!!! :-D

Huomenna testaan uudelleen...ja toivon vahvistumista.Testailen Acon 10:llä.

Hyvää ja kaunista illanjatkoa kaikille Maalismammoille!!!

T:PauliNea kp24/28-30

Vierailija
37/62 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti taas pitää hienoista palstailutaukoa, kun nuo ainaiset kuun vaihtumiset tuppaavat masentamaan, varsinkin alkukierrossa. Meidänhän piti lopettaakin jo yritys, mutta niin kuitenkin päätettiin, että kokeillaan vielä jonkin aikaa, mut sillai enempi vaan puoltosissaan.

Nyt on ovisajat just ehkä olleet, ekaa kertaa aikoihin ilman tikkuja tai muitakaan lisukkeita joten ihan varma en voi päivistä olla. Ensimmäinen luomukierto siis menossa pitkään aikaan!

Hirveesti näemmä nuo clomit voimistavat oviskipuja. 6 edellistä clomikiertoa oli ihan selvät ja kovat oviskivut, kun nyt tässä kierrossa en voi ollenkaaan olla varma ovuloinko eilen vai tänään vai ylipäätään ollenkaan.

No jos lämmöt alkavat nousta niin sehän sen kertoo viimeistään.

Täällähän oli jo ekat plussatkin ilmestyneet, hieno juttu! Nyt vaan niitä roppakaupalla lisää!

Ja samalla oikein hauskaa jussia kaikille!

T: piipaa kp16/28(30) dpo 0 tai 1 ja yk ..hmm oisko tää jo 23

Vierailija
38/62 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ToivoIlmari ja PauliNea! Olipa hienoja uutisia. Onnea teille molemmille. Kyllä ne viivat siitä vahvistuu. Tästä ne plussaukset alkaa. Mites Mauii?

AnniHelen@

Vierailija
39/62 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tulit " ihmisten ilmoille" . Meillä on aika samat päivät, mulla on tänään kp 15 ja dpo 2. Yk:t on aika lailla pienemmät, yk 4 on nyt meneillään. Toivon kovasti sulle piipaa plussaa!

Vierailija
40/62 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitihän se tänne mukaan tulla muitten kuumeilijoitten joukkoon :)

Onnee plussanneille ja muille plussa onnee kovasti .

Mulla toivottu LA ois 4.3

on kyllä hirveen epävarma olo et ois tärpänny. mut eihä sitä koskaa tiiä :)