Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaako vauva mukaan kaupoille vai jättää isän kanssa kotiin?

Vierailija
18.06.2007 |

Kaupoille täytyy päästä, ja mietin, että ottaisinko vauvan 2kk mukaan vai jättäisinkö vauvan isälle. Isä hoitaa lasta mielellään, mutta jos vauva jää kotiin, niin hänelle pitää antaa korviketta (niin paljoa ei minulta maitoa tule, että saisin pumpattua säilöön).

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä mihin me vanhemmatkin menemme, eli juuri kauppoihin olemme lähteneet koko perhe. On näin oppinut olemaan ihmistenilmoilla ja tottunut liikkumaan ja olemaan autossa ja vaunuissa/rintarepussa. Vauva on nyt kohta 7kk, ja hienosti sujuu kauppareissut.

Vierailija
22/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkien takia. Itse saisin käydä ihan rauhassa kaupoilla ja isä saisi olla hetken kahden kesken lapsen kanssa ilman minua. Yksi korvikekerta ei vaikuta yhtään mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vauvan kanssa on hyvinkin helppoa käydä kaupoilla, kun vertaa minkälaista se on vähän isompien lasten kanssa... Mutta sinä teet niinkuin parhaaksi näet.

Vierailija
24/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kolme, nyt 11kk, 3,5v ja kohta 6v.

Vierailija
25/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä menisin mieluummin yksin kuin vauvan kanssa. Vauvan kanssa ei pääse vessaan eikä sovituskoppiin.

Vierailija
26/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isot kaupat niin lähellä että aina vauva mukana (ja usein toinenkin lapsi) - ei kyllä kovin rauhassa saa katsella mitään-

Vierailija
27/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta isomman lapsen ja tuplarattaiden kanssa nämä ovat alkaneet tuottaa minulle ongelmia. Vaikka onhan se toki helpompaa yksinään, tietysti. 5

Vierailija:

Vauvan kanssa ei pääse vessaan eikä sovituskoppiin.

Vierailija
28/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida vielä tuohon että kun lapset kulkevat mukana niin tottuvat siihen pienestä pitäen ja viihtyvät autossa kaupassa ym... No lapset on tässäkin erilaisia muistakaahan se! Meillä esikoinen kulki aina mukana ja viihtyi/viihtyy hyvin autossa ja on nätisti kaupassa ym. Mutta tämä kuopus taas. Joo huutaa autossa pää punaisena samoin kaupassa. Ikää on tosin vasta 2kk joten en tiedä miten sitten muuttuu. Mutta ihan yhtälailla on joka paikassa mukana kulkenut kuin esikoinenkin.

Vierailija
29/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo sole fiksu ja haluat varjella lastasi taudeilta jätä kotiin, kannattaa maltilla roudata rokotamatonta vaavia. Lapsiriepu istuu kannettavassa sitterissä ja maantasalla ja ihmiset räkii ja yskii, vastuutonta!

Vierailija
30/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli noissa tilanteissa valintani on ollut joko pumpatun maidon ja isin kanssa kotiin vai mukaan. Olen sitten päätynyt siihen mikä on helpommalta ja mieleisemmältä tuntunut, joskus kiva käydä yksin rauhassa kaupassa, toisinaan taas ottaa vauva mukaan.

Jos taas korvikkeesta kysymys niin teet minkä itse parhaaksi koet. Jos tuntuu että kaipaat omaa kauppareissua, niin ei yksi korvikekerta imetystä kaada. Jos taas et pidä omaa ostosrauhaa tärkeänä ja stressaat imetyksestä niin helpommalla pääset kun otat vauvan mukaan.

Itse olen jättänyt isän hoiviin ihan siitäkin syystä että saa noin opetettua pullolle jos tuleekin yllättäin tarve olla vauvasta erossa vähän pidempään. Esikoista ei enää rinnalle saannin jälkeen saanut pulloon tarttumaan, mikä aiheutti omat ongelmansa.

Vierailija
31/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on tumpelo mies sulla jos ei osaa vauvaa hoitaa...

Vierailija
32/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vastustuskyky kasvanut kun ovat saaneet kaiken maailman pöpöt naamalleen =)

Vierailija
33/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä että yksin kaupassa. Silloin jätin ehdottomasti vauvan kotiin kun oli norovirusta liikkeellä paljon. Lähdin heti syötön jälkeen ja vauva nukkui päivällä 4-6 tuntia syötön välin niin ehdin loistavasti käydä kaupassa eikä tarvinut ikinä edes korviketta antaa.

Vierailija
34/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan vastustuskyky kasvanut kun ovat saaneet kaiken maailman pöpöt naamalleen =)

Vierailija
35/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

---voiko lapsen jättää hoidettavaksi hänelle

Vierailija
36/36 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaupoille täytyy päästä, ja mietin, että ottaisinko vauvan 2kk mukaan vai jättäisinkö vauvan isälle. Isä hoitaa lasta mielellään, mutta jos vauva jää kotiin, niin hänelle pitää antaa korviketta (niin paljoa ei minulta maitoa tule, että saisin pumpattua säilöön).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme