1v tissitakiainen! Miten ihmeessä saan vieroitettua?
Jos antaisin, niin olisi vähän väliä tissillä ja minä haluaisin jo lopettaa imetyksen.
Antakaa vinkkejä imetyksen lopettukseen!
Kommentit (7)
Ajattelin lopettaa tissin syönnin alkusyksystä, vielä se on niin huippukätevää, varsinkin niin saa vieraassa paikassa nopeasti nukkumaan. Yölläkin söisi jos antaisi ja jouduinkin antamaan kun oli pari viikkoa sitten kovassa kuumeessa ja siitähän saavutetusta edusta on taas vaikea luopua...
Jos esim. iltasyönti on se tärkein, jätät sen viimeiseksi ja huolehdit nesteen saanista muina aikoina. Tapahan se lähinnä enää on, ei muuta, joten kun päätät lopettaa, niin sitten lopetat ja et peru enää päätöstäsi vaikka lapsi itkisi tunnin suoraa huutoa! Näin ainakin olen kahden vanhemman lapseni tissin syönnin saanut lopetettua, eiköhän kolmaskin? Ja isä on hyvä apu tuossa vaiheessa!
Ei siitä mitään traumoja tule, joskushan se on tehtävä joka tapauksessa. Joskus myös vieras ympäristö voi auttaa, silloin on hyvä vähän rikkoa vanhoja rutiineita.
Itse olen vähentänyt päiväimetyksiä, vaavi saa siis aamu- ja iltatissiä. Takiaiseni on kyllä osoittanut mieltään tätä järjestelyä vastaan, mutta nyt reilun viikon jälkeen tilanne on alkanut rauhoittua, eikä tissi enää kiinnostakaan kuin iltaisin.
Joillekin sopii kerrasta poikki -tyyli, meillä toimii vähentäminen. Keksit vaan kivaa tekemistä lapselle, kun hän yrittää tissille. Ja halailet ja pidät sylissä, monestihan se imetys on sellaista hellyyden kaipuuta. Kyllä se siitä!
Voi antaa jopa pullosta, ei MITÄÄN haittaa! Meillä siirryttiin näin ilman itkuja rinnasta tavan maitoon ilman mitään vastalauseita. Oli tosi helppoa, ja siitä alkoi ihana rintojen keventyminen.
Sehän on niiiin luonnollista imettää vaikka 3-4 vuotiasta lasta.
Kotiin tulo tissistä päästiin eroon kun jäätiin pihaan leikkimään ja odottelemaan isiä töistä.
Ilt tissuttelu loppui kesälomalla mummolassa oli niin paljon touhua, että sammuminen tapahtui ennen sänkyyn pääsyä.
Eli suosittelen rutiinien hellävaraisia muutoksia.
Onko se oikeesti ainut vaihtoehto? Noin raaka peli?
Eikö kellään ole kokemusta jostain vähemmän " raadollisesta" ?
ap