*~*~*~* ENSIKOT vko 26 *~*~*~*
Heipat!
Meinasin kirjotella tuonne viime viikon pinoon, mutta sitten ajattelin, että yhtä hyvin voin aloittaa uuden viikon:) Vaikka mua ei olekaan täällä hetkeen näkynyt...
Sara-Marialle paljon onnea :) :) :)
Elämä on tosiaan välillä ikävää, samalla kun toiset saavat ilouutisia niin toiset kohtaavat sen pahimman mahdollisen... Pahoittelut Maisille. Voimia!
Muillekin oli tapahtunut yhtä ja toista... Eilen oli pikkuveljien rippijuhlat, sai syödä masun täyteen :P
Juhannus tulossa, mitä meinaatte? Me eilen pähkäiltiin, eikä keksitty mitään... Jos oltaisiin saatu sisko ja sen avomies mukaan, niin vielä oltaisiin voitu yrittää kysellä vapaita mökkejä jostain. Mutta heillä ei ollut rahaa, joten mekin näillä näkymin vietetään jonkinmuotoinen kaupunkijussi.
Oma tilanne sama kuin aikaisemminkin... Menkat alkoi virallisesti tänään, tosin niitä edelsi 3 vrk:n tuhruvuoto... Kyllä minä sanon, että ei tuu mitään :/ Epäilen sitä keltarauhasen vajaatoimintaa, kun tuota tuhrua tulee joka kierrossa, tosin vaihtelevin ajoin (väh. kuitenkin 24 h). Syksyllä viimeistään painelen lääkärille, nyt mielessä vaan kesä ja rentoutuminen! Lapsi on tervetullut sitten, kun se meille suodaan :)
-Paula-
Kommentit (50)
[color=purple] Täti sitten paukkasi heti aamulla kun heräsin.Mutta sen aamuisen pikku vuodon jälkeen ei olekaan mitään näkynyt *kummastelee* No kaipa se tässä illan mittaan alkaa enempi sitten.
Nyt siis olikin kierto 29 päivää (kp 1/29) hmm... no eihän tuo oo ihmeellistä jos yhden päivän heittää suuntaan tai toiseen.
Pyörähti tuo yk 7 sitten käyntiin... että puoli vuotta siitä aloituksesta jo mennyt. Huokaus.
No mutta...menen syömään tästä...
täältä olen lueskellut mitä immeisille kuuluu marzulle tätipahoittelut! meil on vissiin ollu yritystä yhtäpitkään. meil on ny menossa kp26/28-40 mut ei oikeen tunnu missään. tässsä kuussa oon päättäny olla ressaamatta. ( ainai yrittäny ) Ois vaan nii kiva saaha se oma nyytti kainaloon. meille tulee tänään uusi sohvaryhmä. kävin alkuviikosta tilaamassa , jippii! mut kesästä nauttien
jonriik
kp26/28-40
Eli täällä on yritystä takana jo 5 vuotta mutta luomuna porskutellaan edelleen, kun syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Mies itse asiassa on alkanut kunnolla kuumeilemaan vasta tässä viime kuukausien aikana, joten nyt voidaan kuumeilla täysillä jopa ajoittamalla petipuuhia yms. ;) Meillä molemmilla on luja usko siihen että luomuplussa meille suotaisiin, hoitoihin emme ole valmiita ainakaan vielä. Oon aiemminkin enskoihin pinoutunut mutta näköjään ainakin esittelyistä oli mun tiedot kaikonneet. En ookaan ollu mikään aktiivipinoutuja.
On piinailu aluillaan ja siksi tekee mieli pinoutua jonnekin. kp on nyt 16/24. Vähän jännästi mennyt tämä kierto, selkeät ovisoireet nimittäin oli kp 11, ei käynyt mielessäkään etteikö se ois ollu ovis. Mut sitten kp 14 tuli taas niinku ovisoireita, mutta paljon pahempana ja normaalin säryn lisäksi vihloi tosi kipeästi, yleensä ei sellaista ole. Sitä kesti tunnin ja sitten loppui. Sen jälkeen on jos jonkinlaista tuntemusta tuntunut kohdussa. Kipuja, vihlomisia, nipistelyjä, ja välillä vaan sellanen kiristävä tunne, niinku siellä jotain tapahtuis. Tänään närästää ja lämmöt oli 37,3. Nännit ei ole kipeytyneet oviksen jälkeen, yleensä kipeytyvät hurjasti. Jännityksellä odottelen tarkoittaako nää uudenlaiset oireet jotain todella positiivista vai laitanko ne kaikkien muiden 5 vuoden aikana koettujen menkkaoireiden jonon jatkoksi. Ajattelin testailla sinä päivänä ku menkat pitäisi alkaa, eli ens viikon lauantaina, paitsi jos tuntuu selkeästi siltä että ne menkat alkaa... Jos tässä kierrossa ei tärppää niin ens kierrossa on sitten apuna ovistikut, petipuuhat joka toinen päivä ja greippimehu.
Paljon oli plussanneita, onnittelut teille! :) Ja Butterfly ainakin taisi olla ihan piinailemisen loppuvaiheilla, plussatuulia! Millon aiot testailla?
Tsemppiä kaikille!
Majita
Tulin tänne terrorisoimaan teidän palstaa vielä. Tässä kotosalla istuskelen, ku tulin kesken reissun kotia.
JULI: Suuren suuret onnittelut plussasta ja mahtavaa kun saitte sen luomuplussan vielä kehiin :) Onnellista masunkasvatusaikaa ja toivottavasti pian tuolla o-puolella päästään jatkamaan yhteistä palstailumatkaa :)
Marzu: voihan harmi ku se tättärä sinne eksy. Kai mä voisin uskaltautua jo ilmottamaan mun la:n, toivottavasti kaikki nyt sitten menee hyvin tällä kertaa, jos ei niin tuun kyllä häntä koipien välissä takaisin. Elikkä voit päivitellä mun la on 13.2.2008, Kiitos.
Muillekkin enskoille vilkutuksia :)
Päätin olla kavereille rehellinen ja kerroin miks en juo, ku heti ensimmäisenä iltana niitä pisti silmään kun en mitään ottanu. Oli näin helpompaa olla reissussa. Seuraaviin häihin taitaa mennä pätevänä selityksenä tämä masutauti mikä nyt on.. Mulle siis kävi hiukan ikävämmin reissussa, puolessa välissä matkaa olo paheni ja vatsa meni ripulille. Ihan kaikki mitä söi tai joi tuli ulos. Toisen tälläsen päivän jälkeen vietin yhden yön Roomassa sairaalassa tiputuksessa (oli muuten kokemus ku oikeestaan kukaan ei siellä puhunu englantia). Siellä tosin pääsin näkemään vaavin ensimmäisen kerran ja sydän silloin löi, siellä pitäis siis olla kaikki kunnossa. Mutta eipä se olo sillä parantunu kauheesti joten palasin suomeen hiukan etuajassa. Nyt sitten vähän paremmalla tolalla, mutta ei vieläkään hyvä. Maanataina pitääkin vielä ulostenäytteet, saatais tietää mikä on vai oliko vaan joku ohimenevä juttu. Mutta siispä omalta osalta reissu meni puolittain mönkään.
Tän paluun takia on nyt sitten kerrottu isovanhemmille ja molemmat oli onnellisen kuulosia. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin :) Katotaan kuinka monelle tässä tulee paljastettua asia. Olo oli kyllä hiukan helpottunu ku näki että vaavin sydän lyö, vielä siellä ollaan hengissä. Mitä tahansahan voi tapahtua vielä tässä alkuvaiheessa, mutta pitää kattoa päivä kerrallaan.
Mutta sori tämä omanapainen teksti. Lähden koittamaan josko saisin jotan syötyä ja vielä pysyis sisässä niin hyvä olis.
PALJON PLUSSATUULIA !!!
-Sara-Maria-
[color=purple]Tervetuole joukkoon Majita! Jos viitsit käydä ilmoittautumassa tuonne esittely pinoon niin päivittelen sut sit sinne.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10622118&p=3&tmo…
Sara-Maria: Juu kitosta vaan,mä päivittelen sut sinne sitten. Voi kauhia ..en osaa ees kuvitella miltä tuntuu olla vieraassa maassa sairaalassa.No toivotaan että se on vaan jotain ohi menevää.
Mä kävin tänään sielä allergiasairaalassa testeissä. En ole kaneille allerginen,mutta noi heinät.. oon tosi pahasti kaikille heinille ja siitepölylle. Tokana pahana tulee koirat ja sit kissat. Että eiköhän me niistä kaneista luovuta kun en vois oikeen noita heiniä niille antaa.
Täti on nyt jotenkin todella inhottava. Tänään on ala-selkää särkeny todella julmasti että välil on melkein tehny mieli itkua vääntää. Vuotaakin tosi runsaasti nytte =(
No kävin taas piristämässä iteäni ostamalla uuden odotus lehden =)
Hyvää viikonloppua kaikille enskoille!!
kp 2/28 (29)
Marzulle pahoittelut tädistä:( Ja tosi ikävää että joudut luopumaan kaneista. Ootkos harkinnu minkää muun eläimen ottamista? Kyllähän niitä vaihtoehtoja vielä kanienkin jälkeen löytyy:)
Majita: Tervetuloa vaan mukaan piinailemaan ja jutskailemaan:) Tännehän mahtuukin nyt vaikka kuin hyvin mukaan ku on sellanen plussa-aalto pyyhkässy yli. Toivottavasti sinäkin saat pian sen oman nyytin sykkyyn!!!:)
Sara-Maria: Harmi kyllä toi sairastuminen matkalla:( Onneks siihen liitty sentään se positiivinen asia että sait kuulla vauvan sydänäänet.
Mun kierrot näyttää olevan nyt aina tota kolmenkymmenen kolmen luokkaa ku ei tätiä vieläkään näy. Tavallaan tekis mieli testata mut en haluu nähdä sitä negaa tikussa... (oonpas mä positiivisella tuulella...) Nyt tänään siis kp 32. Noh maanantaina mä sit testailen jos ei täti ole vielä sillonkaan mua löytäny.
Miehelle tuli tänää postissa kertaukseen kutsu. No ei se onneks oo ku vast marraskuussa. Mulle varmaan aika outoa ku en oo sen jälkeen ku ruvettii seurustelee ollu niin kauaa siit erossa. Luultavasti ero kyllä tekee vaan ihan hyvää suhteelle:)
Nyt täytyy lähteä leipomaa kakkua miehelle ku se niin kiltisti pyys:)
[color=purple]butterfly: Niin no sanoin ukolle jo sillon ku kanit tuli et voi olla et joudutaan niist sit pianki luopumaan. Et ei se mulle ainakaan hirveen paha juttu oo. On meillä kaks leopardigekkoa,mutta oon yrittänyt myydä niitäkin pois. Saa nähdä nyt sitte....
Pitäis tästälähtee kävelemään faijalle (sen puolesta kauppaan,bläääh). Sit pitäis pikasesti saada siivottuu ja käytyy iteki kaupassa. Iltapäivällä pitäis suunnata helsinkiin työkaverin kanssa leffaan =) että tekemistä ainakin nyt riittää niin ettei meinaa ehtii kaikkea.
Toivon tässä vaan että täti pakkailis laukkunsa ennen kun ukko kotiutuu huomenna. Ei taida olla pelkoa siitä ku vasta kp 3/29(28) nyt menossa =(
No mutta,mä tästä kipitän puuhastelemaan...
Tänään ollu hirveen huono olo jotenkin koko päivän. Huimannu ja äklöttäny. Tiedä mistä sitten johtuu, ehkä auringon paisteesta. Noh vatsaan sattuu entiseen malliin ja selkään myös. Välillä nippailee tuolt ylempäntä vatsaa. Vessassa oon juossu koko päivän. Ihan normaaleja menkkaoireit mulla, mut jotenkin sitä haluis uskoa et olis jotain muuta. Tänään käytiin kyläilemässä Helsingissä ja grillailtiin. Nami:) Vatsa kyllä ihan turvoksissa viime aikaisista syöpöttelyistä. Hyvä kun housut mahtuu jalkaan. Huomenna pitäs lähteä Hesaan alennusmyynteihin, jos vaikka jotain kivaa tarttuis mukaan=)
Noh nyt nukkumaan kun koko päivän ollut niin väsynyt olo... Kauniita unia enskoille:)
-Butterfly- kp 33/29-33
Onnistuin väärään pinoon kirjoittelemaan...uusi yritys, näin maanantain puolella, mutta kuitenkin...Yövuorolaisen aivot taitanevat oll ahiukan jumissa...
Hermionelle vielä kiitokset mieltä lämmittänestä, kauniista viestistä! Olen tosiaan hyvin onnellinen nykyisen kumppanini rinnalla, vaikka hän niin yllärinä elämääni astelikin:) Ehkä meille jonakin päivänä vauveli suodaan, aika näyttää. Teidän onnellinen odotus kuulostaa ihanalta - ja Onni saa varmasti kauniin nimen sitten aikanaan, vaikkei Onniksi pysyvästi jääkään ainakaan nimellisesti. Teidän onnenne hän kuitenkin on varmasti ikuisesti:) Nautipa kauniista kesäpäivistä- äläkä aherra liikaa siellä potujen kanssa!! sanoo sh-kollega:)
Ja Fiiulle myös isot lämpöhalit, ja kiitokset muistamisesta:) IKI-Onnellista odotusaikaa sinnekin!!! Nautipa masuasukista täysin siemauksin:)
Plussatuulia kaikille Enskoille ; vanhoille ja uusille tuttavuuksille:)
Rakkaudella, pariisitar
Ihanaa kuulla Paarusta pitkästä aikaa:) Kiva että tietokone toimii jälleen. Jokos olet kotiutunut uuteen asuntoon?
Baulielle synttärionnittelut:)!!!
Omaan napaan kuuluu edelleen piinailuja. Eipä kyllä mitää oireita oo raskauden suuntaan:( En ees tällä kertaa pysty keksii mitään oireita ku niitä ei vaan ole. Tänään soitettiin vauva lehest ja kysyttiin et onko vauva-asiat ajankohtasia. Sanoin et tavallaan, mut enpä onneks sortunu tilailemaan. Sit yhten päivänä tuli lasten kirjakerhostakin postia:)
Äsken käytiin miehen kaa syömässä ulkona ku tuli kaks vuotta yhessä oloa täyteen. Ihan pitsalla kyllä vaan ku muuhun ei oo varaa.
Nyt täytyy hipsiä koirien kanssa lenkille tuonne sateeseen:(
-Butterfly- kp 31/29-33