Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥¤♥ HELMISTEN ALKUVIIKKO ♥¤♥

18.06.2007 |

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannussiivoust aon vielä sen verrna jäljellä että kylppäri pitäis tänään saaha siivottua, sekä vielä viimeiseksi siivouskaappi!

YÖUNILLE NUKAHTAMINEN: Meillä nukahtaa tissille, jää meiän sänkyyn, josta sitten ite meen nukkumaan n. tunti sen jälkeen, nostan omaan sänkyyn. En jaksa harjoittaa unikoulua ja kun tämä hyvin toimii niin en muuta etes ajattele. Illalla pitää kuitenkin syöttää joten... Yöunille nukahtaa n. klo.22 ja ensimmäinen syönti 01. Toinen 04, kolmas 06 jonka jälkeen " nukkuu" (=keppuroi) vieressä ja herätään klo.07-09. Näin siis yleensä, ei meillä joka yö näin säännöllistä tokikaan oo.

ALLERGIA: en oo allerginen millekkään eikä mieskään.

SYNNYTYS: AIka on todellakin kullannut muistot! Ajattelin silloin etten koskaan enää halua sellaista tai etten selviä siitä, nyt tuntuu melkein että haluaisin elää ne hetket uudestaan, koska kaikki kuitenkin meni niin nopiasti ja osittain muistaa hatarasti. Olisi ihana kattoa koko tapahtuma vaikka videolta =o) Eniten kiinnostaa se oma käytös jota ei kovin hyvin muista.

HANNELE + SAMPO

Vierailija
22/31 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika riekkui kaiken yötä. Kakkaa ei ole tullut neljään päivään vaikka aina ennen on tullut joka päivä. En nukkunut kuin muutaman silmäyksen. Sitten vielä miehellä soi vahingossa kello kuudelta ties kuinka kauan, joten se siitä aamu-unestakin... Mies on siis kesälomalla mutta kello soi ihan huvikseen.

No niin ja nyt en yhtään muista mitä aattelin kommentoida! No ainakin synnytystä: se oli ihan hirveetä kun vauva jäi hartioista kiinni ja oli 4,8 kg. Vannoin että ei IKINÄ MILLOINKAAN KOSKAAN. Nyt mietin että olikohan se sittenkään niin paha ja vauvakin on NIIN ihana... Mullekin joku sanoi että kun tytöt on jo 4 ja 6v ja isompikin aloittaa eskarin niin mitä järkeä on alkaa kaikki alusta. No tietysti olisi helpompaa jos ei olisi vauvaa, mutta nyt elämä on paljon rikkaampaa, tärkeämpää ja ihanampaa kun on tämä pieni sylipoika. En käsitä tarkoittaako helppo elämä hienoa elämää. Mulle hienous on juuri tätä: pienten ihmisten kanssa olemista. Sitäpaitsi kuka on sanonut että töissä käynti on helppoa vaikka olisi minkä ikäiset lapset. Kyllä tää on parasta aikaa kun riittää että olen tässä lasteni kanssa eikä samalla tarvitse olla mikään hieno asiantuntija työelämässä ja kiirehtiä töistä kotiin ja kotoa töihin! Huisketta piisaa kolmen kanssa, mutta tykkään huiskeesta.

Paitsi öisin.

: ) Kivaa jussiviikkoa kaikille ja tervetuloa uudetkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olikin jo ainakin MAMMUTTI kaipaillut. :) Meillä tosiaan tuli yllättävä nettipimento toukokuun lopussa kun kone hajos. Vasta eilen illalla saatiin uusi kone, joten nyt on parin viikon jutut ainakin lukematta..

Kovasti oli gallupeja ollut tässäkin pinossa, joten vastaillaanpa niihin:

KÄÄNTYILY: Sinna oppi kääntymään vatsalleen viime perjantaina eli 15. päivä. Sen jälkeen onkin kääntyilty paljon, mutta vatsalta selälle ei vielä päästä.

NUKKUMINEN: Nyt kun on opittu kääntymään muuttui yöt heti rauhattomammiksi. Ei meinaisi millään yöunille nukahtaa ja illat on itkuisia.

JUTTELU: Sinna on kova tyttö toimittamaan. Ja se tapahtuu aika kovaan ääneen! Välillä tulee myös syviä huokailuja on tylsää. (liekö perinyt äidiltään moisen tavan?) ;)

VARPAAT: Ei ole vielä löytynyt. Nyt kun aloin miettiin, niin eipä tainnut esikoinenkaan niihin mitään erityisempää huomiota koskaan kiinnittää..

JUHANNUS: Mennään kaveripariskunnalle kylään ilman lapsia. Asuvat järven rannalla ihan uudessa ja isossa omakotitalossa, joten tilaa riittää ja varmaan täytyy talviturkistakin hankkiutua eroon! ;) Haaveilen myös, että tuon matkan saisimme taittaa moottoripyörällä, ensimmäistä kertaa tänä kesänä pääsisi pyörän selkään. (Ja ehkä ainoaa, kun mies lopettaa työnsä moottoripyöräliikkeessä tämän kuun lopussa.)

ALLERGIAT: Minä olen allerginen kaikille heinille, koivulle, lepälle, koirille, kissoille, hevosille, pölylle, pesuaineille, penisilliinille ja yhdelle toiselle lääkeaineelle, ja vaikka mille muulle! Helpotuksen oireisiin on tuonut Herbalifen N-R-G-puristeet ja muutto puutaloon! Lisäksi syön yhden Xyzalin päivässä näin kesäaikaan (söin myös raskaana ollessani). Näillä pärjään mainiosti ilman mitään oireita (koputtaa puuta) ja suosittelen kaikille muillekin! Meillä on siis kaksi koiraa ja asumme maalla, jossa luontoa riittää ja myös niitä allergeeneja! Että tehokkaita ovat nuo N-R-G-puristeet! :)

Mitähän muuta sitä piti höpistä..

Ai niin! Minä lähden takaisin koulun penkille juhannuksen jälkeen ja mies jää kotiin hoitamaan lapsia.. Löysin työkkärin sivuilta sisustusverhoilijan koulutuksen ja päätin sitten laajentaa koulutustani alalta. :)

Yllätys oli suuri miehelleni kun sai KELAsta päätöksen vanhempainrahasta, joka oli itse asiassa isompi kuin palkkansa moottoripyöräliikkeessä (mistä jää pois) kun siihen laskettiin mukaan myös maatalouden tulot. :)

Mitenkäs teidän muiden raskauskilot ovat karisseet? Täällä ei olla saatu oikeastaan minkäänlaista tulosta aikaan! :/ Nyt päätin sitten ryhtyä ihan tosissani laskemaan taas paikkareiden pisteitä, josko niillä pääsisi jonkinlaiseen ruotuun. Tosin meillä on koko kesä taas täynnä kaikenmoisia pippaloita, joissa sitten tulee varmaan aina lahjakkaasti kumottua viikon aikaansaannokset. Mutta periksi ei anneta! :)

-frog2 ja Sinna 4,5kk

Vierailija
24/31 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoi minulle ihan samaa, kuin sulle Mammutti, että miksi ihmeessä aloitit ns," alusta" kun tytöt jo niin isoja. Ja olenpa kuullut jo useamman kommentin et ei kai teille sitten vaan enempää suunnitella vauvoja?! Kai se on sitten joku tietty" standardi" sitten ylitettynä... Jos on enempi, kuin kolme. Mut kun tämä raskaus ei ollut itsestään selvyys, niin osasin antaa tälle arvoa vielä enempi, kuin aiemmille. Sairastuin vakavasti, kun tytöt olivat pieniä, ja vieläkin sairaus varjostaa elämääni. Mutta uskalsin silti toivoa vielä kolmannen vauvan. Olen nauttinut ihan mielettömästi tästä vauva ajasta, ja osittain ehkä siksikin kun Jesse on ns. Helppo ja terve vauva. Sanottakoon et elämä ei ole koskaan päästänyt mua helpolla, on ollut hirmu vaikeita aikoja. Mutta nyt ympärilläni on ihana perhe ja tulevaisuuskin näyttää valoisammalta, kuin aikoihin =) No se minusta, mennäänpä nyt gallupeihin välillä...

Synnytys: Ei jäänyt traumoja, oli nopea ja kivunlievitystä ei ehditty antaan. Sattuihan se niin et miltei taju lähti, mutta lopputulos on niin täydellinen... Et ehkä vielä " standardit" rikotaan, jos onnistutaan!

Allergiat: Ei ole mitään kovin pahoja kellään perheessä. Vain miehellä ehkä eniten just koivusta ja pujosta.

Raskauskilot: ekasta tuli 6kg,jäi laitokselle kaikki. Toisesta 8,5 kg, ja karisi nekin samantien, MUTTA kolmannesta 18kg!!!! Ja jäljellä kylläkin vain enään 2kg niistä, vannotan imetyksen ja vaunulenksojen nimeen!

En ole jaksanut tehdä mitään juhannus-siivousta, vaikka mieskin nyt pitkällä vapaalla (neli-vuoro-työ). Eipä sil et oltais Jussina kotonakaan. Mutta tyypillinen nainen, kun olen kannanhan mä siitä hieman huonoa omaatuntoa siltikin... Mut jo pyykkiä täs perhees tulee ihan kertaallisesti, tytöt semmosia prinsessoja, et vaatteet vaihtuu jatkuvasti. Olen kyl miettinyt kuivaus-rumpua, kun palaan töihin tulee sit vielä pyykit sieltäkin, olen parturi-kampaaja. Näin kesäl vielä menee, mut talvella on se kuivatus sit hankalampaakin.

Nyt mua pyydellään saunaan, kai se on mentävä, kun poikakin tuhistaa jo sängyssään. Kahden keskiset hetket miehen kans on jäänyt kyl vähä liian vähiin. Mitenkäs teillä muilla? Onx mummut yms. Käytetävissä? Nyt en kyl viä mitenkään raaski viedä vielä hoitoonkaan, ja poikahan ei huoli pulloakaan kunnolla vielä. Ja mummuilla on aikamoinen 5-kympin" villitys" meneillään, et voipi olla ettei ees sopisi.

terv. Vivian

Vierailija
25/31 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan äkkiä raskauskiloista ja sit telkun ääreen kattoon munaton mies-dokkaria...

Raskauskiloja ei enää oo, mutta muuten on ylimääräistä ihan liikaa ja ne tarttis saada pois, mutta kuten olenkin jo moneen kertaan kertonut, niin jalka puutuu kun yrittää kävellä, joten lenkit on jääny vähäiseks ja tuntuu, että maha alkaa taas olla ihan yli iso!

Tietysti vois alkaa syömisiä kattoon, ehkä muuton jälkeen sit..

nyt siis sohvalle

m

Vierailija
26/31 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa. Koko päivä reissussa Vantaalla...et terveisiä sieltä. Takaisinpäin kun tultiin niin jouduttiin kärrypolkuja ajelemaan kotiin kun se Kiikalan onnettomuus sattui ihan lähellä meitä ja ykköstietä oltiin kotiin ajelemassa...siis se jossa 6kuoli tänään. Kamala juttu.

Heinä: Olisi voinut olla minun kirjoitukseni tuo mitä viimeksi kirjoittelit. Mä kans nautin ihan hirveesti tämänhetkisestä olotilastani ja lasten kanssa olemisesta.

Sitten nuo gallupit:

Kakka: on tiukemmalla kuin pelkällä maidolla ja huomaa selkeesti kun alkaa naama punaisena vääntää. Välillä ollaan menty pöntölle " istumaan" .

YÖUNET:nukkumaan noin 21 omaan sänkyyn. Yleensä tissittelee iltamaidot ja siirrän sänkyyn ja tarvittaessa tutti suuhun. Herää syömään 1-3välillä jonka jälkeen vieressä loppuyö kun nukahdan itse samantien kun poika vieressä. Yksi yö heräsin kamalan säätämiseen kun poika " soitteli" pinnasängyn pinnoja. Oli kääntynyt poikittain ja ihan innoissaan potki ja käsillä repi niitä pinnoja sängyssään. Ei meinannut millään rauhoittua sen jälkeen kun olin viekkuun ottanut...hänellä oli ilmeisesti todella kivaa ja äiti kurjimus vaan työnsi tissin suuhun ja nukutti =0))

JUTTELU: meillä kans opittu päristämään. Se on niin hassun kuuloista. Sen lisäksi poika kyllä juttelee aina kun joku viitsii vähänkin katsoa silmiin ja jutella.

Varpaat ja pippeli: Ei ole herättänyt suurempaa kiinnostusta...ainakaan vielä. Nyt on tuo ryömimään opettelu kova juttu ja pääseekin jo hiukan eteenpäin.

Nyt nukkumaan...alkaa nukkumatti jo kutsua.

Terkuin: calmus & pikkumies 4,5kk

Vierailija
27/31 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samat fiilikset, mistä moni onkin puhunut;

Oon tosi onnellinen tän hetken elämäntilanteeseen ja tuntuu että kolmatta lasta (ja juuri nimen omaan Peetua) meidän elämä kaipasi!

Nyt ollaan tosi " kokonainen" (en keksi parempaa sanaa) perhe ja elämä jotenkin rauhottu vauvan tulon myötä.. ehditään keskittyyn meidän perheeseen, eikä pidetä kiirettä aina huomispäivään.

~ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa =)

Mua vähän loukkaakin ne jutut, kun kysellään että miten viittin alottaa kaiken alusta kun elämä olis ollu paljon helpompaa ilman vauvaa..

Mun mielestä vauvat on aivan ihania ja varsinkin nyt pystyy keskittyyn tähän viimeiseen vauvaan kunnolla..mihinkään ei oo kiire. En odota, että vauva pian oppis kaikkea uutta ja kasvais äkkiä, vaan mennään päivä kerrallaan.

Eikä mun mielestä tää elämä niin vaikeeta oo vaikka meillä vauva onkin!

No, mutta se siitä.

Älkää pitäkö nyt mua kovin tyhmänä (vähän vaan), mutta pakko kysyä;

Osaako joku kertoo mitä eroo on Nan-maidon ja Tuttelin 1 ja 2 maidoilla?!

Meillä on Nanin kakkosta kaapissa ja mietin uskallanko antaa jo sitä vai pitääkö vauvan olla ihan tasan sen 4kk ennen kun sitä kakkosta voi antaa?!

Nyt palaan tekun ääreen jos sieltä tulis vaikka jotain fiksumpaa kun se dokkari!

m taas

Vierailija
28/31 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aamu oli, perhetyöntekijä tuli 9-12 katsomaan ipanoita ja sain käytyä shoppailemassa itselleni lenkkitossut ja kotiin kivoja juttuja :) Nyt molemmat on päikkäreillä, joten ehtii istahtaakin.

MAMMUTTI: en mene vannomaan, mutta musta tuntuu että siihen NAN2 on lisätty jotain (kalanmaksaöljyä?) :) en muista, moinen muistikuva mulla on. Meillä on käytetty molempia, kumpaa on kaupasta sattunut saamaan. Hyvin on alas mennyt eikä ole vaikuttanut masuunkaan millään tavalla.

SYNNYTYS: aika kultaa muistot :) tosin eihän se vaikea ollutkaan ja tämän kanssa säästyin repeämiltä. Ehkä jälkikäteen vieläkin muistuu, kun kivunlievitys luvattiin mutta sitten ei heti saanutkaan, että todella kipeä olin supistusten tosissaan alettua ja miestä lähinnä huvitti >:o(

Tuntuu silti että kun näiden kanssa on menny niin hyvin niin se kolmas sitten tulis kamalan tuskan saattelemana ja olisi kaikinpuolin vaativa vauva. Tiedä sitten, tuleeko koskaan edes kolmatta, epäilen ;)

Mulla pää tyhjeni kun kävin laittamassa tutin pikkuisen suuhun unien jatkamiseksi. Eli pois->

-Henna ja Melina-

Vierailija
29/31 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti taas moikkaamaan kun poitsu hakee unta omassa sängyssään... eemeli nukkuu paljon paremmin päikkärit omassa sängyssään niin olen nää ekat päikkärit antanut nukkua siellä ja loput torkut sitten vaunuissa, että saa kunnolla raitista ilmaa..

on muutenkin pari yötä mennyt nyt mukavemmin, toivottavasti jatkossakin... mahtoiko hulinayöt johtua kääntyilyn oppimisesta, vaikka enää taas ei kääntyilläkään...

MAMMUTTI: nan2 on ainakin enemmän rasvaa ja rautaa kun nan1, meillä vielä käytössä nan1, mutta tänään täytyy käydä ostamassa vastiketta lisää ja ajattelin ostaa tota nan2, kun 4kk on kerran jo täynnä... sitä en kyllä tiedä, kun meidän poitsu on herkkävatsainen, että pitäisikö ekaksi antaa sekaisin nan1 ja nan2 ja sitten vasta pelkkää nan2 vai onko se sitten niin eri tavaraa, että vatsa siihen reagoisi, en tiedä...

RASKAUSKILOT: kiloja tuli vajaa 20 ja niistä lähti heti tuo n.13kg, imettäessä vielä 3kg ja nyt on lähteneet loputkin, mutta tavoitteena oli saada tippumaan enemmänkin, mutta entiseen painoon on jääty eikä yhtään sen alle mene... ei ihme kyllä tällä herkuttelulla ja muutenkin kaikki paikat on ihan löllöjä, tarttis päästä jumppaan ja salille....

nyt on makkarissa hiljaista eli poitsu nukahti..

nyt puuhastelemaan juhannussiivon pariin, on sitten kiva tulla mökiltä kotiin, kun on siistiä..

huomenna meillä onkin neuvola, yritän tulla kertomaan huomenna vielä kuulumiset sieltä ennen kuin juhannusta aletaan juhlistamaan...

pajuska&eemeli 4kk

Vierailija
30/31 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla jo kävin rustailemassa pitkät pätkät tekstiä ja sitten netti teki tenän! :/ Enkä tietenkään ollut kopioinut sitä ennen lähettämistä!

No uus yritys, josko nyt saatais tekstit palstalle saakka.. :)

Tuosta NAN1:stä ja NAN2:stä (sekä myös Tutteleista) piti sanomani, että kaiketi ne on vain kehitetty vähän paremmin vastaamaan eri ikäisten vauvojen tarpeita. Tuskin kuitenkaan haittaa on, jos käyttää ennen sitä 4kk:tta jo NAN2:sta. Vielä pari vuotta sitten ei edes ollut erikseen korviketta eri ikäisille lapsille kun esikoiselle niitä annoin.

Monet teistä on nyt kertonu kuinka tuntuvat nauttivan valtavasti tästä vauva-ajasta. Minulla on vähän toiset ajatukset ollut. En ole jotenkin osannut keskittyä vauvaan ja olla vain rennosti kotona. Esikoisen kanssa ei ollut ongelmia, mutta nyt kun olen jo koko raskausajan ollut yksin kotona alkaa olla mitta pikku hiljaa täynnä.

Jotenkin olen myös ollut kuitenkin surullinen siitä, ettei se imetys onnistunutkaan niin kuin olin kuvitellut. Vaikken koskaan ole ajatellut, että imetys olisi jotenkin " parempaa" kuin korvikkeen anto (silloin kun maitoa ei tule tai on muu este imetykseen), niin silti nyt tunnen jonkinlaista syyllisyyttä siitä etten voinut imettää Sinnaa kauempaa kuin sen pari kuukautta. Ja muutenkin on ollut jotenkin syyllinen olo, tuntuu että jotenkin rakastin esikoistani enemmän kun hän oli vauva. Ehkä se johtuu vain siitä, että olin silloin tyytyväisempi kotonaolooni kuin nyt.

No meillä on tosiaan juhannuksen jälkeen osat vaihtumassa ja mieheni jää kotiin lasten kanssa kun minä aloitan koulun. Ehkäpä se tuo helpotusta ja piristystä tilanteeseen. :)

Nyt tyhjeni taas pää, joten taidan mennä muihin puuhiin..

-frog2 ja sinna 4,5kk

Vierailija
31/31 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelempa äkkiä meidän tän päiväiset neuvolakuulumiset ja alan sitten lukea pinoa... (tuntuu taas kerran ettei muuten ehdi kirjoittaa mitään)

Eli taas on kasvettu! Melkein kilo oli tullut taas lisää tai no 800g =) Toivottavasti tahti vähän tasoittuu kun alkaa enemmän liikkua. Nyt mennään aika paljon isommissa lukemissa kuin esikoinen aikanaan mutta niihän ne lapset on yksilöitä.

Neuvolatäti veikkaili että kohta tulisi jo hampaita kun niin kovasti kuolailee. En tiedä sitten, näin aikaisinko. Mitenkäs teillä muilla. Onko jo joillakin hampaita?

Nyt lukemaan niin tiedän taas missä mennään.

MyQ ja Tyttö 4kk