Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

allergikot; keksikääs mulle hyviä ruokaideoita!

Vierailija
18.06.2007 |

allerginen olen;

-paprika

-sipuli

-omena

-kurkku

-porkkana

-kiivi

-banaani

-herne

-tomaatti

-salaatit

-vesimeloni

-viinirypäle

-kala

-soija

-raaka kananmuna

-raaka peruna

-pähkinät

-manteli

-selleri

-purjo

-palsternakka

-lanttu

-curry

-kaneli

-inkivääri

-kumina

oliskohan tuos ollut kaikki....

ruista epäilen... vilja sekä lisäaineallergiatesteihin oon varmaan joutumassa. Vehnäjauhot tekee leipoessa pahan ihottuman sormien väliin (ei ihan aina mutta yleensä)

eli oisko hyviiä ruokavinkkejä muilla allergisilla? mitä teette ruoaksi? jos tulis jotain uutta vastaan kun alkaa kyllästyttää omat ruoat.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on sanottu, että suola ja sokeri on ainoita aineita, joille ei tiettävästi olla allergisia. Mutta mun mielestä jossain jo oli, että sokerillekin voisi sittenkin olla. Eli siis mille vain voi olla.

Vierailija
2/5 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa parikymmentä vuotta sitten. Onneksi nyt löysin nakkeja ja kinkkukuutioita/siivuja joissa ei ollut mausteita, soijaa eikä nitriittiä.

Ainut hyvä puoli on että karkkien mahdoton syönti on vähentynyt rajusti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä saatte vaihtelua ruokiinne?

Vierailija
4/5 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis maito sopii sinulle? Harvinaista. Olethan huomannut Vatajan nakit ja kinkut, siis ilman mausteita? Lasten suosikkeja oli perinteiset nakit ja muusi, sekä makaroni ja jauhelihakastike. Maissi- ja riisimakaroneja on, jos joudut viljattomalle dietille.

Korpelan kinkkusuikaleista saa helposti kiusausta, kerman tai kaurakerman kanssa. Perunasuikaleita saa myös ilman sipulia. Kerman tai kaurakerman kanssa. Samoista aineksista myös pyttipannua tai keittoa. Pinaattikeittokin varmaan käy? Wokkiruoka on hyvää sopivista vihanneksista ja lihasta.

Vierailija
5/5 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla melkein samanlainen allergialista, eli tiedän tuskasi.

Itse söin tänään " kanasössöä" : eli keitettyä riisiä ja kanakastiketta.

Kastikkeeseen tulee hunajamarinoituja fileesuikaleita (en tosin ole katsonut mitä mausteita sisältää tai onko soijaa, mutta nehän voi korvata maustamattomilla), sopivia mausteita, vähän vettä ja Olympia-sulatejuustoa. Ohjeeseen kuuluu myös sipuli, mutta se oli tuossa allergialistallasi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä