Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa ihmisen näyttämään vanhalta tai ikäistään vanhemmalta?

Vierailija
06.03.2012 |

Miksi joskus 25-v näyttää siltä kuin olisi jo reilusti yli40-v? Joku 70-v taas on habitukseltaan kuin juuri 50 olisi tullut mittariin.

Mikä sen tekee? Asenne, geenit, rypyt, ryhti vai mikä?

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelliset elämäntavat kaikessa tylsyydessään merkitsevät tosi paljon.

Vaikka kasvattavatkin todennäköisyyttä. En silti koskaan oleta mitään ihmisen elämäntavoista ulkonäön perusteella!

Vierailija
22/116 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Olen 36, ihan ok näköinen, hyvät paksut hiukset, rypyttömät kasvot, ei harmaata juurikasvua, normaalivartaloinen, asiallinen pukeutumistyyli. Ja jo murrosikäisestä lähtien olen aina vaikuttanut ikäistäni vanhemmalta muiden silmissä, kuten edelleenkin. Itse näen asian ihan positiivisena, ainakin vielä ;)

Ja omasta mielestäni minusta ei voi huokua mikään sielun rauha tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakointi ja aliravitsemus. Työkavereista moni polttaa ja näyttää iholtaan vanhalta ja olemukseltaan rupistuneelta. Muutama on aivan liian nälkiintyneiltä ja pari heistä on 40v ja näyttää 60v. Sitten muutamat 50v näyttävät alle 30v. Hauskaa. Normaalipainoiset tupakoimattomat näyttävät todella hyviltä.

Vierailija
24/116 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kävi siskolleni. Joka näytti kaksifemmana viisfemmalta. On nyt yli viiskymppisenä ikäisensä näköinen. Ei polta, ei juo, syö kalaa ja kasviksia, urheilee eli on hyvässä kunnossa. On vain perinyt huonot geenit - isältämme

Minä olen ihan päinvastainen ja olen tosi nuorekas. Perin tämän - äidiltämme.

Vierailija
25/116 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se miltä iho näyttää. Pulleammat ja pitkät näyttävät nuorempana ikäistään vanhemmilta usein, mutta eivät välttämättä enää 3-kympin jälkeen.

Meikkaustyylikin vaikuttaa. Eniten mun mielestä kuitenkin vaatteet, siis siinä tapauksessa että nuorta vielä rypytöntä luullaan paljon vanhemmaksi. Ja joillain voi olla ryppyjä jo nuorena jos on ollut liikaa auringossa vaikkei iän puolesta niin paljon pitäisi ollakaan.

No, mulla on pikemminkin se ongelma että luullaan nuoremmaksi. Näin on ollut aina, eka kerta oli muistini mukaan 6- vuotiaana ekaluokkalaisena. Nykyään on edelleen sama juttu. Suurin osa ihmisistä luulee minua nuoremmaksi kuin olen. On ihan yleistä että luullaan parikymppiseksi tai jopa alle vaikka 30 tulee ihan just täyteen. Nuorempana tämä asia ärsytti minua ihan liikaa. Nykyään en enää niin välitä kun lähes kaikki kuitenkin olettaa minun olevan täysi-ikäinen.

Mikähän sitten tekee minut vähintään 5 vuotta nuoremman näköiseksi. Ehkä vaatetus, vaikka joskus vaatteita kaapista etsiessä mulle tulee olo että ne vanhentavat minua. Ryppyjä mulla on ollu silmän alla 10- vuotiaasta asti ja mustat silmänaluset kanssa. En ole enää edes sellainen pikkuinen kun lapsena että koosta pitäisi johtua, en tosin ylipainoinenkaan. En kyllä pahemmin meikkaa että voisiko toi iho sitten näyttää nuorekkammalta kuitenkin sen vähäisen meikkauksen takia? Mä uskon että ihan olemus kyllä vaikuttaa aika paljon. Hiukset on pitkät mutta kyllä mua nuoremmaks on luultu lyhyidenkin hiuksien kanssa.

Vierailija
26/116 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on aika nuoren näköinen, kuin nuori likka.

Tietysti ikä näkyy kun ikää on kohta 70 vuotta mutta

mielestäni hyvin nuorekas.

Ja samoin hänen siskonsa, 59-vuotias jo, on hyvin nuoren näköinen.

Viimeksi kun näin tämän tätini, hän oli 56-vuotiaana

kuin kolmekymppinen! Sileä iho, mitään ikääntymisen merkkejä ei juuri ollut.

Tästä olen päätellyt että suvussani on nuorekkuusgeeni:)

En tiedä onko se mullakin..

Sen tietävät muut jotka näkevät minut.

Vierailija
27/116 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten alipainoinen 70-v voi näyttää ikäistään nuoremmalta hyvinkin. Kasvot tosin varmasti ovat ryppyisemmät kuin ylipainoisella, mutta olemus voi olla paljon nuorekkaampi, varsinkin jos on hyväkuntoinen.

Ylipaino on se, mikä saa suomalaisnaiset (miksei muunkin maalaiset) näyttämään tädeiltä parikymppisinä.

Vierailija
28/116 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iho on huono, se vanhentaa.

Vierailija
29/116 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä näytän vanhalle. tummat ja ryppyiset silmänaluset, hiuksissa harmaata jotka näkyy tummissa hyvin, iho harmaa ja isohuokoinen.

Vierailija
30/116 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveelliset elämäntavat kaikessa tylsyydessään merkitsevät tosi paljon.

Jaa, minä taas olen aina näyttänyt ikääni nuoremmalta (geenit, kiitos äiti!) mutta kun aloin taas liikkua säännöllisesti, tiputin painoa sen viitisen kiloa eli en ollut lihava mutta kroppa on kiinteämpi, niin kumma kyllä näytän vielä paremmalta. Myös vähempi alkoholin käyttö ja riittävä uni saa ihon nuoremman näköiseksi.... eli viiniä vain viikonloppuna... N46 luullaan yleensä 36-40 vuotiaaksi. 

Vierailija
31/116 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sisäinen henkinen elämä vanhentaa, jos se on negatiivinen, kateellinen, katkera jne.

Vierailija
32/116 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Isänsä ikäinen" puoliso vanhentaa. En tiedä miksi. Joko vanhanoloiset ottavat vanhan ukkelin tai sitten pyrkivät häivyttämään ikäeroaan tai jotain?

Vierailija
33/116 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on oikeasti "mummoja" tai "pappoja" jo syntyessään. Vaatteet, hiustyyli ym. vaikkei suutaan avaisi.

Joskus töissä ihmettelen jonkun puheita esim. kahvitauolla, sitten katson koneelta minkä ikäinen tyyppi on ja järkytyn monesti, sekä suuntaan että toiseen. Kerran kahvitauon jälkeen sanoin työkaverille että pitääkin ton syntymävuosi tarkistaa niin hän nauroi, että hän tarkisti sen jo! On siis samankaltaisia vaikutelmia, se tuli ihan tuon erään puheista meille kummallekin mieleen. Mun lähimmät työkaverit on mun lasten ikäisiä, koitan aina välillä muistaa sen. Pidän työkavereitani paljon vanhempina.

Vierailija
34/116 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino

Lyhyt, punainen mummotukka

Kuivaksi korpuksi vaalennettu tukka jonka latvoja ei ole raaskittu leikata vuosiin

Virttyneet ja ei-istuvat vaatteet jotka ovat olleet muotia joskus 10-15 vuotta sitten

Ohuiksi viivoiksi nypityt kulmakarvat

Vierailija
35/116 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi, harmaa kuollut iho ja viskibasso!

Vierailija
36/116 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30, mutta mua luullaan jatkuvasti 20-24 vuotiaaksi. Mulla on avoimet, sirot kasvot, lempeä ääni, olen nauravainen, pitkät hiukset, hiukan ylipainoa ja pukeudun nuorekkaasti.

Vierailija
37/116 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot elintavat(tupakointi,alkoholi, huono syöminen, liikunnan harrastamattomuus). Kehon ylikuluttaminen loppuun (stressi, liika treenaus, univaje, burn out-jne)

Toki myös ihan pukeutuminen, tai tyyli tai muuten habituksesta huolehtimattomuus voi jonkun vanhentaa ennenaikaisesti.

Vierailija
38/116 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 ja minulta kysytään aina paperit kun ostan viiniä tai pari pulloa siideriä. Olen tosi lyhyt, joten sekin varmaan saa minut vaikuttamaan nuorelta. Myös hienoinen ylipaino on kasvoihin saanut aikaiseksi sen, ettei ryppyjä näy. En pukeudu mitenkään erityisen nuorekkaasti, lähinnä mammaolo omista vaatteistani monesti. En siis tiedä miksi näytän niin paljon nuoremmalta. Lääkärissä käydessä puhutaan kuin lapselle, mutta kun nähdään syntymävuosi niin puhetyyli muuttuu.

Kävin kosmetologilla ja pyysin ohjeistusta uusiin ihonhoitotuotteisiin, hänkin sanoi että sulle ei tätä kannata koska mulla on vielä vuosia siihen, että oon 30v.

Vierailija
39/116 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

päihteidenkäyttö, varsinkin nuorena aloitettu päihteidenkäyttö

Vierailija
40/116 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a sen kun tietäisi. Jotkut oman ikäiset miehet jotka oli mun kanssa samalla luokalla tai rinnakkaisluokilla, niin joskus näitä jossain aina nään. Osa ihan samannäköisiä kuin silloin ennen. Osa taas lihonut tai laihtunut ja osa paljonkin jompaan kumpaakaan suuntaan. Osa näyttää ikäistään nuoremmilta mutta yleensä näyttivät jo silloin muinoin. Osa kaljuuntunut kunnolla ja osa taas ei. Osalla todella harmaat hiukset ja osalla taas ihan samanlaiset kuin nuorena. Niin ja olen 46v mies.