Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa ihmisen näyttämään vanhalta tai ikäistään vanhemmalta?

Vierailija
06.03.2012 |

Miksi joskus 25-v näyttää siltä kuin olisi jo reilusti yli40-v? Joku 70-v taas on habitukseltaan kuin juuri 50 olisi tullut mittariin.

Mikä sen tekee? Asenne, geenit, rypyt, ryhti vai mikä?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono polvi, lonkka jne, joka näkyy kävelyssä tai tuolilta ylösnousemisessa, vanhentaa ihmistä todella paljon.

Vierailija
102/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi, auringon otto, ulkoilu ja esim pyöräily talvikeleillä, liian lyhyt yöuni, alkoholin käyttö, alipaino  ja veganismi vanhentaa.

Otan aurinkoa, nukun vähän, käytän liikaa alkoholia ja BMI on 22 sekä näytän yli 10 v. nuoremmalta kuin olen. Urheilen maltillisesti. t. geenilotossa voittanut M60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyli ja koko vaikuttaa minusta paljon. Monella 24-40-vuotiaalla on sellainen tanttamainen marimekkotyyli, joka ei todellakaan ole fresh yli 20-vuotiaalla. Siihen, kun vielä yhdistää ylipainon, niin veikkaan kaikkia 45+ ikäisiksi. 

up

Vierailija
104/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että jotkut ihmiset luulevat automaattisesti pitkiä ja kapeakasvoisia ihmisiä huomattavan vanhemmaksi. Minulla ei todellakaan ollut 12-vuotiaana rypyn ryppyä ja olin todella laiha, silti vaan minua luultiin yli kaksikymppiseksi. aina edelleenkin oletetaan 5-10 vuotta vanhemmaksi mitä todellisuudessa olen. Mutta tämä kasvojen malli on sillainen, että säilyn hyvin iättömän näköisenä aina. Isoäitiäni luullaan nykyään jopa 30 vuotta nuoremmaksi omaa ikäänsä. Ja aina ihmetyttää, kun ihmiset sanovat että rypyt vanhentavat, mutta silti omaa rypytöntä naamaa pidetään vanhempana kuin jotakuta julkkista, kenellä on selkeät harakanvarpaat silmäkulmissa nauraessa jne.

Vierailija
105/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennevammaisuus.

Vierailija
106/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ryppyinen ikäisekseen

- kasvojen ja silmäluomien veltostuminen aikaisin

- huomattava ylipaino tai huomattava alipaino

- pigmenttiläiskät tavallista nuorempana

- epäedustava meikki

- aikaisin harmaantuneet hiukset tai epäedustava  hiustenväri

nuo ainakin

Vierailija
107/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiallinen meikki vanhentaa, samoin se lyhyt punainen tukka joka täällä on mainittu ennenkin, vanhanaikaiset silmälasit on mun mielestä myös yksi merkittävä tekijä.

Mitä ovat vanhanaikaiset silmälasit? Niitähän on niin monenlaisia kehyksiä saatavilla että mistä tietää joidenkin olevan vanhanaikaisia?

Jos tarvitsee ihan oikeasti kunnon lasit (esim voimakas likinäkö) kehykset väistämättä useimmiten heijastelevat parin vuoden takaista muotia, koska niitä ei ole varaa uusia aina kun tuuli kääntyy. Lisäksi täytyy katsoa että lasit sopivat edes huterasti omiin kasvoihin muodista viis. Itse esimerkiksi näytän pyöreissä laseissa lähinnä hiukan pulskemmalta Himmleriltä, eikä se ole ulkonäkötavoitteeni.

Vierailija
108/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistokset, täytteet, huulitäytteet , tekohiukset, tekorusketus, silikoonit, kilon tekoripset painamassa luomia alas kuin mummoilla , ne vanhentaa. 

esim. Martina Aitolehti 41, näyttää 54.

Mulla on työkaveri joka näyttää kauniin raikaskasvoiselta, vaikka ikää. 46v. Ei tekoripsiä, töröhuulia, lävistyksiä, tatskoja, tekorusketusta mutta paljastui että täyteaineita on maltillisesti ottanut nenä-suupielijuonteisiin. Ei ainakaan hänellä vanhenna vaan ihan päinvastoin 

Siististi ja taitavasti tehdyt pistoshoidot toimii kyllä ja näyttää hyvältä, niitä tuskin huomaa. Överit tai osaamattomasti laitetut ei. 

Vierailija
109/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei halua näyttää sedältä, ei kannata yrittää peitellä kaljua nostelemalla sivuhiuksia kaljun päälle. Jo nuorehkoillakin miehillä esiintyy kaljuuntumista ja se on ihan normaalia eikä siinä ole mitään hävettävää. Mielummin reippaasti kalju kuin päälaelle liiskatut hiukset, jotka herättävät huomiota.

Se on ihan sama piti sen kaljunsa häpeillen tai reippaasti. Helvetin ällöttävä, kuin jättikokoinen vauvan pää!

Vierailija
110/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 22v lyllerö, joka työntää lastenrattaita tuulipuvussa ja mennyt ne hiuksetkin leikkaamaan lyhyeksi, menee täysin 45v mammasta.

Vierailija
111/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä kaljuuntuminen, ryppyisyys, roikkuvat leukaperät, ylipaino ja epäsiisti tyyli. Naisilla ryppyisyys, roikkuvat leukaperät, ylipaino ja liian tätimäinen tai liian nuorekas tyyli.

Vierailija
112/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino

Vierailija
113/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että jotkut ihmiset luulevat automaattisesti pitkiä ja kapeakasvoisia ihmisiä huomattavan vanhemmaksi. Minulla ei todellakaan ollut 12-vuotiaana rypyn ryppyä ja olin todella laiha, silti vaan minua luultiin yli kaksikymppiseksi. aina edelleenkin oletetaan 5-10 vuotta vanhemmaksi mitä todellisuudessa olen. Mutta tämä kasvojen malli on sillainen, että säilyn hyvin iättömän näköisenä aina. Isoäitiäni luullaan nykyään jopa 30 vuotta nuoremmaksi omaa ikäänsä. Ja aina ihmetyttää, kun ihmiset sanovat että rypyt vanhentavat, mutta silti omaa rypytöntä naamaa pidetään vanhempana kuin jotakuta julkkista, kenellä on selkeät harakanvarpaat silmäkulmissa nauraessa jne.

Itse olen pitkä ja kapeakasvoinen. Luullaan 10v nuoremmaksi.

Vierailija
114/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo mainittu ne pahimmat vanhentajat, kuten huono ruokavalio, tupakointi, liiallinen alkoholinkäyttö ja itsensä käristäminen auringossa. 

Tyylillisesti minusta eniten vanhentavia asioita ovat tietynlaiset silmälasinkehykset ja hiusmallit. 

Tuntuu siltä, että moni ei laseja ostaessaan juurikaan mieti, minkä väriset ja muotoiset kehykset sopivat parhaiten omaan väritykseen ja kasvojen muotoon. Erityisesti vanhentavat sellaiset 2000-luvun alussa yleistyneet kapeat ja suorakaiteen muotoiset silmälasit, joissa linssiosa on usein kehyksetön tai ohuesti kehystetty, ja sangat paksumpaa metallia. Metalliosat ovat usein violettia tai punaista metallia, ja niissä saattaa olla strasseja yms. koristetta. 

Kyseinen kehysmalli jotenkin pienentää silmiä ja rajaa kasvot epäimartelevalla tavalla. Sopii harvoille. Äitini käytti ennen tällaisia ostettuaan ensimmäiset 2000-luvun alussa kun ne yleistyivät. Jokunen vuosi sitten uusia laseja ostaessaan hän tuli optikkoliikkeen asiantuntevan myyjän ehdotuksesta kokeilleeksi pyöreitä laseja, jotka olivat väriltään paljon vaaleammat kuin vanhat - ja pim, oli kuin iästä olisi lähtenyt 10 vuotta. 

Vanhentava hiusmalli on puolestaan sellainen lyhyt ja laineikas, päältä aavistuksen pidempi, korvat paljastava ja niskasta trimmattu. Tähän vielä yhdistettynä hiusväri, jossa hiukset ovat päälaelta kirkkaan punaiset ja niskasta tummemmat. 

Vierailija
115/116 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska luonne!

Vierailija
116/116 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemmin on mainittu ainakin hoitamattomuus, epäsiisteys ja meikkaamattomuus, keskivartalolihavuus, kömpelyys ja huono liikkuminen, suorat harmaat hiukset, pukeutuminen juuri tälle ihmiselle "sopimattomiin" vaatteisiin eli ei siis ole huomioitu ikää, vartalotyyppiä tai tilannetta, happamuus, tyytymättömyys ja viha, kateus ja kauna, huono ryhti, passiivisuus ja päihteiden käyttö.

Kun vanhana katsoo aamulla peiliin, niin ihan vanha mummohan sieltä katsoo. Mutta. Onneksi on nykyisin ja helposti saatavana hyviä ja jokaiselle sopivia meikkejä, joila voi kummasti parantaa tilannetta, ainakin toistaiseksi. Sitten en tiedä, kun ikää tulee niin paljon, että kasvovoiteet uppoavat syviin juonteisiin, asia voi olla ihan eri.

Ryhti on seuraavaksi tärkein ja ketterä liikkuminen samoin. Kaikki kivut, niinkuin nyt migreeni, ontuminen kipujen, vaikkapa iskiaksen takia tai liikkeellelähdön jäykkyys: ja olo tuntuu itsestäkin vanhalta. Ryhdin kun muistaisi oikaista joka kerran kun tuolilta nousee, sehän tekisi jo paljon.

Äidiltä perityt pyöreämmät posket, jotka olisin nuorena halunnut paljon pienemmiksi, ovatkin vanhana ihan kivat.