Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*§*MARRASMURUJEN UUSI VIIKKO (25)*§*

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä meni viime yö yhdellä syötöllä.

Eli ei se kokonaan nukuttu yö ollu kuin ns.vahinko...

Meillä on nyt ollut yhteensä 3 kokonaan nukuttua yötä tämän reilun 7kk aikana.

Nuo yön vaihtelee 1 heräämisestä 4 heräämiseen/yö.

Edelleen jonkin verran kiukkua löytyy vaikka nuo kamalat helteet menikin ohi,olenkin miettinyt että pitäiskö kohta käydä korvia näyttämässä jos tuohon kiukkusuuteen ei tule muutosta...

Mutta yleensä korvatulehdus vaikuttaa myös syömisiin ja nukkumisiin,joten ei tule ekana mieleeni että olis tulehdusta.

Mutta nyt Joel on taas niin hermonsa menettännyt että ei auta kun mennä hätiin...

toivoovauvaa ja koko poppoo...

Vierailija
2/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pitkästä aikaa kirjottelis...jotenkin ollu niin kamalan laiskalla päällä ja tälläi kesällä tahtoo muutenkin aika olla hiukan kortilla...seli seli...=)!

KESÄSUUNNITELMIA meillä ei sen kummemmin oo,miehelläkään ei oo tänä kesänä lomaa ku joku 7 päivää (jos pitää sitäkään) ku vaihto ennen vuoden vaihdetta sitä työpaikkaa. Kaiholla muistelen sitä yhtä kesää ku se oli 7 viikkoo lomalla (norm.loma+pitämättömät pekkaset)...=)! Mä sanoinkin sille just yx päivä,että voi ku tulis jo ens kesä ja sulla loma, ukko katto hiukan kieroon ja naureskeli...

Mutta siis jokatapauksessa (hiukan eksyin aiheesta...),mulla olis toiveissa,että päästäis käymään mun yhen kummitytön luona Kajaanissa edes sillai parin päivä reissu. Muuta ajatusta ei oikein tälle kesälle oo,tilanteen mukaan mennään=)!

LEMPIRUOKIA mein pojulla on ihan selvästi kasvis-kinkkusose, kasvis-naudanlihasose sekä kasvis-kanasose. Hedelmistä on lempparina säilyny koko ajan päärynä ja persikka,muutkin hedelmät tosin menee (paitsi kaikki missä on passion-hedelmää!!!) mutta nää on ykkösiä. Banaanillekkin irvistää vähintään joka toinen kerta,hassua... Mutta jotenkin tuntuu että noi " suolaset" soseet menee joka kerta paremmin ku hedelmät konsanaan,isäänsä tullu jos ei makeesta tykkää...=)!

Minkä kokosia bodeja teillä muilla on käytössä?? Kun mä tässä vkonloppuna siivosin pojan vaatekaappia,otin pieniä siis pois. Ni otin yhestä lyhythihasesta mallikoon (joka siis sopiva just nyt) ja jouduin heittään ainakin 6 pitkähihasta bodia taas " pois" ku olivat pieniä. Ja siis se bodin koko meillä on pääasiassa tällähetkellä 74cm,mutta 80senttisetkään ei mitenkään ylisuuria. Hauskan näkösiä noi suurinosa noista bodeista,ku " selkämitta" on sopiva mutta sitte sivuilla saattaa olla molemmilla puolilla 3-4 senttiäkin tyhjää tilaa...

Onnex ens vkolla on neuvola ni näkee kuinka paljon oikeen on tullu pituutta=)!

Onko jo ollu puhetta muitten jussi-suunnitelmista??? Meillä ei mitään ihmeitä vielä tiedossa,ku ei tiedä ton ukon töistä vielä yhtään mitään. Mutta voipi olla että kavereilla kierrellään ja aattona varmaan ehkä mennään mun isälle grillaan ja saunoon ja nautiskelemaan järvenranta-maisemista...aah...=)!

Mulla iski kans eilen todellinen paniikki,ku äippäloma loppuu syyskuun alussa ni mitäs sitte...? Mun olis toisaalta pakko mennä töihin,ku lainamäärät on niin valtavat (asuntolaina+auto yht. n. 1300/kk) etten oikeesti tiedä miten muka pärjättäis pelkällä miehen palkalla. Mä kyllä ehdotin jo miehelle muuttoa halvempaan ok-taloon mutta eipä se siihen taida suostua...

Kovasti haluaisin olla kotona ja varsinkin ku mulla ei oo työpaikkaa mihin palata. Sitte yx ongelma tulee oleen ton pikkumiehen hoito,mulla luultavasti tulis oleen ainakin 2-vuorotyö (oon siis lähihoitaja), miehen työajat on mitä on siis ei voi tietää etukäteen, kaikki isovanhemmat vielä työelämässä...mä en oikeesti tiedä mitä mä teen...

Haluaisin olla ainakin vuodenvaihteeseen kotona ja kyllä se mieskin sitä mieltä oli,että jotenkin me pärjätään mutta mutta...

en tiiä...kamalan vaikeeta!

Mutta nyt mä meen kahveelle ku toi pikku-ukko vielä nukkuu!

Kesäistä viikonalkua kaikille Muruille=)!

Tiitiäinen78

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkopino onkin taas parempi, kun on ollu niin hiljasta... Kesä on kiireistä aikaa. :)

Juu, meillä oli kans vissiin jonkin sortin vahinko se pidempi yöunipätkä. Viime yönä taas pyörittiin ja itkeskeltiin. Ilmavaivoja on, kun vaan tietäis mistä ne johtuu! Et jos johtuu jostain ruoka-aineesta, niin osais välttää. Mut en oo onnistunu havaitsemaan mitään yhtäläisyyttä missään.

Me oltiin tosiaan eilen rippijuhlissa ja tämä ripillepäässyt poika sai skootterin lahjaksi! Sitä oli toivonutkin, mutta ei kuitenkaan uskonut saavansa, kun tiesi, että ei kellään ole varaa ostaa.. Mutta hänen vanhempansa kyselivät kaikilta kummeilta ja sukulaisilta et paljollako osallistuvat ja saivat koottua vissiin reilun puolet skootterin hinnasta. Loput laittoivat sitten itse. Skootteri tuli tälle pojalle siis täytenä yllätyksenä. Ja olisittepa nähneetkin sen ilmeen.... Äitinsä oli käärinyt rekisterikilven lahjapaperiin. Siinä se vielä ihmetteli et no, pöh, rekisterikilpi. Mut sitten isä tuli heilutteleen avaimia nokan eteen ja oli että tarviskohan tämmösiäkin. Sitten tämä poika kapsahti isänsä kaulaan ja lähdettiin ulos katsomaan skootteria. Oli kyllä niin onnistunut lahja ja vielä sekin että tuli ihan täytenä yllätyksenä.

Niklas tais vähän väsyä siellä juhlissa, kun tultiin kotio, niin jätkä simahti melkein samantien ja nukku semmoset 2,5 tuntia ja olis varmaan vieläkin nukkunu, mut kävin repimässä sen ylös, kun kello oli jo puol kuus, niin aattelin, et saan sen joskus yöunillekin! :)

Tänään mennään käymään neuvolassa kattomassa mitat. Varsinainen seuraava käynti pitäis olla heinäkuussa, mut terveyskeskuksen tyypit on lomilla, niin se siirtyy sit oikeestaan lähemmäks 9kk se käynti... Ihan hyväkin, että tulee nyt sit kävästyä. Muuten olis tullu liki 3kk tauko.

Jaa niin kävin nyt kirjottamassa uuden työsopimuksenkin. Työt alkaa maanantaina 20.8.! Iiks! Enää pari kuukautta... Sain jo työvaatteetkin.. Ei vaan, toisaalta ihan kivaakin kyllä mennä töihin. Ei tää kotona kökkiminen hääviä ole, varsinkaan vain yhden tenavan kanssa. Ehkä sit meniskin, jos olis toiselle se kaveri... No tässä joskus lähitulevaisuudessa. ;)

Vierailija
4/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta luin edellisenkin viikon pinon ja vastaampa aikani kuluksi kaikkiin unohtamiini kysymyksiin...

Lempiruoka:

Pikku farmarin herkku(ainoo kaupan sose josta tykkää)

Ja itse tehdyt lihasoseet.

Meillä ei tykätä mistään makeista soseista oikeastaan ollenkaan...

Ei olla laitettu avocadoa koskaan vauvan soseisiin...

Minkä kokoisia bodeja käytetään:

Niin meillä on nyt käytössä 70-74cm parhaimpana ja jotkut 80 cm mutta hihat aivan älyttömän ylipitkiä.

Kesä suunnitelmia:

Käydään varmaankin viherlandiassa ja sitten heinäkuun viimeisellä viikolla ollaan eräällä mökillä,se on jo varattu.

Juhannus:

Menee totuttuun tapaan anopilla grillatessa ja saunoessa,kuten on mennyt jo 9 vuotta...

Hammaslääkäristä:

Ei olla vielä päästy tarkastukseen,vaikka sinne aika jo kerran olikin mutta se peruuntui samasta syystä minkä joelaa jo laittoi pinoon viime viikolla.

Päikkärit:

No niitä nukutaan miten milloinkin,joinain päivinä nukutaan 2 ja toisina 3 päikkärit.

Joista kunnon unia on vain ne yhdet.

Unissa nauramisesta:

Niin meillä ei unissa Joel tee muuta kuin nukkuu rauhallisesti,mutta nyt jo 5v neitimme aikoinaan lauloi/hyräili nukkuessaan ja oli vauvana kova nauramaan unissaan...

Uimisesta:

Ei olla muuten uitu kuin varpaita uitettu vedessä,josta poika kyllä nautti todella kovasti...

Mutta nyt siivoileen...

toivoovauvaa

Vierailija
5/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppeja:

Lempiruoka... Vaikea sanoa. Kaikki mun sekoitukset on kelvanneet hyvin. Nyt on muutama päivä syöty parsakaali-kukkakaali-porkkana-peruna-sekoitusta, lounaalla pelkästään tuota ja päivällisellä lihan kanssa. Lihaa olen antanut vain kerran päivässä. Hedelmäsosetta en anna yleensä sellaisenaan, vaan pelkästään puuron seassa. Eilen muusasin banaania neljänviljan puuron sekaan ja se maistui tosi hyvin. Banaania tykkää syödä myös itse, pilkon pieniksi paloiksi ja tyttö napsii paloja suuhunsa.

Kesäsuunnitelmat: paikallisia huvipaikkoja kierretään sopivassa määrin, eilen käytiin Wasalandiassa ja käymättä ainakin Power Park ja Tropiclandia. Muutaman päivän reissu tehdään sitten Tampereen kauttaa Helsinkiin heinäkuussa.

Jussinvietosta ei oikein mitään tietoa. 5vrk:n sääennuste ainakin näytti tänne niin kurjaa säätä, että kaikki ulkoaktiviteetit saa unohtaa, jos se paikkansa pitää...

Meillä huomenna 8kk lääkärineuvola, itse asiassa tänään tasan 8kk täynnä! Yöt ihan kaameita. Pitäis kai jotain tehdä, kun vaan sais jostain voimaa...

Marrastoive

Vierailija
6/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin aktivoidun :-) Täällä ainakin gallupeja pukannut.

KESÄSUUNNITELMAT: Ollaan ja nautitaan elosta ja olosta perheen kesken kotona ja mökillä. Syksyllä palaan töihin joten nyt otetaan tästä ajasta vielä kaikki ilo irti. Mökille mennään myös juhannuksena, mutta katsotaan jaksaako koko viikonloppua olla jos on ihan tosi kurjat kelit.

Sen verran poikaa viedään hoitoon, että käydään Tuska-festareilla ja ehkä Wanaja-festareilla rokin räimettä kuuntelemassa :-)

BODEISTA: 80 cm on jo käytössä, jotkut 74 senttisetkin menee vielä.

Töihin palaamisestakin on ollut puhetta: mulla tilanne on jo sikäli akuutti, että olen aloitellut tässä jo vähän sivussa - aloitan erään tv-ohjelman ohjaajana syksyllä ja olen sitä varten jo kuvannut vähän materiaalia. Mutta nyt pidän juhannuksesta lomaa sinne elokuun alkupuolelle.

Päätöksen tekeminen oli tosi vaikeaa, mutta sitten päätin kuitenkin mennä: sain hyvän työtarjouksen, lupauksen ettei tartte tehdä ylitöitä, ja pojan hoito järjestyy kotona: mies tekee kotoa käsin töitä ja mummo tulee hoitamaan tänne. Ja pankkilainaa on paljon - helsingissä kun asutaan niin asumiskulut on sen mukaiset... Mutta siis nyt olen tyytyväinen tähän päätökseen, uskon että kaikki menee ihan hyvin.

Aurinkoa,

Anyara & Joel (ylihuomenna 7 kk)

Vierailija
7/25 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisinköhän vähän kirjoitella, Veeti touhuaa tuossa jaloissani, pyörii näppärästi napansa ympäri lattialla mutta ryömimistä vielä harjoittelee. Hermostuu kun lelut karkaavat ja ei saa niitä haettua.

Galluppeja, niitä mitä muistan

Kesä + juhannusuunnitelmat. Meillä on matkailuvaunu jolla ollaan kierelty pitkin poikin aiempina kesinä. Meillä on myös vakituinen paikka yhdellä mukavalla alueella jossa viikonloppuja yleensä vietetään myös talvisin. Tänä kesänä päätettiin pysyä paikoillaan, syystä että Veeti on näistä meidän lapsista se huonoin autossa matkustaja, reilun tunnin matka on maksimi sitten jo hermostutaan penkissä istumiseen, yleensä ei myöskään nuku autoon kuten nämä isommat tekivät, Tehdään siitä sitten lyhyempiä retkiä puuhamaahan ja särkänniemeen ym. Yhden kylpylä yöpymisen ajattelin varata särkänniemen reissulle. Juhannus vietettäneen vaunulla myös.

Herkkuruoka, kaikki maistuu. Viikonloppuna ostin semperin lasten puuroa , ja se ei ollut juurikaan menestys, Veeti tuntui ajattelevan " että tämäkö muka puuroa?" kun on tottunut " isojen poikien" puuroon, ihan ehtaan kaurapuuroon siis.

Bodyt: 70 ja 74cm on käytössä, jotain 80cm myös mutta niissä tuppaa hihat tosiaan olla vielä liian pitkät.

Pääasiassa kaksiin päiväuniin on siirrytty, tosin jos aikaisin herää aamulla, saattaa tarvita aamunokoset. Olikohan vielä jotain..

Nyt on mentävä kiskomaan isommat lapset irti pleikkarista potkaistava ne ulos leikkimään, tänään ei sada joten pelaaminen saa nyt rittää, ihan mahdotonta välillä noiden pelien kanssa.

Vierailija
8/25 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tuntuu, etten ehdi juuri muuta kuin lukemaan pinot läpi. Meille kuuluu ihan hyvää. Olen yrittänyt lähes tuloksetta totuttaa Ainoa juomaan korviketta, mutta eipä tuo suostu. Oma maito alkaa pikkuhiljaa olla tyrehtymään päin. Imetän enää yhdellä rinnalla, joten määristä ei ole mitään tietoa. Yöt ovat muuttuneet melko levottomiksi, en tiedä, johtuuko kovasta vatsasta ja sen lieveilmiöistä, mutta jostakin syystä nuo aamuyöt ovat tosi levottomia nyt. Tissiäkin ottaa vain pari imua ja nukahtaa...eli nälkä ei taida olla.

Tänään alkoivat sitten ekat menkatkin synnytyksen jälkeen. Saa alkaa kuumeilemaan kiertopäiviä nelosen suhteen :-) Omasta mielestäni kroppa alkaa olla valmis jo neljänteen raskauteen ja minä myös...

Olimme pojan kanssa hammaslääkärissä aamupäivällä ja pääsemme kiireellisenä oikomishoitoon elokuussa. Suun tilanne oli käsittääkseni melko ongelmallinen. Pojalla on syväpurenta, eli alaleuan hampaat ottavat kiinni kitalakeen ja leukojen kokoeroa on huimasti.

Galluppeihin:

Bodyt ovat Ainolla kokoa 74cm, jotkut niistä jopa kinnnaavat vastaan. Jostakin syystä neidillämme on pitkähkö selkä joten se vaatii bodyn mallilta paljon.

Suosikkiruokaa ovat Pikkufarmarin herkku ja peruna-parsakaalimössö. Puuroista kaurapuuro ja omenapäärynäösose tai sellainen eksootisista hedelmistä tehty sose.

Nyt pitää lopettaa, neidiltä palaa hermo kun on väsynyt, eikä tahdo nukahtaa...

Kanelisokeri

Vierailija
9/25 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä on vatsatauti... Kaikki ruoat ja maito tulee samantein pihalle kun oon saanut syötettyä :( Onneksi ei ole kuumetta! En yhtään tiedä mistä on tullut... Noh, ajattelin vaan purkaa sydäntä...

tin-zu ja typy jolla vatsaa vääntää

Vierailija
10/25 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans poika mahataudissa (sympatiat Tinzulle=)!)... Yöllä oksensi pari kertaa,jatko kyllä heti vaatteitten vaihdon ja pesun jälkeen uniaan. Aamulla heräs vasta n.klo 9, joi maidon ja hetken päästä söi puuron...hetken päästä pääsi pieru joka kuulosti kovin " märältä" (yäääk!!!) no sitä oli sitte kainaloihin asti,tän operaation jälkeen meni hetki ni oksensi. Sitte parin tunnin päästä sama ruljanssi...ruokaa...unta... puol kolmelta söi hedelmäsosetta ja taas sama rumba. Sitte pysykin eväät sisällä kunnes alotettiin iltapuurot,ennen ku lusikka kerkes suuhun ni tuli kakat ja hetken päästä lensi kaaressa oksennus,sitte maistukin puuro ja velli ihan komeesti taas...nyt yrittää hakee unta tuolla pinniksessä,taitaa vaan olla jo yliväsynyt ku ei meinaa luonata...

Hoh hoh...ja pesukone pyörii...Vaatteet on tänään jo vaihdettu ainaki sata kertaa (ainaki tuntuu siltä...),no onnex on toi pesukone keksitty tosiaan=)! Ku vaan ite säästyis...hälytin äitenikin jo huomisex jos yö on hulinaa,onnex se on kesälomalla=)!

Mun täytyy varmaan soittaa huomenna neuvolaan jos jatkuu vielä,ettei toi ipana nyt ihan kuivuis, ku se nesteenpoistolääkeki menee...mutta eipä tähän taida auttaa muu ku aika.

Mutta kai mun täytyy mennä laittaan kone vielä pyöriin...

Tiitiäinen78 ja mahatautinen Jansku

Vierailija
11/25 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no meillä oksennettiin jo sunnuntaina. Olin ihan äimänä, kun poika kesken vaunulenkin heräs uniltaan ja alko oksentaan. Oltiin tietty kaukana kotoa ja sitten oksennettiin pitkin kotimatkaa. Eilen tuli lounaan aikana iso kakka, josta osa oli aikas vetelää. Eli jotain vatsatautia täälläkin.

Meillä alkaa olla laukut pakattuna, torstaina lähdetään Tampereelle. Kylpylään ja Särkänniemeen, jossa aiotaan viettää perjantai ja lauantai. Huomenna pitäis hakea vielä uimavaippoja, varmuuden vuoksi. Onneksi Jussin sääennusteet on koko ajan parempaan päin!

Mutta nyt suihkuun ja iltapuuhiin. Paikat on ihan hellänä äskeisestä rääkkijumpasta.

Vierailija
12/25 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vatsatautia on näköjään liikkellä! Tulis mielummin mulle kun tuolle pikkuselle! Miten teidän lapsien peppu on kestänyt tätä koettelemusta?? Meillä punoittaa aika pahasti, toivon kovasti ettei vaan menisi rikki... Kannattaisikohan käyttää kertakäyttövaippoja nyt kun on mahatauti...?(siis normaalisti kestoillaan) Toivottavasti tää menee nopee ohi!

Juhannuksesta; ei mitään erityistä...Ehkä nähdään joitain kavereita ja grillausta(jos säät sallii) rauhallisesti kuitenkin...

tin-zu ja tytsy 7kk

Vierailija
13/25 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä EHKÄ rupee jo elämä voittamaan,poika nukku koko yön heräämättä,aamulla oli koko poika sekä sänky kakkassa (ihanaa...). Joi aamulla maidon ja söi puuroa hiukan,vähän jakso jo leikkiä ja seurustella. Sitte annoin maitoa n.klo10 jonka jälkeen oksensi,hetken päästä annoin velliä joka pysy sisällä ja poika simahti ja on nyt sitte nukkunu päikkäreitä 1,5tuntia. Jospa tää tästä rupeis jo pikkusen edes helpottaan...=)!

Soitin neuvolaankin ja antoivat ohjeex,että jos huomenna aamupäivällä vielä oksentaa/ripuloi ni sitte päivystykseen näytille. Täytyy kuitenkin hiukan herkemmin ottaa toi poju huomioon sen sydämen takia (tai siis sen leikkausten ym) ettei tulis sitte mitään vakavampaa.

Ite kyllä toki kärsis paljon mielummin,mutta nyt ku poika on kipee ni toivoo pysyvänsä ite tolpillaan=)! En sitä mein äiteetäkä sitte tänne " huolinu" ku kyllä tässä nyt pärjää ja ukko on tulossa kotio jo n.klo 17 et sekin helpottaa.

Mutta nyt mä meen laittaan taas vaihteex pyykit narulle...

Hauskat ja aurinkoiset Juhannukset kaikille Muruille ja Murujen perheille=)!

Tiitiäinen78 ja toivottavasti jo toipuva Jani

Vierailija
14/25 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, pikaista paranemista kaikille muruille. Ihme epidemia tuntuu olevan. Mietin mielessäni, onko se kenties tarttunut jostakin tietystä satsista teollista vauvaruokaa? Aino oksensi meillä viikko sitten.

Onneksi ei ole tullut äitiinsä, joka oksentaa " Pohjanmaan kautta" eli päiväkausia jos yksikin oksennus tulee...minulla on oikeasti varmaan jokin häiriö, mutta oksentaminen tuottaa vain lisää pahaa oloa ja oksetusta...meikäläisen oksutaudit kestävät aina yli viikon, siinä missä mies pääsee sillä, että oksentaa yhden kerran, kerralla koko pahan olon pois :)

Ikävä sadepäivä tulikin nyt, juuri kun pitäisi lähteä kaverin kanssa tuonne lähipuistoon kesäkahvilaan...no, lapsille tuossa jo totesinkin, ettei reissu nyt kyllä sateeseen kaadu, jätskille pääsevät joka tapauksessa.

Rauhallista Juhannusta toivottelen minäkin kaikille. Menemme mökille, vaan en tiedä olemmeko siellä yötä :) Kaupunkilaistyttö kun olen ja on ne menkatkin riesana...taitaa olla liian extremet olosuhteet minulle :)

Kanelisokeri

Vierailija
15/25 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän ukkeli se putosi sängyltä tässä yks päivä! Ei onneks kyllä sattunu ollenkaan pahasti. Kun ei menny pää edellä, vaan kierähti mun vierestä lattialle ja pikkasen pää kolahti yöpöytään.

Muutenkin oon miettiny, et pitäsköhän sille oikeesti hommata semmonen konttauskypärä.. :P Meinaan pää kolisee sen verta, et vois kyllä olla tarpeen. Äskenkin tossa hakkas päätänsä sohvapöydän alatasoon, kun lelut oli menny sinne alle, eikä se raukka hoksaa, ettei se sinne mahdu konttaamalla niitä hakemaan... No sitten tulee itku kun pitää sitä päätä hakata pöytään. :)

Eilen se rupes jo oikeen urheileen ja nousi tukia vasten polvilleen!

Nonniin ja äsken kakattiin vaippaan, vaikka käytiin kahteenkin kertaan potalla just ennen... noh, semmosta se on...

Vierailija
16/25 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ollenkaan ehtinyt kirjoittelee, kun on kesänvietto niin tempaissut mukaansa. Ja tämmönen lomailu on niin rankkaa, että sitten kun olisi aikaa niin ei jaksa kirjoittaa vaan on pakko lepuuttaa sohvalla :)

Ei vaan, pikaisesti tulin toivottamaan kaikille oikein mukavaa ja aurinkoista juhannusta!

Itse siirryn pakkaamaan autoa, sitten liitymme kaikkien muiden joukkoon maantieruuhkiin. Mökille siis juhannuksenviettoon menossa, matkaa n.400km ja just katsoin tiehallinnonsivuilta että ruuhkasin tieosuus on juuri se, minne meidän pitää päästä... Voi että on varmasti tunnelma katossa autossa kun kolme alle 6v lasta istuu 5h autossa, jossa ei ole edes ilmastointi ja radio rikki. Ja vanhimmalla laspella tulee yleensä aina kuumassa autossa paha olo...Siitä se kesätunnelma syntyy!

Mutta ihanaa, illalla pääsee mökkisaunaan ja uimaan!

Yhtä mukavaa menoa muillekin!

onna

Vierailija
17/25 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja juhannuksia toivottelen myös!

Käytiin juuri aamusta kaupoilla sillain että oltiin siis kotona jo ennen klo:12 niin ei ollu vielä aivan kamalia ruuhkia eikä kyllä tavarat ja makkaratkaan lopussa.

Yksi juhannus oli makkarat loppuneet muutamista kaupoista kesken oli onneksi anoppi varannut ylimääräistä makkaraa niin saatiin mekin koko perhe edes ne yhdet makkarat.

tosiaan anopille tänäkin juhannuksena,olis kyllä joskus kiva keksiä jotain muutakin kuin anoppi jussina kerran siellä on tosiaan käyty jo 9 juhannuksena.

Mutta kivasti siellä aika kuluu isolla pihalla ja vaikka onkien jos haluaa,kerran pihan vieressä on puro josta saa isojakin kaloja ja ihan syötäviä.

Niin siihen kauppahommaan vielä palaten että löytyi kaikkee kivaa lapsille.

Vanhimmalle tytölle ostin semmoisen kietau paidan joka on oikeesti ommeltu kiinni,eli ei voi aueta,ja sitten pojalle joka erittäin vilkas touhuaja (6v) löytyi paita jossa lukee isolla todellinen teräsmies ja sitten nuoremmalle neitille paidan päivänsäde ja sitten Joelille bodit olen ihana ja cool baby.

Mutta nyt pian ruokaa katsoon ennenkuin palaa uuniiin...

Toivoovauvaa ja 2 lasta...

Vierailija
18/25 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa, että täällä olisi mitään kiirettä =:-o Pitäisi kyllä tämän mamman siivota sun muuta järkevää. Tuntuu vaan tuo into olevan lopussa kaikkeen... Ulkoillaan vaan... Ehkä se on monen asian summa; rahanpuute, vauvan kasvu, vauvakuume, univelka...

Meille nyt sitten rantautui se vesirokko! Että täällä varmaan kesä arvuutellaan, milloin seuraava sairastuu ja yritetään välttyä tartuttamasta lähipiirin vauvoja. Plääh... Tervetuloa vaan helteet, niin he...ti on valmis ;-P

Pitäisi sinne kauppaan sännätä. Ei varmaan haittaa, onko makkaraa hyllyssä, kun ei ole oikein rahaa millä ostaakaan. Jotain kuitenkin on saatava pitämään nälkä loitolla pari päivää...

Aurinkoista jussia vaan!

TalviSalama kera nukkuvan trion...

Vierailija
19/25 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vatsatautia on liikkeellä, inhottava tauti, toivottavasti ootte kaikki parantuneet siitä jo.

Meille on huomenna tulossa vieraita, tai no ihan kaveriperhe et ei nyt niiin vieraita mut kummiski..siivoillut oon tänään. Ulkona on aikalailla päivät muuten menny, vaikkei niin kovin lämmintä nyt ole ollutkaan, pihahommia riittää eikä kaikkee tänä kesänä aiota ees yrittää tehä.

Tiistaina lähetään laivalle, toivottavasti olis lämmin ilma sillon. Mökkeily ei oikein innosta näin pienten lasten kanssa, muuten tykkään, mut ku sielä pitää varoa niin käärmeitä ja ranta ei ole yhtään sopiva lapsille, mut kaippa me sielä kerran ainaki käydään hyttysten syötävänä.

Antti harjottelee istumaan nousemista, vielä ei onnistu mut ei se kaukana ole. Tänään ku lähettiin kauppaan niin laitoin Antille pulloon maidon ja pullon sen jalkoihin. Ennen ruokakauppaa piti käydä muutamassa paikassa joten tuli vähä ajelua siinä ja sit jossain vaiheessa huomasin ku se heilutteli tyhjää pulloa, en ollu laittanu korkkia niin pikku mies oli ite ottanu pullonsa ja juonu maidot, vähä huvitti, ei se mikää vauva enää oo ku ite huolehtii juomisensakin, heh.

Nyt pakko mennä jatkaan siivouksia sun muita hommia niin tulee valmiiksikin joskus...jostain syystä mulle tulee aina marrastoive mieleen ku putsaan kaakeleita :)

Vierailija
20/25 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman erilainen juhannus edessä...

Elikä eilen iltapäivällä menin pojan kanssa käymään terveyskeskuksessa ku ei vieläkään pysyny rassukalla mikään sisällä,no laittoivat sitte kähetteen mulle kouraan keskussairaalan päivystykseen. Ja niinhän siinä kävi mitä hiukan " pelkäsinkin" että ottivat pojun sisään osastolle=(! Ottivat kaikki labrat sekä kakasta näytteet ja laittoivat nenä-mahaletkun,tiputtelivat siitä sitte Osmosalia kans.

Me tultiin miehen kans yöx kotiin ja mä rupesin sitte oksentaan ku pääsin sänkyyn, koko yö meniki puolen tunnin välein pää ämpärissä...Nyt on ruvennu taas elämä voittaan ku aamulla kuudelta viimex oksentanu...

Poitsukin rupee oleen kuulemma (ei sitte menty tänään kattoon...) ihan voimissaan,naureskelee ja leikkii kovasti ja on kamalan seurankipee=)! Eikä niissä labroissa ollu mitään ihmeellistä,suola-arvot hiukan heitti mutta olivat jo tänään illalla ok ja rota-ja adeno-näyte olivat negatiivisia. Pari kertaa on vieläkin oksentanu kuten myös ripuloinu ja on kuulemma tehny syömälakon...naureskelee vaan ku pitäis velliä tai maitoo ottaa pullosta...heh heh eli siis ihan oma ittensä=)!

Toisaalta hyvä että sairasti itekin nyt ni sai levätä tän päivän. Huomenna tosin mennään jo ajoissa poitsua kattomaan,ku on jo kamala ikävä toista... Mutta eiköhän tää taas tästä...saas kattoo koska saadaan pikkumies kotio...

Mutta nyt jos vaikka menis koittaan yöunille menoo,vaikka onkin koko päivän nukkunu...=)!

Tiitiäinen78