Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**EX-HAAHUJEN JUHANNUSVIIKKO**

18.06.2007 |

[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]

[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 6.8.[/color]

[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]

[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]

[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]

[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]

[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet]LA 26.10[/color]

[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]

[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.

ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA 2.11.[/color]

[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm

[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] Porkkana [/color][/b] maaliskuu [color=purple]tyttö[/color], 2070 g ja 44cm

[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm

[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] Limetti [/color][/b] 3.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3610 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Pirpaliina [/color][/b] 4.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3270 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Sani [/color][/b] 14.6 [color=purple]tyttö[/color], 4090 g ja 52 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]

[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonttu: Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Hyvältä näyttää. Kuten tiedät, niin sitähän sanotaan että 95 % raskauksista päättyy normaalisti eli synnytykseen kun syke on nähty. Mutta tämä tieto ei tietenkään sinua paljon lohduta taustasi takia. Mutta toivo on nyt heitetty ilmoille ja uskoa vaaditaan tällä hetkellä kovasti. Viikot np-ultraan tuntuvat tietenkin ihan älyttömän pitkiltä ja uuvuttavilta. Varaile uutta ultraa jos siltä tuntuu. Tieto aina helpottaa ja positiiviset uutiset aina auttavat eteenpäin. Pidetään kovasti peukkuja että vauveli siellä jaksaa kehittyä ja kasvaa! Voimahaleja!

Ultsi: Hieno ympärysmitta sinulla! :) Minä en olekaan ympärysmittaa mittaillut, ainoastaan tietenkin sf:ää seuraillut. Ja onnea kovasti loman alkamisesta, saas nähdä jatkuuko sinulla suoraan lomalla kun töihin pitäisi palailla. Jos sinulla noita liitoskipuja alkaa kovasti olla, niin ilman muuta saikkua vain. Tuo äippäpaketti on muuten ihan älyttömän ihana, oikeasti! Minusta se on paljon kauniimpi kuin edellisen vuoden. Varsinkin nuo puvut ovat tosi kauniita. Mä olen ollut ihan fiiliksissä tuosta paketista! Mulle ei ole vielä äippärahapäätöstä tullut, odottelevat kuulemma kelassa työnantajan palkkatietoja. Olen jo kerran palkanlaskijaa hätistellyt asian suhteen. Onneksi sillä ei ole kiirettä, sillä saan ihan normaalia palkkaa työnantajalta kolme ensimmäistä kuukautta. Itsekin jo muuten säikähdin että olenko tosiaan Juuliarin jälkeen seuraavana, mutta kyllä siellä Koala näytti olevan vielä välissä (onneksi, heh).

Ihanaa loman alkua ja juhannusta teidän koko perheelle ja masuvaaville!

Helga: Äh, kurjaa kuulla kivuliaista suppareistasi! Onneksi sulla on huomenna se lääkäri, niin saat vähän osviittaa siihen mitä siellä alapäässä tapahtuu. Pidetään peukkuja että siellä vielä paikat olisi kiinni ja maris saisi kasvaa muutaman viikon vielä rauhassa. Mua kiinnostaa se pelkopoli-juttu, tule ihmeessä kertomaan mitä siellä tapahtui.

omaa naperoista: Vaatteita on siis pesty ihan hulluna ja tajusin juuri että niitä on ihan mieletön määrä! Ja kaikki sellaisia joita haluaisin ehtiä vauvalla pitämään. Lisäksi olen pessyt lakanat, pyyhkeet ja peitot. Tuo äippäpakkauslaatikko näyttää niin suloiselta tuolla pinniksessä, oih!

Mulla oli taas viime yö ihan tuskien yö! Nyt ne poltot ovat siirtyneet myös etupuolelle, jonnekin tuonne häpyluun tienoille. Ja päivisin mulla alkaa olla aika kipeänä tuo koko häpyluun alue, johtuuko sitten vauvan painosta tai jostain. Reisien puristaminen yhteen sattuu ja koko alue tuntuu ihan puutuneelta. Kaipa tämä on ihan asiaan kuuluvaa?! Ensi viikolla on neuvolalääkäri, mua alkaa jännittää millaista tulosta sieltä tulee...

Aurinkoa päiväänne toivottaa D.O kera nappulan rv 35 (POKS POKS POKS!)

Vierailija
22/30 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vielä yks käynti synnytystavan arviointiin äitiyspolilla, kun oli tullut oman sydänlääkärin (mulla synnynnäinen sydänvika korjattu leikkauksella) ja silmälääkärin (likinäköä ennen laser-leikkausta yli -10 molemmissa silmissä) lausunnot.

Normisti alateitse synnytys on lopputuloksena. Hyvä juttu, ja mielellään menisinkin jo mahdollisimman pian ;) Eilen käytiinkin jo tutustumassa synnytysosastoon NKL:lla, ja ihan hyvältä näytti. Kerranhan siellä oon jo kaksoset synnyttänyt silloin marraskuussa 2005, rv 20+1. Hirveesti ei ole tarkkoja muistikuvia, mutta onneksi nyt on AIVAN erilainen tunnelma ja oon todella hyvillä mielin menossa synnyttämään. Toivottavasti kaikki menee normaalisti ja päästään sitten perhehuoneeseen uuden tulokkaan kanssa.

Ilmarin painoarvio on nyt 3.7 kg. Pää on kiinnittynyt ja kaikki muutenkin ok, istukka ja napanuoran virtaukset on ihan kunnossa. Oma verenpaine vaan on noussut, oli kotona 134/88 ja NKL:lla 159/95. Hieno vastaanottoverenpaine... No, täytyy nyt seurata paineita, pissa oli onneksi puhdas.

D.O.: Samantyyppisiä kipuiluja mullakin on häpyluun tienoilla, varsinkin jos on pitkään paikallaan. Alkoivat jo monta viikkoa sitten. Kannattaa tietty kysyä lääkäriltä, mutta kuuluvat ilmeisesti asiaan. Välillä mulla meni voimat oikeasta jalasta, kun vauvan pää tai hartia painaa sopivasti hermoon. Ai niin, ja onnea taasen viikkojen poksumisesta!

Helgalle tsemppiä lääkäriin ja suppareitten kanssa. Toivottavasti paikat on kiinni, mutta vaikka ei oliskaan, niin onhan sulla jo hyvät rv:t!

Kaikille muillekin toivottelen hyvää ja toivottavasti aurinkoista juhannusta. Me ei oikeen uskalleta lähteä minnekään, kun halutaan säilyttää lyhyehkö ajoetäisyys NKL:lle! ;)

Ei kyllä juurikaan supistele, yöt menee sikeästi nukkuessa ja taidan olla seuraavaksi soittelemassa NKL:lle silloin rv 41+5, josko käynnistettäis... Hohhoijaa... Sitten onkin varmaan yli 4 kg vauvaa synnytettävänä ;)

Terkkuja kaikille,

Koala ja Ilmari (rv 39 tasan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SANIlle onnittelut, ihanata ihanata :)

KATRIlle sen sijaan pahoittelut ja tsemppiä.

Ja NONNAlle tervetuloa tännekin.

Meille ei ihmeitä. Työkiireitä. Esikoisella todettiin sitten keuhkoputkentulehdus mutta nyt on jo ihan terve. Miehen 40-v-pippalot sujuivat hyvin tosin taisin olla henk koht pystyssä liian pitkään ja sitten ihan rätti koko viikonlopun (juhlat siis pe). Selkä välillä vaivaa välillä ei + samaten silloin tällöin iskee jotain kipua tuonne häpyluun alueelle. Vauva potkii välillä aika lailla. Ensi viikolla neuvola ja tarttis varmaan vihdoin päättää ennen sitä, mennäänkö tällä kierroksella synnyttämään KOS vai NKL.

Huomenna sitten paukkuu rv 30?? APUA :D

Hyvät juhannukset kaikille ja voikaa paksusti, nyt ei ehdi tän enempää... :)

t Joululahja rv 29+6

Vierailija
24/30 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ultraa koskevista " onnitteluista" , vaikka siltikin mieli on vielä aika sekaisin... Niinpä tilasin tänään uuden ultra-ajan! Yritin saada ultran kahden viikon päähän (heinäkuun ekalle kokonaiselle viikolle) mutta täällä tuntuu kaikki lekurit olevan lomalla silloin (kahdelle eri " lääkäriasemalle" soitin)! Sit sain ajan vajaan kolmen viikon päähän, sekin oli tavallaan " ylimääräisenä" , aika on vasta illalla klo 18! Sillon pitäs olla sit viikkoja 10+ jotain, joten jos sillon syke näkyy, niin ehkä se NP-ultrassakin vielä näkyy. Aika lähelle NP-ultraa toi aika meni, kun täällä se tehdään viikoilla 11+1-12+4 (ainakin niin nois lapuissa mainitaan, mitä aiemmissa raskauksissa olen neuvolasta saanut). Neuvolaa en kerennyt tänään tilaamaan, kun huomasin että sinnekin on joku soittoaika.. ehkä vasta maanantaina.

D.O: saitko vuoden 2007 äitiyspakkauksen vaiko 2006? Mun mielestä se 2007 pakkaus on niin ihana (varsinkin se toppapuku, jotenkin noi ruskean sävyt miellyttää..) että sen mäkin haluaisin.. =] Jos tää raskaus kestää niin sit se ehkä on mahdollista. =]

Mukavaa ja aurinkoista juhannusta kaikille!

jonttu

Vierailija
25/30 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut taas alkuviikko muka niin kiireistä ettei ole kerennyt kirjoittamaan. Tunnetustihan näin kotiäidillä yhden lapsen kanssa on joo ihan älytön kiire koko ajan :-) Maanantaina kävin neuvolassa ja täytyy sanoa, että olihan suoritus. Mun auto on yllättäen rikki ja mentiin sitten esikon kaa pyörällä. Kävi kyllä tän mamman kunnon päälle aika kovin, vaikkei tuo esikoinenkaan paina kuin max 15 kg.

Neuvolasta sitten seuraavanlaiset kuulumiset:

rv: 32

paino: +105g/alusta 7,8kg

rr: 106/72 (pulssi oli muuten vielä kymmenen minuuttia pyöräilysuorituksen jälkeenkin 103)

Hb: 143 (en oo syöny tablettiakaan rautaa koko rask.aikana)

Sf: 26

syke 150 liikkeet ++ ja rt

Neukkatäti oli vähän huolissaan kun sf ei oikeen ollut kasvanut (1cm kolmessa viikossa), ite veikkailin että vauva on painunut vähän alemmas ja se vaikuttais tulokseen. Katotaan sit ens nla käynnillä että jos kasvu yhtä heikkoa niin sitten äitipolille käymään. Ite en osannut olla huolissani kun vauva on kuitenkin liikkunut ihan reippaasti päivittäin. Kasvukäyrä menee nyt sitten ihan alakäyrällä, mutta esikoisella oli sama juttu ja silti painoi syntyessään 3 890g. Huikean hyvästä hemoglobiinista ei myöskään tullut hyvää palautetta, kun se voi viitata siihen ettei käyttämäni ohennuslääkemäärä ole enää riittävä. No tiedä sitten noista. Kaipa se neukkatäti ois laittanut mulle lähetteen äitipolille jos ois niin vakavaa.

Vierailija
26/30 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viittynyt kirjoittaa tohon samaan enää ettei vaan katoa matkalla bittiavaruuteen.

Jontulle onnittelut ihanista ultrakuulumisista. Pidetään peukut pystyssä ja varpaat ristissä. Kaikki menee varmasti hyvin!

Koala, mukava kuulla että menet turvallisin ja hyvillä mielin synnyttämään, vaikka edellinen kokemus oli tosi ikävä. Mulla taas on vaikea asennoitua tähän tulevaan synnytykseen positiivisesti, kun edellinen oli kaikkea muuta. Mutta jospa tuo epävarmuus hälvenis vielä tässä loppuviikkoina.

D.O. koitahan kestää noiden kipuilujen kanssa. Lohdutukseksi sanottakoon, että on hyvä jos paikat kypsyy pikkuhiljaa etukäteen. Esikoinen meillä meni viikoille 42+2 ja käynnistettiin, yliajalle meno oli kyllä aika piinaavaa kun odotti niin kovin että sais nyytin syliin eikä kaveri meinannut haluta maailmaan laisinkaan. Ihanaa kun sait pakkauksen ja oot päässyt pyykkäilemään ja laittelemaa tavarat vauvaa varten valmiiksi. Voi kun itsekkin osais kohta ruveta jotenkin valmistelemaan kotia vauvaa varten, mut jotenkin en vielä oo valmis.

Vierailija
27/30 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helga pistää nyt sitten vaan kintut ristiin ja lepäilee jos supparit yrittää äityä kovemmiksi ja säännöllistyy. Tänäänkös sulla oli se lääkäri? Tulehan kertoilemaan kuulumiset kun ennätät. Ja mitens meni se pelkopolikäynti?

Ultsi mä voisin vähän varastaa sulta tota masua jos liian isoksi paisuu kun ei tämä oma tunnu kasvavan riittävästi. Omasta mielestä tosin tämäkin on jo ihan riittävästi pömpöllään, mutta neuvolatäti oli erimieltä. Onnea kesälaitumille pääsystä!

Katrille suuret pahoittelut km:sta. Ei kenenpään pitäisi joutua noin monta kertaa käymään tuota samaa läpi. Mulla on yksi tuttava jolla oli lukuisia alkuraskauden keskenmenoja, hän sai lopulta avun keltarauhashormonista.

Kaitpas tässä tältä erää jo ihan kyllästymiseen asti juttua! Hauskaa juhannuksen alkua kaikille!

Kaisuli rv32+3

Vierailija
28/30 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos pahoitteluista, niin kuin muillekin!

Mulla ei kyllä ole keltarauhasessa häikkää. Kaikki on tutkittu ja ovat ok.

Mutta oikein hyvää juhannusta kaikille!! =)

katri72

Vierailija
29/30 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juhannus kuluu tänä vuonna ihan kotinurkissa. Mennään miehen vanhemmille saunomaan ja grillailemaan kun he lähtevät mökille. Meitäkin pyysivät mukaan, mutta päätettiin että minun on paljon mukavampi käydä sisävessassa ja nukkua omassa mukavassa sängyssä. Pyydettiin muutamaan miehen kaveria seuraksi illaksi, olivat ihan iloisia kun ei heilläkään sen suurempia suunnitelmia ole. Tämä oli ihan hyvä ratkaisu, meillä kun ei saunaa tai grillausmahdollisuutta täällä kerrostalossa ole ja miehen porukat asuu tuossa 1,5 km:n päässä.

Koala: Hienoa että päätyivät normaaliin alatiesynnytykseen kohdallasi, olet varmaankin iloinen. Onneksi pääset tosiaan sinne naistenklinikalle vähän erilaisissa tunnelmissa kuin viimeksi. Toivotaan ja uskotaan kovasti että kaikki sujuu tällä kertaa hyvin! :) Kuulostaa siltä että ilmari on siellä valmiina jo tulossa, jospa hän innostuisi ihan omin avuin ulos tulemaan. Pidetään peukkuja!

Kiitos kovasti tuosta tiedosta, että nämä häpyluun kivut ovat ihan normaaleja asiaan kuuluvia! Se helpotti. Kuten olen ennenkin sanonut, että ekaa kertaa kun on pappia kyydissä niin ei aina oikein tiedä mikä kuuluu asiaan ja mikä ei. Mutta onneksi on teitä ihania exiä joilta paniikissa asioista kysellä :D :D

Joululahja: Onnea tasakympin poksumisesta!

Jonttu: Varmasti tuo seuraava ultra-aika helpottaa sinua ja jaksat siitä sitten np-ultraan. Hyvä että sait ajan, vaikka ne tuntuvat olevan kortilla. Minusta tuo ei ole yhtään liioittelua, ymmärrän täysin miksi haluat varmistaa muutaman viikon välein että kaikki on kunnossa. Viikot saattavat olla yllättävän pitkiä eikä sitä odottamisen tuskaa ymmärrä kukaan joka ei ole kokenut.

Sain uuden äippäpakkauksen, eli tämän vuoden mallin. Papereiden pitkittäminen kannatti! Munkin mielestäni tämä uusi on aivan valloittava ja mäkin tykkään noista ruskean sävyistä. Se kevytpukukin on tosi kaunis, vihreä-valkoraidallinen. Ja makuupussikin on tosi kaunis. Uskon visusti että saat tuon saman pakkauksen sitten aikanaan, toisin sanoen uskon että raskautesi kestää loppuun asti tällä kertaa!

Kaisuli: Sulla onkin hyvänä vertailukohtana aiempi raskaus tuon sf-mitan suhteen. Kyllähän se tietenkin hieman pieneltä kuulostaa, mutta sille on taatusti jokin hyvä selitys niinkuin itsekin totesit. Vauva on alhaalla, kohtusi asento on takapainotteinen tms. Eikä nuo vauvatkaan aina ole ihan identtisiä kasvultaan, toiset kasvaa eri tahtiin kuin toiset. Minäkään en olisi huolissani siitä mitasta ja mikäli huolenaihetta vielä ensi käynnillä ilmenee, pääset sitten tutkimuksiin ja sehän on aina hyvä asia! Ja olen muuten kuullut monesta odottajasta joilla sf-mitta on ollut alakäyrillä ja silti on syntynyt ihan normaalikokoisia vauvoja. Ja sinun tapauksessasi esikoisen kohdalla jopa iso! :)

Niin minäkin olen itseäni psyykannut kipujen kanssa, että hyvä asia on että niitä on. Minullahan on kohdunkaula ollut koko ajan pitkä, napakka ja kova, joten jotain siellä täytyykin alkaa tapahtumaan pikkuhiljaa. Näitä viikkoja on kuitenkin näinkin reilusti jo. Mulle tuo yliajalle meno on pienenä peikkona tuolla taustalla koko ajan, sillä olen jotenkin valmistautunut jo siihen että tämä tulisi aiemmin maailmaan. Ja moni muukin on sanonut että heillä on ihan sellainen tunne että synnytän ennen LA:ta. Mutta pääasiahan on kuitenkin että vauva kasvaa ja kehittyy ja hän tulee sieltä pois kun itse on siihen valmis. Tässä vaiheessa jokainen päivä on plussaa :)

Kyllä se tavaroidenlaitteluvimma sinullekin vielä iskee, ei varmasti mene montaa viikkoa kun jo näpertelet pienten potkuhousujen kanssa siellä! :)

Katrille oikein hyvää juhannusta täältäkin päin!

omaa napaa: Ei mitään uutta auringon alla. Samaa jomottelua. Eilen juteltiin miehen kanssa oikein pitkään taas siitä miltä tuntuu kun meistä tulee isä ja äiti. Ollaan toki joka päivä asiasta jollain tasolla aina keskusteltu, mutta eilen juteltiin oikein ajan kanssa. Mies sanoi, että häntä jännittää jo ja hieman pelottaakin mitä siellä synnytyksessä tapahtuu. Ei kuulemma pelkää että minulle sattuu jotain, vaan pelkää sitä pysyykö itse tolkuissaan. Hassu mies, vaikka aika yleinen pelkohan tuo miehille on. Minulla on tapana joissain tilanteissa panikoitua kunnolla ja siihen tarvitsen kyllä ihmisen rauhoittelemaan ja pitämään jalat maassa. Uskoisin, että tuosta omasta miehestäni löytyy riittävästi rauhallisuutta paniikin hetkellä. Ja olen sanonut, että vaikka itsekin olisi hädässä ja paniikissa, minulle pitää näytellä rentoa ja coolia, heh :D

Mutta muistakaahan maltti juhannusliikenteessä te jotka olette reissuun lähdössä. Ja mikäli juhannuksen aikaan lähtö tulee jollekulle uutta elämää hakemaan, laittakaahan pikaisesti lähtötunnelmia niin täällä jännätään yhdessä!

D.O. ja nappula rv 35+1

Vierailija
30/30 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille tälle puolelle! Paljon vauvaliimaa odotukseen!

Katrille pahoittelut. Koitahan kuitenkin nauttia risteilystä.

Itselle ei mitään kummempia. s.lomalla edelleen. Juhannuksen jälkeen meen takaisin töihin. Tosin vain viikko töitä ja sen jälkeen viikko lomaa.

Liitoskivut pysyy samallaisina.Nyt lisänä kävellessä tulee voimakas tois puoleinen kipu alavatsaan. En mieltäisi sitä supisteluksi koska tuntuu vain toisella puolella mutta en tiedä mistä sitten johtuu. Tänään lainasin tukivyötä, se vei ainakin vatsakivun pois vaikkei liitoksiin autakkaan.

Masuvauva on tosi kova liikkumaan, ulospäin jo näkyy kun oikein mellastaa!

Ensi keskiviikkona olisi odotettu rakenneultra. Näkee iskä ja lapsetkin ekan kerran asukin. Sukupuolta ei meinata kysyä. Kumpaakin on ennestään joten kumpi vaan on tervetullut.

Juhannusta vietetään mun kaikkien sisarusten kanssa. Meillä on aina tapana kokoontua yhteen viettämään erinäiset juhlat. Siinä onkin tupa täynnä väkiä. Meteliä riittää ja tunnelma on sen mukainen ;)

Oikein hyvää juhannusta kaikille!!!!!

72oinas 20+6