Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Heinähelistimien maanantai 18.6 **

18.06.2007 |

Aloitan tämän päivän pinoa.

Gaia

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli synnytystapa-arvio NKL:lla. Olipa tympeä lääkäri! Teki sisätutkimuksen tyyliin sormet oikealta vasemmalle todeten kohdun kaulan olevan kiinteä ja sitä olevan yli 2 cm. Tämä operaatio muka samalla myös kertoi lantioni olevan normaalirakenteinen (lue riittävän suuri). Synnytystapa-arvioonhan minut lähetettiin, jotta voitaisiin varmistua, että lantioni on riittävän suuri vauvan sukellettavaksi. Eipä juuri luottamusta herättänyt! Lääkäri totesi myös, että tämän kummempia varmistuksia ei tehdä, kun ei ole epäonnistunutta alatiesynnytystä alla. :(

Seuraavaksi lääkäri ultrasi ja totesi vauvelin olevan perätilassa, mitä olinkin epäillyt jo jonkin aikaa. Sitten alkoi maanittelu vauvan kääntöyritykseen, joka olisi pitänyt päättää lääkärin käytöksen perusteella siltä istumalta, mihin emme suostuneet. Ensi viikolla taas NKL:lle ultraan tarjontaa katsomaan, josko olisi kääntynyt itsekseen. Luulenpa, että kääntöyritykseen emme suostu eli vauva saapi päättää itse kääntyykö vai eikö. Toivottavasti on ensi keralla eri lääkäri...

Käynnin ainoa positiivinen seikka oli se, että vauveli on kasvanut normaalisti ja muutenkin asiat ok... tai ainakaan lääkäri ei vastakkaista kertonut. Kasvusta olin etukäteen vähän huolissani, koska itselle ei painoa ole pidempään aikaan lisää tullut eikä masu ole kovin suuri. Painoarvio oli nyt 2600-2800 g, joka ennustanee noin 3,5 kiloista vauvelia.

Skye: Voi samaistua fiiliksiisi kympillä.

sadetar: Miten tuo " spina" väli määritetään? Röntgenillä? Ja missä vaiheessa sinulla tuo huomattiin (vasta synnytyksessä vai jo ennen)?

t. Newbie & piltti 35+6

PS. Pitää lukea pino läpi paremman ajan kanssa, nyt ei pinna siihen riittänyt... synnytystapa-arvio " hatutuksen" vuoksi.

Vierailija
22/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuota mahan naksumista esikoisesta loppuaikana ja viimeisen naksumisen seurauksena vedet menivät. Neuvolassa th silloin sanoikin, että vauva siellä kalvoja poksauttelee. Naksuminen oli sellaista, että sen kuuli ja tuo viimeinen oli todella voimakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna se alkaa minunkin mammaloma =) Hirveen äkkiä kyllä aika hujahtaa, vastahan sitä jännitettiin testin tulosta ja nyt ootellaan koska poksuu =)

Gallupeihin:

Raskausarpi: ekasta sain hirveet arvet rintoihin, reisiin ja pakaroihin, ovetten haalistuneet aika hyvin jo, nyt on tullut ehken kaksi masuun ja ei onneksi lisää muualle, vaikka vielähän tässä kerkiää! Mutta kovasti toivon et masu säästyis niiltä!

Hengitysliikkeet: en ole huomannut liikkeitä!

Mahan naksuminen: ei ole muistaakseni aiemmissakaan naksunut!

Aksulle ja miekkoselle onnea kihlauksen johdosta!!!!!!

Nalle-Kirahvi: itsekkin vuonna 05 kävin K-HKS synnyttämässä ja sisko siis viime vuonna ja säästyttiin ylimääräisiltä maksuilta, mutta sisko sanoi lukeneensa siellä että tulis tän vuoden alusta jotain uusia maksuja!!? Tarvii neukkarissa kysellä jos muistaa. Mutta aika peräsuolesta jos jotain lisämaksuja vielä tulee, ihan tarpeeksi maksaa muutenkin..

Sadetar: =) Ihania noi lapset! Ois vaan itsestään KAUHEEN noloa jos oma muksu menis tollai kyseleen ihmisiltä =)

Lumituuli: vastasinkin jo aiemminkin et minullakin suppailee inhottavasti kun rakkotäynnä/luulee olevansa täynnä! toisinaan myös pisun jälkeenkin! Aika epämiellyttävää, kun tuntuu ettei veskiin pääse kun lirahtaa lattialle :) supistunut kohtu kun niin kivasti lisää painetta rakossa =)

Ulkona inhan sateista!! ei voi tuuletella tilavaatteita saati mattoja, joten taidan siirtää siivouksen huomiseksi!

Eilen juili alaselkää inhasti pitkin päivää!! ja sain kokea juilimista tuolla alapäässäkin! Saishan nuo aiheuttaa tuolla alhaalla muutoksia, niin tiä vaikka pääsis etuajassa synnyttämään ;) Ens viikon ke on neukkalääkäri ja saa kuulla mitäs alhaalle kuuluu! Epäilen kylä et on tiukasti kiinni ja 3cm jäljellä, niin on ollu kahessa ekassakin!

Jospa sais samalla varmuutta et kummis päin tuo mein pörri tuolla on! terkka kun ei oiken sata varma ollut et onko pt vai ei! Minusta kyllä viime aikoina tuntunut että taitaapi viihtyä ihan poikittain, niin jännästi molemmissa kyljissä potkut/liikkeet tuntuvat!

Mites innokkaasti teidän puoliskot juttelevat ja silittelevät teiän masua? Meillä ei oikeestaan yhtään, toisinaan ihan hatuttaa, kun toivois niin et jutustappas tai silitäppäs ohikulkiessas =) Harvemmin muuteskaan siihen tulee kokeileen, kun kehun et poikasi on taas liikenteessä... Valivali :(

Nyt menen laittamaan muksuille ruokaa ja vaniljavaahdon vispautumaan =) tein raparperimansikkakiisseliä nams!!

Vierailija
24/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen vähän ehtinyt tasaantua...

HengitysliikeG: Vatsa kohoilee kyllä välillä eri tahtiin (huomattavasti nopeampaan) kuin oma hengitys... havaittavissa selinmakuulla. Voisiko olla vauvelin hengitysliikkeitä? Lisäksi hikkaillaan ahkerasti...

MasunnaksumisG: Välillä kuuluu sellainen ääni kuin napero oikoisi jäseniään, joiden nivelet naksuvat... ääni ei ole suuren suuri.

PuoliskonmasunhellimisG: Meillä masua silitellään ja pusutetaan, sille myös jutellaan ja välillä lauletaan. Usein puolisko myös koittaa kuunnella sydänääniä... välillä paremmalla, välillä huonommalla menestyksellä.

Ruokahalusta... Minä syön valtavia annoksia tätä nykyä, en tosin ennenkään ole ollut pieniruokaisimmasta päästä, mutta nyt jää mieskin toiseksi (tosin hän syö useamman lämpimän ruoan päivässä, minä yhden). Esim. tänään PizzaHutin terveysravintolassa söin miehen pöydän alle. :\ Oudointa tässä on kuitenkin se, ettei paino nouse... toivottavasti vastaisuudessa riittävät entisenlaiset annoskoot.

Vierailija
25/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vähän kertoa kuulumisia, luen pinoa ahkerasti mutta en jaksa ikinä itse kirjoittaa mitään.

Omaan napaan ja tähän olotilaan alan oleen totaalisen kypsä, mun puolesta vauva sais syntyä jo. Joka paikka kolottaa, selkä on ihan tulessa ja yöllä heräilen jatkuvasti ja sitten en saa enään unta vaan jään pyörimään. Ja päivisin ei paljon pysty lepäämään kun noita lapsia tässä kolme jo ennestään pyörii. Kuopuksen päiväunien ajan olen yrittänyt makoilla joka päivä, isommat touhuaa silloin omia juttujaan ja ottavat rauhallisemmin.

Onnea kihlautuneelle ( en vaihteeksi muista nimimerkkiä) ! Musta tuntuu että olen laittanut aivot narikaan niin höperöltä jo tunnun. Tee muki oli mm. yksi päivä jääkaapissa.

Viime viikolla kävin siellä äitiyspolillasikiön lisälyöntien takia, mutta tutkimuksissa niitä ei sitten havaittu niin lääkäri oli sitä mieltä että oli vain sellainen harmiton mistä ei ole vaivaa jatkossa. Painoarvio minua vähän hirvitti, oli rv 35+0 2800g. Suurin aikaisemmista lapsistani oli kuitenkin 3600g kun syntyi täysaikaisena. Hirvittää jos sieltä on tulossa joku jätti kun olen itse lyhyt (157cm) ja joka kerta ennen on tehty synnytystapa arvio mutta nyt sitä ei sitten tarvikkaan tehdä. Se on minusta outoa. Ekan odotuksen arviossa sanottiin että 4kg ei mahdu tulemaan alakautta ulos. No aika näyttää. Seuraava neuvola on torstaina.

Kiva kun tämä meidän pino alkaa olemaan näin aktiivinen.

mymmeli ja masuasukki 35+6