Onko normaalia?
Kun on raskaana, onko normaalia että sillon kun menkkojen olisi pitänyt alkaa tulee pientä rúskeaa vuotoa?
Kommentit (3)
Ekaa odotellaan ja mulla tuli noin viikko sen jälkeen kun menkkojen olis pitäny alkaa ni sellasta ihan tumman ruskeaa vuotoa. Neuvolassa sanoivat että ihan normaalia ja että niin kauan kuin vuoto ei ole runsasta ja puhtaan veren väristä voi elellä aivan normaalisti.
Sussu + Tinpu rv 11+5
Mä en ensin edes uskonut, että olisi tärpännyt, vaan luulin menkkojen alkaneen. Epäily heräsi, kun vuoto kesti vähemmän aikaa kuin yleensä, vain pari, kolme päivää. Raskaustesti näyttikin sitten positiivista. Kaksi kertaa vielä tuon jälkeen tuli tuhruvuotoa siihen aikaan kun menkkojen olisi pitänyt tulla.
Mulla oli esikoista odottaessa useampanakin kuukautena vuotoa, etenkin aikana jolloin menkat olisivat olleet, mutta myös muutoinkin. Kuitenkin raskaus meni hyvin ja vauva oli terve. Eli eiköhän niukahko liene ns. normaalia, raskauden alkupuolella siis. Jos kuitenkin huolestuttaa (ja tietenkin huolestuttaa varmaan) asian voi tarkistuttaa ultrassa.