Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Heinähelistimien maanantai 18.6 **

18.06.2007 |

Aloitan tämän päivän pinoa.

Gaia

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille! Ja tervetuloa uuteen viikkoon.

Persilja2: Minun esikoinen on syntynyt 37+3, eli päivillä mitkä sinulla oli eilen. Ja kirjoitit lupaavan kuuloisista suppareista. Hui kun tuli elävästi mieleen oma ensimmäinen synnytys. Tsemppistä sinulle.

Olin viikonloppuna koulutuksessa ja yllättävän hyvin jaksoin keskittyä. Vähän jännitti miten pää ottaa asoita vastaan, kun on ollut lievää hajamielisyyttä ilmoilla...Huomattavasti vaikeampaa oli istuminen, se alkoi sattumaan ja ahdistamaan. Ja jopa supistamaan.

Lievien supistelujen lisäksi on ollut aika voimakasta menkkakipua alaselässä. Ja vähän paksumpaa vuotoa. Itse epäilen jotain tulehdusta, vaikka toisaalta ei kyllä ole kutinaa tai kirvelyä. No huomenna on neuvola, tosin meillä on ihan onneton terkkari. Ei sano mitään mihinkään.

Nukkuminen alkaa olla heikkoa. Ja vielä on matkaa edesssä...

Gaia rv 33+6

Vierailija
2/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis täyttyi ne maagiset 37 viikkoa, kiire ei ole kyllä vielä enkä synnytystä toivo alkavaksi pariin viikkoon. On esikoisen uimakoulua nyt pari viikkoa ja haluaisin ne kuskaukset vielä ehtiä tehdä. EI sen puoleen, en usko että on pelkoakaan synnytksen käynnistymisestä tässä vaiheessa, kun edelliset syntyneet 40+4 ja 41.

RaskausarpiG: Ei ole tullut vatsaan nyt eikä aiemminkaan, ehkä pari hassua viivaa, mutta ei ne juurikaan näy, nyt en ole ainakan huomannut yhtään. Sen sijaan rintoihin on tullut joskus murrosikäisenä.

PukamaG: Eivät ole vaivanneet, luulen että jonkunmoiset pukamat tuolla on, mutta eivät ole kipeät tai vuoda.

Pitiköhän mun vastata vielä johonkin, ei tietoakaan. Soitin Kelalle perjantaina, kun en ole saanut pakkausta vieläkään ja parin viikon sisällä pitäisi tulla, ei mene yhtään viime tinkaan, ei suinkaan =)

Olo on ollut yllättävänkin pirteä, eikä vatsa edelleenkään juuri vaivaa esim. nukkumista, kerran yössä herään vessaan, mutta muuten nukun kuin tukki läpi yön vaikka missä asennossa. Hikeä kyllä pukkaa normaalia helpommin eikä voi peittoa pitää päällä.

Tällä hetkellä mietityttävä asia on se että esikoisen synnytystä on alettu käynnistää viikolla 40+5 (ja syntyi siis 41) heikenneiden sydänäänten takia. Siis vaikka supistukset eivät saaneet aikaan kohdunsuulla mitään niin niitä oli paljon ja jokainen supistus tiputti sydänäänet. Ei nyt hälyyttävästi siinä vaiheessa, mutta kuitenkin ja synnytyksessä ne tippuivat välillä jonnekin 50:een. Poika sai pisteitä 7. Luulin että kakkosen synnytys meni oppikirjan mukaan mutta nyt kun lueskelin synnytyskertomusta niin huomasin että synnytyksen (vkot 40+4)aikaiseksi poikkeavuudeksi on merkitty DIP1 joka tarkoittaa käsittääkseni taas sitä että sydänäänet on pudonneet. Nyt sitten kovasti on mietityttänyt että mistä moinen johtuu, onko loppuajasta ollut liian ahdasta, kuten ykkösen kohdalla sanottiin. No mene ja tiedä, ensi kerralla täytyy kysyä.

Anteeksi ylipitkä selostus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä nukutaan niin kuin tukki, univaivat kadoneet, kuorsaan ja nukun 10tuntia heräämättä vessaaa, eikä aamullakaan ole kiire sinne. tätä joka yö vessassa ramppaamista kun oli aikaisemmin ja parin tunnin valvomisia, niin ei enää. ja ne liikeett ei vieläkän niin tunnu ja ahdasta varmaan on, niin ei vaavikaan valvota yöllä.

maha on kyllä niin pieni ettei menoa haittaa, elen rippijuhlissa seisoin viisi tuntia ja kaikki tarjos penkkiä, mutta oli niin mukava nurmella kävellä. ei mulla ollut mitään hätää ja moni säikähti että ai 4 vko laskettuun ja tuossa pirteenä kunnossa ja maha pieni. näin se vaan on.

supistukset hävinnyt ihan kokonaan. puutarha töitä teen ihan vauhdilla eikä maha hidasta. mutta ihaninta on tuo nukkuminen. tosin aamulla herätesssä vois nukkua vielä pitempäään mutta lapset jo herättää, ja jää tokkurainen olo.

on kuin ei raskaana oliskaan, ei vaivan vaivaa, täytyy olla vaan tytyväinen..

korasa 35+5

Vierailija
4/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas herätään väsyneenä uuteen viikkoon. Nukahdin eilen sohvalle, josta heräilin puoliltaöin. Uni tuli sitten uudelleen vasta lähempänä neljää. Vauvat olivat yöllä tosi pirteitä ja toinen yritti kammeta lonkkaluut irti ja toinen murtaa kylkiluita. Luulisi että niihin reppanoihin sattuisi tuo luihin törmäily.

Uusia raskausarpia on ilmesty viimeviikkoina muutama. Eiköhän ne sinne vanhojen sekaan mahdu :)

Parina päivänä on nyt alkanut kutittaa kaikkialta, paitsi kämmenistä ja jalkapohjista. Silti mietityttää pitäisikö käydä silti näytillä.

Nyt pitäisi reipastua ja ommella vauvojen verhot valmiiksi ja siivota tätä kämppää (taas).

JuhannusG: Mies ottaa muksut mökille, itse en tiedä uskallanko lähteä. Tuskin sitä mitään tapahtuu, mutta kun nämä kuitenkin poikittain ovat pitää vesien mentyä ambulanssilla kulkea. Mökki ei kyllä ole onneksi kaukana, mutta vievätkö ne lähimpään aluesairaalaan vai naikkarille, onkin se kysymys.

Keskiviikkona on ktg naikkarilla, ei ultraa tälläkertaa. Ajattelinkin että jos varais neuvolan torstaille niin pääsisi kurkistamaan mitenpäin vauvat lopultakin ovat (ja ehkä päästä juhannuksen viettoon mukaan...)

MotherOf4 rv.35 (vielä viikko lisää niin pääsee naikkarin perheosastolle)

Vierailija
5/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräpukamag: Ei onneksi ole ollu, mut ennaltaehkäisen jokapäiväisellä soijjogurttimyslisörsselillä! Niin, en kestä maitoa, siksi soija. Lisäksi vältän pyllöttämistä, eli puutahatöitäkin tehdesä istun maassa, en kyykötä ollenkaan.

Arpig: Ekka raskaudessa tuli rintoihin, olivat tosi karmena näköiset sisnipunaiset repeilevät melonit, onneksi ovat haalistuneet. Muualle ei ole tullu, mulla masuki on aina niin pieni, ettei siksi repeä. Ehkä pyllynposkissa on muutama vaalea, mut ne vaan tuntuu sormissa.

Hyvin ootte mammat pysyny kasassa!!! Jospa jussina jo saatas muutama vauvauutinen, on tää jännää aikaa!

sydänäänten laskeminen: Voisitko kysyä sitä vaikka puhelimitse äitipolilta, kun kuitenki tuo on asia, joka varmaan mietityttää?!

oma napa: Vointi on kyllä loistava tilanteeseen nähden. Siis tietty tuntee et on raskaana, mut maha ei silleen haittaa liikkumista, kun on niin pieni, ei turvota, maha toimii, ei suonikohjuja jne. Eli olen melkein täysillä ollu tuota pihaa laittamassa, lepohetkiä pitää ottaa normaalia enempi ja liikkeet on hidastettuja, mut kyllä siellä jotain edistystä tapahtuu melkis joka päivä. Nyt odotellaan sadetta, et nurmikko pääsee itämään. Nyt ei edes supistele, mut vauvan liikkeet tekee kipeää.Maha on jotenkin hellä sisältäpäin.Mullahan on streptokokki, joten vähän mietin, et voiko se tehä kipua.

Jaksuja viime metreille!

" Maieli rv 34+5"

Vierailija
6/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA neuvola kuulumiset tähän alkuun...

Rv. 35+4

paino:+50g/vko

turvotus:+

rr:132/72

hemppa:124

Kohdunkork.32/pysynyt samana 2vkon takaiseen(eri mittaaja kun tavallisesti)...nyt siirryin normaalikäyrälle, ennen yläkäyrällä... Ei varmaan voi enää paljoa sf kasvaakkaan, kun jo kylkiluissa asti on!

Raivotarjonnassa

Sydämmensyke:+ 135-150

Liikkeet-++(eppuli likkui koko ajan vimmatusti, ja sydänäänet aina hiipuivat kauas ja tulivat taas lähelle anturia... Siis veti hirveet hepuli masussa, ja vieläkin vimmaa...)

Raskausarpig. Ihan tod.ohuita ja pieniä verisuonia näkyy tuolla oikealla puolella masussa, mutta ei ne oikeestaan taida ihan raskausarpia olla... En ole masua rasvaillut. Esikoisesta ei tullut raskausarpia. Varmaan tosiaan kudostyyppi vaikuttaa, millainen on ja se millä vauhdilla kiloja kertyy.. Jos tulee viikossa hirveesti painoa, niin kyllä se vaikuttaa ihoon ja sen kasvuun... Luulisin!

Pukamag: Kyllä on,mutta pienet eikä vaivaa ole niistä!

Korasa: Kivaa kun on suppaillut sulla hävinneet, niin onhan se helpompi olla :0)

Itsellä eilen kun oli siivouspäivä niin huomasi että olin taas jotain tehnyt, alkoi nimittäin niin todella ikävästi puukottelee alapäätä! Että se voi olla epämukvan tuntuista!

Me tosiaan mennään miehen enon mökille saareen. Tovottavasti ei vauva ala syntymään siellä, koska saaressa ollaan...No jos synnytys akaa niin veneen pohjalle makuulleen ja siitä sitten rantaan veneellä ja ambbu siitä sitten hakemaan saikulle... :0)

Joku kyseli tässä siitä suunnitellusta sectiosta... Eli mulle tullaan 99% varmuudella se tekemään. Ensi vkon ke on uä saikulla ja synn.tapa arvio ... Siellä sitten sovitaan leikkauspäivä, joka on luullakseni 16.7... Tosin varmahan se päivämäärä ei ole! Mulla se leikkaukseen joutuminen johtuu siitä että miun " spina" väli on 8cm. Eli sieltä ei kovinkaan iso muksu mahdu tulemaan. Esikoinen ei laskeutunut, eikä ole tämäkään laskeutunut. Eli jos on yli 3kg tuolta tulossa niin leikataan!

Vieläkin kyselen niiden vauvan hengitysliikkeiden perään että tunteeko muut niitä/tai näkeekö...?

Ostettiin viikonloppuna aivan yli södet tumput ja sukat vauvalle... Piti ostaa kummatkin kun pelkkiä ihania tumppuja ei löytynyt... Nämä ostettiin lasten tarvikkeesta... Vielä muutamat puolipotkat tarttetaan, mutta muuten alkaa kaikki olemaan kondiksessa.

No heinikset ilmotelkaahan kun alatte jakaantumaan niin on ihanaa seurailla täällä!

Hyvää alkuviikkoa!!!

t.sadetar ja eppuli peppuli 35+4

Vierailija
7/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännätään kamalasti... jopa hieman pelottaa... yhdeltä olis synnytystapa-arvio, jossa katsellaan kaikkea mahdollista, ja suunnitellaan mahdollista käynnistystä/sectiota.

Itseä pelottaa kamalasti tuo lantion tutkiminen, täällä peräkylässä kun sitä ei millään lailla kuvata, vaan käsin tunnustellaan :(

Itse niin kipuherkkä...

Mutta kirjoittelen tarkempia tietoja reissusta kun palaan, jos palaan :D

Raskausarpig: Täällä oli jo ennen raskautta pari hassua arpea mahassa (lihonu aikoinaan lyhyessä ajassa paljon), nyt raskauden aikana niitä on tullut rasvauksesta huolimatta lisää ja paljon! Ei ole kaunista katseltavaa tuo maha :(

Peräpukamag: Ei ole tullut eikä toivottavasti tule, kaikkia muita vaivoja on jo riittämiin...

Skye ja poju rv 35+6

Vierailija
8/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadetar: En ole tuntenut tai nähnyt hengitysliikkeitä. On varmaan mukavaa seurattavaa.

RaskausarpiG: Ei ole tullut arpia, kuten ei kahdesta edellisestäkään raskaudesta. Olen säästynyt myös suonikohjuilta vaikka ne meillä sukuvika ovatkin. Joten näiltä osin olen kiitollinen. Selluliittia olisi sitten vaikka myyntiin asti...Kai meille kaikille tulee joku " vitsaus" , ne on niitä elämänmerkkejä keholla.

PukamaG: Ei ole tätäkään vaivaa. Ruokavalioni on pääosin kasvispitoinen joten uskon tämän vaikuttavan siihen, että vatsa toimii hyvin.

Meillä on molemmat lapset sairaina. Itselläkin hämärä olo, tosin olen myötätunto-sairastaja. Tyttö valittelee vatsakipuja, toivottavasti ei tule vatsatautia. Juuri tämän esikoistytön syntymä tapahtui rajun vatsataudin jälkeen, sehän voi myös laukaista synnytyksen.

Gaia 33+6

Vierailija
9/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista hengitysliikkeistä. Kyllä itse olen huomannut nyt kolmisen viikkoa noita hengitysliikkeitä. Hikkaa oli jo paljon aiemmin mutta nuo hengitysliikkeet tosiaan eroavat siitä selvästi. Kahdessa aiemmassa raskaudessa en ole moista huomannut.

Juhannuksena ollaan ihan kotosalla, koska mies töissä koko juhannuksen =(

Ja sitten vielä tuosta omasta navasta, yli sydänäänten laskusta ajattelin ensi neuvolassa puhua terkan kanssa ja toivon että olisi yhteydessä ä-polille ainakin mahdollista käynnistystä ajatellen. Siis ettei sitä ainakaan kovin kauas laitettaisi ilman tiheää kontrollia.

Annetaas taas muillekin tilaa

Vierailija
10/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita vaan kaikille!

Sadetar: En hoksaa että näkisin vauvan hengityksiä mahan päältä. Ku oli hiukkasen tuota vara-ravintoa kuitenki ennen raskauttaki tossa mahan alueella ni johtusko siittä... =)

Kiwaa että kohta aletaan poksumaan. Mua on alkanu entistä enemmän mietityttämään nuo asiat kaikki ja viime yönä luin synnytyskirjaa kun valvoin taas vaihteeksi 4-7. Sais jäädä tuo ihmeen valvominen ku ärsyttää kuupata yöllä ylhäällä!

Näin viime yönä unen, jossa poika synty. Painoa oli pikkasen päälle neljän kilon ja pituutta 53cm. Sitten sillä raukalla oli muka jalkaterä jotenki vääntyny ni se vietiin heti johonkin lasten osastolle :( En kerinny nähä siitä ku vilauksen... No, onneksi nämä ovat vain unia. Vastapainoa niille unille joissa mulle on helposti alakautta syntyny 5,5-6 kilonen jässikkä :)

Me mentiin miehen kanssa kihloihin lauantaina. Ei pidetty mitään juhlia. Velipoika käytti eilen meitä kihlapizzalla ja nyt kuhan ukko heräilee yövuoron jäliltä niin lähdetään piipahtaa yön yli mökillä. Niin siinäpä meitin juhlimiset :) Eikä muuta kyllä tarvikkaan...

Nyt menen keittelemään hiukkasen aamupuuroja yms. Oikein paksut ja hyvät voinnit kaikille!

t: Annemari ja minimutti 34+6 (jonka vaatteet on muuten nyt pesty,silitetty ja viikattu lipastoon :)

Vierailija
11/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv. 37

paino. -500g/vko (yht. +13,5kg nla / +18kg todellinen)

turvotus: -

rr: 109/80

hemppa: 136

Kohdunkork: 34

Raivotarjonnassa

Sydämmensyke: en muistanut kysyä

Liikkeet: ++

Eli paino oli laskenut ja sf pysynyt samana, alapaine hieman kohonnut. Nämäkin kuulemma synnytyksen merkkejä ja ainakin esikoisen kohdalla pitivät paikkansa. Kun juteltiin kuulumisia ja " oireista" (viime viikon 3h:n kunnon supistelut, suolen vilkas toiminta, unettomuus ym.), niin th sanoi, että ei usko minun enää kauan joutuvan odottamaan. Seuraava neuvola-aika ens viikon torstaina ja epäili, josko jo vauvan kanssa menen :o) Kyllä tässä olo alkaa jo sen verta tukala ollakin, että mielellään sitä synnyttämään lähtisi. Vauvan liikkeet ovat melkoista möyrintää, tosin ei enää niin vilkkaasti ja pitkäkestoisesti liiku. Mutta " pöytä" tulee tuohon rinnan alle vähän väliä, kun pyllyä puskee ja se tekee kipeää. Viime viikon ultrassa lääkäri sanoi, että istukassa jo selviä kalkkeutumisen merkkejä. En niistä silloin ymmärtänyt kysyä, mutta nyt neuvolassa kysyin. Ei kuulemma huolta, jos liikelaskennassa 10 liikettä tulee eikä omassa olossa selkeitä muutoksia.

Unig: en saa nukuttua, uni ei meinaa tulla ja yöllä valvon.

Pukamag: ei vaivaa

Raskausarpig: ei vaivaa. Joskus nuoruudessa lihotessa on reisiin niitä tullut. Esikoista odottaessa rasvasin itseäni BodyShopin " raskausarpivoiteella" , monta purkkia meni, mutta tiedä sitten oliko vaikutusta. Nyt en ole jaksanut rasvata minkäänlaisilla rasvoilla, eikä ainakaan vielä ole arpia näkyvissä.

Tällaista tällä kertaa, mukavia odotuspäiviä kaikille!

päiväunille lähtevä marrasfantti rv 37+0

Vierailija
12/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun pinoa vielä talsin läpi ja siellä Tirppis78 kyseli K-HKS:n maksujutuista vuodevaatteiden suhteen... Olen ollut siellä synnyttämässä -04 ja -05 ja silloin ei ainakaan muuta laskussa näkynyt kuin normaali poliklinikka- vai osastomaksu (oiskohan ollut 22 e / vrk). Kaveri kävi siellä synnyttämässä viime vuonna ja ei kyllä maininnut mitään erikoista maksuista!

Eli siis minä ainakin tavoittelen synnytystä tuonne K-KKS:aan! Tosin juhannus menee Jyväskylän seudulla ja heinäkuun ensimmäisellä viikolla ollaan Pohjanmaalla ja sen jälkeen vielä vierähtänee vajaa viikko rannikkoseudulla. Toivottavasti kotiudutaan hyvissä ajoin ennen synnytystä. Synnyinseudulla kun ei jaksaisi kuunnella jatkuvasti appivanhempien narinaa: " älä tee sitä ja tätä, me voidaan hoitaa se ja tämä..." Olen tosi huono ottamaan apua vastaan ja hoidan yleensä kaiken mahdollisimman pitkälle itse. Lisäksi appivanhempien " hössötys" ottaa niin paljon päähän että...

Sori valitus!!

Oma olotila jatkuu samankaltaisena kuin muutamat viime viikot. Painonnousu selkeästi vähentynyt ja turvotusta vain lievästi toisessa nilkassa. Perusväsymystä on ilmassa ja uni maistuu.

Galluppeihin (mitäköhän ne oli???): raskausarpia ei ole tullut, ei aikaisemmissa raskauksissa eikä nytkään! Peräpukamia ei voi kyllä tulla, kun suolen toiminta on varsin mallikasta! :)

Ihanaa - enää ehkä noin neljä viikkoa (toivottavasti) ja synnyttämään!! - Nalle-Kirahvi ja poitsu 35+3

Vierailija
13/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppailut on taas väistyneet jonnekin taka-alalle joten ei tästä mitään lähtöä vielä tainnut tulla.. onneksi. Hailakan verensekaista vuotoa kyllä hieman pukkaa mutta ei kai hälyttävää. Sairaalakassi pitäis pakata ja vauvan sänky koota ja silittää siihen verho ja kopanreunuskoriste mutta olen niiiin saamaton tällä hetkellä. Kestiksiä olen nyt hankkinu 6 kpl jotka kolmea eri mallia joten eiköhän noilla nyt alkuun pääse tuntumalle, en viitsi tämän enempää etukäteen sijoittaa niihin josko en vaikka kuitenkaan innostu niitä hyödyntämään.

PukamaG: Kyllä taitaa yks mokoma ilmestyneen; inhaa...

RaskausarpiG: Ei onneksi ole ilmestynyt. Johtunee siitä että olen tuossa joku vuosi sitte laihduttanu 30kg joten nahka on venyny jo vuosia sitte eikä nyt tästä venymisestä arpeudu.

Taidanpa lähteä tuonne sateeseen pienelle happihypylle koiruuksien kanssa ja sitten esikon viekkuun vieä oikasemaan.

Terkuin Persilja rv 37+5

Vierailija
14/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli taas niin omaa napaa, niin omaa napaa että unohtu onnitella Aksu20 kihlautumisen johdosta!! onnea, onnea, onnea!

Vierailija
15/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi viikko ja tasan viisi viikkoa sektioon =) Sitä ennen pitäisi vielä tehdä yhtä sun toista, kesälomareissukin olisi Etelä-Ranskaan ja Monacoon suunnitteilla kahden viikon kuluttua, jota kovasti jo odotellaan. Piti lähteä tulevana lauantaina, mutta miehen loma siirtyikin viikolla, mutta taidamme uskaltautua tuolle reissulle kuitenkin, 600 km sivu ja hitaasti kaikessa rauhassa edetään. Jos ei sinne asti päästä niin ollaan sitten jossakin lähempänä. Itse olin viime raskaudessa näillä viikoilla vielä Suomessakin ja hyvinhän sekin matka meni. Mutta toki nyt katsellaan tässä vointia mitä se on kahden viikon kuluttua.

Onnea Aksulle kihlauksen johdosta. Meillä 7-vuotis kihlapäivä ja 6-vuotishääpäivä elokuun alussa, ja kyllä nuo hetket palaavat usein mieleen, mahtavia päiviä kumpikin =) Ihania muistella =)

Nyt lähden viemään esikoista pysäkille, viimeinen kouluviikko käynnistyy ja pitkä kesäloma siis pian edessä.

Mukavaa maanantaita kaikille! Ja toivottavasti pian tulisi jo vauvauutisia =)

Duracel rv 34+4

Vierailija
16/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista vielä että eilen prismassa eräs tuntematon pieni, noin 5 vuotias poika tuli minun luokse, katsoi mahaa ja kysyi:

Oletko sinä muuten vain lihonut noin paljon vai onko sinulla vauva masussa????

Minä repesin ja aloin nauraa, että kuule kyllä siellä vauva on!

Mistä nuo pienet aina keksii nuo juttunsa!!!! :0)

t.sadetar ja eppu 35+4

Vierailija
17/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti tuosta hengityksestä ja sen näkyvyydestä kirjoittaa. Itse olen jokaisessa raskaudessa nähnyt selvästi pikkuisen hengitysharjoituksia ja niitä on kyllä mukava seurata. Miehen kanssa aina iltaisin ihastelemme masukin harjoituksia =)

sadetar: juu, nuo pikkuiset on aina niin ihania kun niin suoraan tulevat kyselemään. Ajattele jos aikuinen kysyisi sinulta samalla tavalla =) Ei varmasti olisi yhtä huvittavaa =)

Mä olen kaupungilla ollessani törmännyt nyt lähiaikoina kahdesti erääseen pikkuiseen tummaan tyttöön joka tulee aina silittämään vatsaani, hänestä se on niin ihana =) Viime kerralla minulla oli paita jossa on pienet sormenjäljet masun kohdalla, ikään kuin vauvan kädet näkyisivät läpi ja tämä tyttö ihan tosissaan kyseli että näkyykö jalatkin ylempänä =)

Nyt siivouspuuhiin.... mistähän saisi taas jonkun siivouskärpäsen piston ja jotakin aikaiseksi?

Ei huvittaisi yhtään siivoilla ja olisi vaikka kuinka paljon tekemistä.... se pesänrakennusviettikin katosi jonnekin, onneksi sain kaikki vauvan jutut suht valmiiksi.

Vierailija
18/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa näin alkuun:

Synnytystapa-arviossa tuli sitten käytyä, jännitys ja pelkohan olikin ihan turhaa (hyvä niin). Rupes kyllä suoraan sanoen v*tuttaan kun neuvola terkkari puhui viime viikolla käynnistyksestä rv:lle 38, lääkäri taasen sanoi juuri ettei mitään käynnistystä tarvita, jotta katellaan sitä sitten lasketun ajan aikoihin uudestaa, eli jos ei siihen mennessä näy.

Inhottavaa että terkkari kerkesi melkein viikon ajan elätellä mun päässä toivoa... :(

Noh.. täytyy ajatella että lapsen parasta on odotella vielä... mutta että kuukausi...

Painoarvio nyt rv 35+6 oli 3213 g. eli ei mikään kaikista pienin. Lääkäri meinasi että omaan niin ison ja leveän lantion että mahtuu hyvin isompikin lapsi ulos, lasketun ajan painoarvio noin 4000g-4500g.

Muita neuvolakuulumisia:

Rv: 35+6

Paino: -1540g/vko (hui mikä lasku!)

Turvotus: +

RR: 140/86 (hieman koholla)

Pissa: puhdas

Hb: 140 (noussut, viimes 118)

Tarjonta: RT

Syke: +

Liikkeet: ++

Tässä mittoja mikäli jotakuta kiinnostaa:

LM: 9.25

FE: 6.82

AC: 34.3

Painoarvio: 3213 g

Kiinni ollaan ja kanavaa jälellä n. 1 cm jatkuvista supistuksista huolimatta... :/

Maanantain uus aika neuvolaan, tekis mieli antaa terkkarin kuulla kunniansa... syytän sitten hormooneja :D

Siinähän sitä omaa napaa jo olikin... :O

Unigallup: yöt tulee nukuttua suht hyvin jos ottaa huomioon sen, että herään vessaan noin 2-5 kertaa yössä... hommasin ison lattiatuulettimen sängyn viereen jotta yöllinen hikoilu rauhottuu, nyt saa jo paremmin nukuttua :)

Aksulle suuret onnittelut kihlauksen johdosta!

Vierailija
19/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpäs täältä, että miten teillä muilla ne sykkeet ovat vaihdelleet? Meillä viime viikolla oli 180-188 ja tänään taas 170-195.. Olen itse vähän huolissani, kun olen saanut se käsityksen, että normaali yläraja olisi 160?! Sykkeitä kuunneltiin yli 10min eivätkä ne laskeneet kertaakaan.. Pitäisikö asiaa tutkia? Ja mikä voisi moiseen olla syynä? Meillä neuvolatoiminta on hyvin paljon oman aktiivisuuden varassa ja tänäänkin kävin oma-aloitteisesti verikokeissa, jotta tulehduksen riski saataisiin suljettua tästä pois. Menen siis taas huomenna sinne ja sykkeitä kuulostellaan uudelleen.. Mutta olisiko viisainta pyytää lähete polille?!

-Taustaileva Marsipaani rv 34+4-

Vierailija
20/25 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

38+0 tanaan wow! Saa siis vauva tulla kun vaan valmis on. Ei mitaan kiiretta tosin, itella on olo viela ihan hyva enka oo mitenkaan kypsa raskaana oloon, henkisestikkin jaksan siis viela =)

Persiljakin oli viela yhdessa kasassa, ajattelin sun jo lahteneen. No eikohan se sielta pian jokatapauksessa =) Kylla taalta joku pian jo nyyttinsa saa, nyt kun osa ollaan jo ihan taysiaikasia. Itella ei mitaan lahdon merkkeja.. supistelee paljonkin paivan mittaan, mutta niin on tehnyt jo pidemman aikaa, ei siis nailla supistuksilla viela valmista tuu!

Pukamag: Ei oo vaivannut, nyt eika aiemmissa raskauksissa. Onneksi!!

Arpig: Naita on! En tiia onko nyt tullut uusia, mutta kahesta ekasta tuli alamahalle paljonkin, mutta ne on kylla aika ohkasia ja vaaleita. Mua ne ei paljon haittaa koska on tosiaan tuolla alamahalla minne en itte naa. Sit synnytyksen jalkeen ne nayttaa aika kurjalta tosin.. ihan kun maha olis semmosta pienta ryppya taynna =( No ei se mitaan, onhan nuo lapset sen arvosia.. tekisin koska vaan uudelleen!

Hengitysliikkeet: Taalla nakyy kanssa.

GALLUP mahan naksumisesta!! Eli siis naksuuko teian mahat? Oon joskus ihan ohimennen nahnyt taallakin kysyttavan tosta naksumisesta ja nyt itelle on ilmaantunut ihan viimisen viikon aikana oikeestaan. En oikein loytanyt sille mitaan selvaa selitysta. Ainahan mahasta on kuulunut aania ja ties mita suoliston moyrintaa, mut taa on ihan selvaa naksumista ja se kuuluu vauvan liikkuessa ja selvasti kohdusta/mahan paalta, ei siis mistaan mahan takaa esim. suolistosta tms. Kuulostaa ihan nivelten naksahtelulta ja aani on ihan selva ja kova.. mieskin kuulee sen. Eka ajattelin et menikohan vedet, kun oon kuullut et sekin pitaa jonkunlaisen aanen, mut ei sit ollu sita. Janna juttu jokatapauksessa..

Nukun yleensa ihan hyvin, mutta viime yo meni taas pyoriessa painajais unia kattellen.. Tasta on tullut mun tapa nyt aina tasaviikoin nahda jotain kauheita synnytysunia. Aika paljon se sit ilmeisesti jannittaa ja kayn sit niita pelkojani unissa lapi. Taa viimesin unikin oli taas niin kamala etten viitti edes kertoa, mut aika samat aiheet ja tunteet niissa pyorii.. Jaanyt siis kuopuksen synnytyksesta jotain selvittamatta =(

Nyt ollaan taas siina vaiheessa, etta kun soitan jollekkin niin ne heti aattelee et nyt on lahto tai et soitetaan vauva uutisia =) Niin ja mun taytyy aina heti vastata puhelimeen kun mies soittaa tai se huolestuu et jotain on sattunut.. ja nyt se on alkanut paivisin soitteleen toista, et " miten menee ja kuinka jakselet" . Aika ihanaa! =)

Milla mielella teian miehet odottaa synnytysta? Meilla miesta jannittaa vahintaan yhta paljon kun muakin. Sillon ekaan synnytykseen se lahti ihan reippaasti, mutta se tais olla sille aika jarkytys ja varmasti onkin rankkaa katella vaan siitta vieresta. Toista se jannitti paljon enemman kun ma.. lasketun ajan aikoihin se alko kayttaytyynkin ihan hassusti, kun jannitti niin kovasti. Nyt se on melkein paniikissa.. Tieto lisaa tuskaa, eiko sita niin sanota? =/

Neeri 38+0 (!!!!)