Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa ikaisintaan raskausdiabetes voidaan huomata?

Vierailija
06.10.2008 |

Miten se tulee ilmi? Mulla suvussa kakkostyypin diabetesta. Mulla nyt viikkoja pari hassua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerirasituksessa.

Vierailija
2/6 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin rv 26 osastolla lepohoitoon, niin siellä huomattiin että lounaan jälkeen verensokeriarvoni nousivat hieman liian korkealle (12<). Aamulla taas saattoi olla vain 2,0.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan tullut sokeria virtsaan. Raskausajandiabetes todettiin sokerirasituksessa rv 15, testiin jouduin siksi näin aikasin kun edellisessä raskaudessa oli myös rd. Silloin rd tuli ilmi kun rasitus normaalisti tehdään( jos se tehdään) eli n. 26-28 viikoilla.

Ja ekassa raskaudessa en tiennyt mitään, että mulla olis ongelmia sokereiden kanssa kun ei mitään ongelmia esim. paino noussut liikaa, sokeria virtsassa tms.. Silti paastosokeri ollut koholla näissä molemmissa.

Vierailija
4/6 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla oli sokeriarvo (yksi kolmesta) lievästi koholla. että ainakin noilla viikoilla näkyy.

En tiedä sitten kuinka virtsassa näkyy sokerit, kun mulla ne olleet puhtaat. Mutta kyllähän sokerirasitus nappaa heti kiinni, jos jotain on, oli raskaana tai ei.

Vierailija
5/6 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on lähisukulaisilla diabetesta, kannattaa mainita neuvolassa, jotta pääset aikaisessa vaiheessa sokerirasitukseen.

Vierailija
6/6 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hengästyn ihan hirveen helposti. En tiedä onko hengen ahdistusta vai hengästynkö helposti. En edes tiedä onko diabeteksen oireita. t ap