Kylppärin perusteelliseen pesemiseen vinkkejä
Miten ja millä aineella saan kylppärin kunnolla puhtaaksi? Olen tosi huono noissa pesuainevalinnoissa ja muutenkin siivoamisessa. Meillä siis laatat lattiassa ja seinissä. Joskus pesin ne ihan rätillä ja jollain...hmmm...oisko ollut tolulla mutta eihän ne puhtaaksi tulleet tai olivat juuri sen näköiset että niissä näkyi edelleen sellaisia pisaroita kuivuneenakin.
Auttakaa avutonta.
Kommentit (9)
Millä vehkeellä ja aineeella saa erityisesti seinäkaakelit puhtaiksi?
Itse pesen muutaman kerran vuodessa Kloritella joka desinfioi tehokkaasti samalla. Tosin siitä jää muutamaksi pväksi uimahallituoksu vaikka kuinka huuhtelisi.
Aloita seinistä ja lavuaarista ja pese lopuksi lattia. Pehmeä juuriharja tai vaahtosienipesin käy. Jotkut käyttävät etikkaa huuhteluvedessä ettei jäisi pisarajälkiä mutta itse en ole ryhtynyt siihen koskaan
paljon kalkkikertymiä, esim. vim. Vim on myös edullisempi vaihtoehto kuin erilliset pesuaineet, joissa rahastetaan enimmäkseen vedestä...
Jos on kyse kylpyhuoneesta jossa lattiakaivo niin pesen usein itse vettä säästämättä eli suihkutan suihkulla seinät puhtaaksi ja samalla pyyhin pehmeällä sienellä. Näin ei jää pisarajälkiä
http: //www. elisanet. fi/puutteenpera/etikka. html
oikeasti likainen laatta ja mahdollisesti punahometta seinän alaosissa. Jos puhdasta saa niin sitten se on lihasvoiman ansiosta.
Desinfiointiin etikka on hyvä,mutta sama vika kuin kloritessa niin tuoksu jää pariksi päiväksi
Nestesaippua muodostaa aika nopeasti punahometta, joten kannattaa tarkistaa myös suihkuverhot/suihkukaapin seinät ja alareunat näkyykö punaista (helposti myös pytyn reunojen sisäpuolella). Verhot koneeseen väh 60' ja muihin kunnon pesu.
Itse käyttäisin joo kloritea pesuun ja huuhtelu puhtaalla vedellä tai pesuaine pesu ja huuhtelu etikkavedellä
mutta ei niin karkea kuin karhunkielessä tmv. Suosittelen kuitenkin pehmeää juuriharjaa, on halvempi ja saat saman lopputuloksen. Kylppärin kaappiin kannattaa ostaa " ihmesieni" (esim. swifferin macig eraser tmv) jolla jatkossa voi nopeasti pyyhkäistä näkyvimmät tahrat ja tehdä suurempi siivous viimeistään kun kalkkitahrat hyppii silmille tai seinän ja lattian reunoissa näkyy punahomeesta merkkejä...
t 4/5/9
hankinnalta...
Oliko 14 joka vinkkasi että vim on nykyään cif, niinpäs onkin... Muttakun pullon ostaa kaappiin, se riittää niin pitkään ettei nimenmuutoksiin ole reagoinut =) Itsellä varmaan 4v ollut sama pullo. Eikä se tarkoita ettei sitä käytettäisi =) Meillä kuitenkin 120m2 ja siisti koti.
Meillä olisi sama edessä.