Perhehelvetti, en jaksa enää. Mistä saisin voimia?
Mies haukkui mua taas eilen, sanoi että mulla on vitun levee perse ja löysä toosa :(
Omasta mielestäni pyllyni on pieni, olen 160cm ja 50 kg ja lantion ympärys jotain 90cm. Tänä aamuna menin kylpyhuoneeseen hakemaan hammastahnaa kun mies oli suihkussa, josta mies kimpaantui niin, että heitti päälleni sangollisen likavettä. Likavesi oli eilistä lattianpesuvettä jota en ollut ehtinyt vielä kaataa pois. Sitten mies levitti viikkausta odottavat puhtaat pyykit likaveden päälle. Minä menin suihkuun pesemään likavesiä hiuksistani ja muualta. Sillä välin mies meni makkariin ja tyhjensi minun vaatekaappini sisällön lattialle ja sanoi äidilleen joka oli tullut käymään että käskee minun siivota. Sitten mies häipyi. Tulin suihkusta ja sain haukkuryöpyt anopilta niskaani kun en ikinä siivoa ja että se on vaimon tehtävä. Juu... Siivoan sen minkä kerkeän. Ok, lasten huoneessa on vaatteita tuolilla ja kodinhoitohuoneessa korillinen puhtaita pyykkejä odottamassa viikkausta. Mutta muuten ihan siistiä, ei likaisia astoita pöydällä, lattiat vasta pestyt ja kaapinovet pestyt ja vessat pestyt. Sanoin anopille että nyt mies saa sitten siivota siten kuin haluaa, koska olen saanut tarpeekseni ja muutan lasten kanssa pois. Anoppi alkoi uhkailemaan että jos kutsuisi lastensuojeluviranomaiset katsomaan tätä sotkua niin lapset otettaisiin välittömästi huostaan ja tätä toisti taukoamatta niin että lapsetkin jo hermostuivat. Sanoin niille ettei heitä kukaan pois vie.
Olen niin puhki! Elämäni on pelkkää alistumista ja haukkumista enkä jaksa enää. Itsetuntoa minulla ei ole enää lainkaan. Haluaisin pois, mutta pelkään jotain. Ehkä yksinjäämistä? Etten pärjää? Minulla ei ole mitään ja olen totaalisen yksin.
Kommentit (37)
Jos ei omalla paikkakunnalla ole niin sinne lähimpään pääsee.
Sinun tilanteesi on niin alistettu ja tilanne on ajautunut sellaiseen jamaan ettei tuosta ole poispääsyä kuin eron kautta. Siihen tarvitsee omaa tahtoa ja halua asioden muutokseen ja sinun tilanteessa tahto on latistettu joten vaatii ponnistuksia ja ystäviesi ja sinun sukusi (ei miehen) tukea ja apua.
Toivottavasti sinulla on joku ystävä jolta voit pyytää apua ja tukea. Jos tuntisin sinut saisit minusta auttajasi.
Perhesuhteet ovat siitä kummallisia että ne ajautuu vuosien saatossa monisäikeiselle kiemuralle useiden tapahtumien myötä ja niitä on vaikea ulkopuolisten ymmärtää ja hyväksyä.
Kannustan sinua ryhtymään toimenpiteisiin heti huomenna virastoaikaan erohakemus (jos olet avioliitossa) vireille. Miehesi kävi terapiassa ja ilmeisesti häneen ei auta mikään on luonnehäiriöinen kuten äitinsäkin.
Kukaan normaali ihminen ei hyväksy lapsensa kohtelevan puolisoaan noin kuten kuvasit.
Pelasta itsesi ja lapsesi tuollaisesta perheilmastosta. Mieti mitä lapsesi oppivat aikuisten keskinäisestä suhteesta ja kenties mallioppivat omaan elämäänsä asioita teidän perhehelvetistä.
Nyt sinä olet kuin luutturätti johon jalat pyyhitään mennen tullen.
Ikää minulla on jo lähes viisikymmentä ja elämänkokemusta joten tiedän mistä puhun.
... mutta muistuttaisin teitä että kun menette naimisiin, perustatte perheen, niin älkää kadottako itseänne vaan muistakaa myös oma elämänne. Ja pysykää vahvoina. Älkää eläkö miehenne ja lastenne kautta, vaan arvostakaa itseänne ja omaa aikaa. Pitäkää ystävänne, harrastuksenne, eläkää. Silloin teidän niskan päälle ei päästä. Pitäkää itsenäisyytenne. Itse vaimona ja äitinä en voisi kuvitellakkaan alistuvani tai kadottavan minuuttani, kuten av:sta olen näistä kohtaloista saanut lukea...liian paljon.
Emme ole avoliitossa. Kaikki tavarat ym. omaisuus miehen nimissä.
Ei ole ystävää keneen tukeutua.
Mies ei käy enää terapiassa ja se alkaa näkyä.
ap.
Oletpas liemeen itsesi laittanut, mies on selvä narsisti anopista puhumattakaan.
Mä ottaisin yhteyttä sossuun lastensuojeluun itse.
Koska miehesi on tuomittu simnun pahoinpitelystä niin luulen että sinulla ei ole hätää että yrittäisi viedä lapset tai että saisi lapset.
JUOKSE JA LUJAA
Missä vanhempasi asuvat?
Hakeudu ensimmäiseksi sosiaalityöntekijän juttusille ja kysy miten he voisivat auttaa. Asuntohakemus jne.
Yksinhuoltajanakin pärjää mainiosti.
Saat vuokra-asunnon ja asumistukea, lisäksi saat elatusmaksut ja lapsilisät. Jos ette ole naimisissa ero on helvetin helppoa.
Minä sinuna vaihtaisin paikkakuntaa. Kaikilla on sukulaisia tai ystäviä.
Et kait ole kuusta pudonnut.
Tämä on tahdon asia ja valinnan paikka haluatko elää loppuelämäsi luutturättinä vai ihmisenä.
Uskoisin että olet pääsääntöisesti lastenhoidosta vastannut joten mitään ongelmaa ei tule kuka ottaa lapset mukaansa vaikka äijä kuinka vänkäisi vastaan.
Muuttoon saa tukea soskusta. Mielestäni kaikissa kunnissa on mahdollisuus saada tukea soskusta, kenties heillä on tiedossa olisko teidän kunnassa sosionomi tai vastaava joka tekee perhetyötä ja auttaa käytännön asioiden selvittelyssä.
Jos seuraavassa viestissä kerrot että anoppi on soskussa töissä ja et voi sinne mennä uskon sinun provoilevan.
Ota kartta käteen ja mieti missä päin Suomea haluaisit asustaa ja sitten vain suunnittelemaan muuttoa. Olen avoeronnut ja muuttanut lasten isän luota yli 700 km päähän niin miehestä kuin anopistakin ja se oli elämäni parhaimpia ratkaisuja.
Muuton sain maksusitoumuksella sekä takuuvuokran asuntoa varten kunnasta. Joten rahattomuuskaan ei estä sinua toimimasta. Lisäksi lapsilisät maksetaan onneksi äidin tilille joten loppukuusta sinulla on ainakin vähän rahaa.
Lapset saa omat vuoteensa ja tarvikkeensa mukaansa. Astiat jakoon ja huonekalut.
Sinullekin kuuluu jotain ei kaikki ole miehen vai onko pääsi täysin aivopesty vai oletko vain tyhmä.
Suomessa tuetaan aina taloudellisesti alkuun ja uusia ystäviä saat. Missä omat sukulaisesi? et ole ansainnut moista kohtelua, jättää jälkensä lapsiinkin. Anna heille parempi tulevaisuus!!
sukulaiset ovat kaukana. Olen töissä, työpaikka on aikalailla sitova jota en halua/pysty/voi vaihtaa. Palkka on tällä hetkellä tosi huono.
Anoppi ei ole sostantta, mutta soittelee ympäri Suomea ja kauhistelee millainen äiti ja ihminen olen.
Mies on pyytänyt anteeksi aamuista ja ollut muutenkin kiltti. Mutta niinhän se aina tekojensa jälkeen. En uskokaan että mikään muuttuisi.
Kiitos kaikista kannustavista viesteistä.
ap.
En tiedä olenko tyhmä vai aivopesty. Mutta mies on sanonut ettei minulla ole oikeutta yhteenkään huonekaluun tai tavaraan, olemmehan avoliitossa. En tiedä näistä asioista eikä ole aiemmin tullut mieleeni ottaa selvää. Olen ollut miehen kanssa teinistä, nyt olen 25. En tiedä paremmasta. Onko sellaista edes olemassa?
ap.
Mitä kuluja maksat palkallasi ???????????
Monasti nainen on niin tyhmä että ostaa ruoat ja ns. myöhemmin näkymättömät asiat ja miehet laittaa rahansa kiinteään omaisuuteen ja eron tullessa ollaan puilla paljailla.
Työpaikkoja saat muualtakin kuin missä nyt oletkaan. Toki erota voit vaihtamatta paikkakuntaa, eroa hyvä ihminen tuollaisesta alistajasta.
Jos olet valmis parantamaan elämääsi sinun on toimittava nyt eikä katua viiskymppisenä minne elämäsi on luisunut ja katsella miten aikuiset lapsenne kohtelevat puolisoitaan sillä tuo meno ei tule teillä muuttumaan.
Jos et ole valmis tekemään radikaalia ratkaisua silloin on turha itkeä täällä tai missään muuallakaan ja ollaan onnellinen valinnastaan.
Mieti lasten parasta! Millaisen naisen mallin oikein annat itsestäsi? Haluatko, että lapsiasi kohdellaan joskus noin?! Ihme kun ei vielä päälle syljetty. Sairas mies sulla, narsisti ehkä.
on kertonut että isäni teki avioliiton alussa samanlaisia tempauksia. Sotki tahallaan puhtaita vaatteita ja järjesti sotkuja ja käski siivoamaan. Äitini otti ja heitti kaikki tahallaan sotketut vaatteet ja tavarat roskapönttöön vaikka olivat melko köyhiä silloin. Sanoi että tulee jatkossakin heittämään roskiin kaiken tahallaan sotketun. Siihen loppui sellaiset isottelut isältäni.
Sinulle suosittelen eroa. Aiheutat lapsillesi ties mitä traumoja jos annat asua saman katon alla tuommoisen isän kanssa.
Ap, jos todella haluat apua, aloita kertomalla asuinpaikkasi. Varmasti joku täällä osaa neuvoa sinua.
mutta vei vielä muutaman kkn ja muutaman kauhean riidan ennen ku sain ne voimat. ja itsestähän se lähtee kuitenkin. ehkä ap ei ole vielä valmis. mutta kypsyttele ajatusta. ja unelmoi uudesta ihanasta miehestä aina iltaisin!!
niitä saa aina uusia, vaan mistäs muksus saa uuden lapsuuden?
Tiedän se on vaikeaa narsistista todella vaikeaa, mutta et ansaitse tuota... Lähde pois äläkä ikinä palaa.. Hän lupaa muuttua mutta ei kykene siihen kuitenkaan, koska ei näe itsessään mitään vikaa kuitenkaan. Hän löytää aina syyn muista sinusta, lapsista yms.
Usko hei itseesi ja omiin kykyihin... Muuta pois vaikka eri paikkakunnalle.. Hanki oma tukiverkosto yms.
Voimia sinulle sitä tarvitset jos jatkat tuon miehen kanssa.. Kaikkista eniten voimia ja uskallusta lähtemiseen..