G: Jos olist lääkäri, mille alalle erikoistuisit?
Kommentit (23)
helppoo rahaa yksityisenä ja ei useinkaa henki vaarassa potilaalla
Mutta ehkäpä johonkin mihin liittyy tutkiminen? Tai kirurgia, ylieslääkäri?
Tuskin mikään hammas- korva- tai muu täsmäala.
ilmeisesti luulet että gynet tekee vain vuositarkastuksia mammoille ja määrää ehkäisypillereitä... työhön kuuluu kyllä apljon muutakin ja potilaatkin voi olla hengenvaarassa.
KNK-lääkäreilläkin eteen voi tulla vaikka mitä: operoivat tuumoreita (esim kurkkusyöpiä jne.) muiden muassa
Mä taas haluaisin täsmäalan :)
Esim. korvalääkäri, kuuleminen jne. kiinnostaa
Se on joko sisätautinen tai kirurginen ja niille vielä omat alalajinsa!
Patologinakaan olo ei hullumpaa, ei oo henki vaarassa, kun se on jo mennyt...
että lapsettomuusklinikat on myös tuottoisia, joten sekin käy
plastiikkakirurgi en mä sit halukkaan gyneks
ehdottomasti parhaiten tianais plastikkakirurgina
Jos sellaista ei ole, niin tiedoksenne, että tarkoitin sellaista kirurgia, joka tekee sisäelinten leikkauksia. t. 8
Korjaava plastiikkakirurgia voisi olla aika kiitollinen ala. Silikonirinnat ja peniksenpidennykset taas ehdoton ei...
Eikös patologit muuten tutki myös elävien ihmiset kudosnäytteitä (esim. kasvaimista)? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
että gyne ei oo vastuussa kuolemantapauksista?? Täällähän ollaan oltu sitten oikein synnytyksissä ilmeisesti mukana... =D
Eiköhän se gynekologi ole, joka päivystävänä katsoo sairaalassa...?
Kukkuu, kukkuu...
Vierailija:
Jos sellaista ei ole, niin tiedoksenne, että tarkoitin sellaista kirurgia, joka tekee sisäelinten leikkauksia. t. 8
Vierailija:
Eikös patologit muuten tutki myös elävien ihmiset kudosnäytteitä (esim. kasvaimista)? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
pakkoko sinn sairaalaan on mennä raataan
lapsettomuusklinikalle ja vuositarkastuksia lisäksi siitä se ura urkenee
En tarkoittanut loukata vastauksellani!!! 8
Niitä ei saa kököttämällä yksityispolilla tarkastelemassa hysteeristen AV-mammojen hiivaisia alapäitä. Pitää päivystää, osallistua leikkauksiin, synnytyksiin jne ja ottaa raskas vastuu. Sitten vasta pääsee sinne yksityisklinikalle käärimään tukuittain rahaa turhilla UÄ-tutkimuksilla.
Minä olen lääkäri, mutten vieläkään tiedä. : )
Tosin kyllä minullekin oli ihan selvää vielä 5 vuotta sitten mihin erikoistun, ei ollut epäilystäkään. Mutta niin ne vaan ajatukset muuttuvat, kun oikeasti tajuaa mihin on ryhtymässä...
eikä siis tiedä mitä se todellisuus on ihan oikeesti
oikeesti mä en haluis olla mikään lääkäri
se vastuu ihmisten hengestä ja jo opiskeluaika, ruumiita yms hu hu
Kiva sisäsiisti homma. Yksityispuolellakin löytyy hommia. Harvemmin tarttee olla vastuussa toisen ihmisen hengestä.