Kootkaapa näistä aineksista suloinen ja sointuva nimi tytölle!
Tässäpä teille olisi pientä pähkinää purtavaksi:
Kerran jo jokunen aika sitten kyselin ehdotuksia nimeksi meidän tulevalle pikkukolmoselle, mutta mitään ahaa-elämystä ei silloin vielä tullut. Jospa kokeillaan nyt vähän toisella lailla. Ja tällä kertaa mietinnässä olisi tytön nimi, vaikka sukupuolesta ei olekaan vielä tietoa.
Meillä on ennestään kaksi poikaa, joilla molemmilla kolme etunimeä, kaikki ihan perinteisiä suomalaisia kalenterinimiä. Tytön kohdalla saa poiketa kalenterista mutta nimen pitää sopia supisuomalaiseen sukunimeen.
Ongelma on tämä: Olen tykästynyt jostain syystä nimiin, jotka ovat kovin L-pitoisia. Lisäksi haluan johonkin väliin tytölle LEENA-nimen, joka tulee suvusta. Ei kuitenkaan ensimmäiseksi (=kutsumanimeksi). Leena voi olla myös pidemmän nimen tai yhdysnimen osana. Miten saan kauniin ja mieluisan nimiyhdistelmän suosikkinimiäni käyttäen ilman, että rimpsu kuulostaa pelkältä " ällälällälällältä" ? Lisäksi kun vielä sukunimessä on 2 L-kirjainta, ei kuitenkaan ala L:llä.
Suosikkilistalleni kuuluu tällä hetkellä tämän tyyppisiä nimiä:
Lilli, Lili, Lila, Lilia, Liia, Ilona, Isla, Liliina (tätä ei ole vielä kellään vrk:n mukaan!), Elliina, Rilla (periaatteessa en haluaisi R-kirjainta etunimeen), Alisa, Oosa (poikkeus vahvistaa säännön...), Isabella jne.
Minkälaisia kolmen nimen kauniita kokonaisuuksia saisitte näistä (ja muista sopivista nimistä) aikaan? Ja se Leena pitää olla mukana.
Kommentteja ja tarkennuksia tulee varmasti, jahka ehdotuksia alkaa sadella!
Kommentit (22)
Kommentoidaanpa sitten:
Cheyanne ehdotti kolmanneksi nimeksi Emmiinaa. Se ei kyllä minuun erityisesti kolahda. Taidan olla oudosti höpsähtänyt vain noihin " ällällisiin" nimiin!
Kuutamoheinälle kiitos mielipiteistä! Sen verran tarkennan, että Liia-Leenaa olen suunnitellut yhdysnimeksi, mutta Lilli puolestaan olisi sitten kyllä ihan yksinään kutsumanimenä. Ei siis Lilli-Leena, hassulta kuulostaa minustakin!
Suvi-Tuulikin ehdottama Oosa-Leena toiseksi nimeksi on ihan mukava ajatus. Harkitaan sitäkin.
Tuitu ehdotti Tildaa - Pienenä minulla oli barbi nimeltä Tilda, taisin käyttää sen nimen " loppuun" jo silloin. D-kirjainta en haluaisi laittaa varsinkaan kutsumanimeen. Jotenkin se ei sovi meidän niin kovin junttimaisen sukunimen kanssa... Liliastakin mulla on vähän sellainen olo, että onko se liian hieno sukunimeen verrattuna. Lilli olisi selvästi maanläheisempi!
ada74: Isla Leena Ilona - otan harkintaan!
toivoovauvaa:
Linnea Leena Eveliina - Linnea on nykyään minusta vähän liikaa muodissa, muuten tykkäisin. Lisäksi meidän naapurissa on sekä Linnea että Eveliina, joten ainakaan molempia noista en laittaisi, enkä kumpaakaan etunimeksi.
Sellaisia. Kiitoksia paljon kaikille ehdotuksia antaneille! Onpa tässä miettimistä, onneksi aikaakin on vielä reilusti. Ole nyt kirjoittanut ylös listan ehdotuksista, jotka ovat olleet itselleni mieleisiä. Yritän juhannuksen aikana selvittää miehen mielipiteitä niistä...
En tiedä mitä tykkäätte mutta minusta kiva nimi yhdistelmä...