Voitteko kuvitella: meidän kaupungissa ei ole YHTÄKÄÄN hoitopaikkaa auki juhannusaattona eikä - päivänä!
Tehdään molemmat vuorotyötä ja tänä jussina kävi niin, että minä olen aamuvuorossa ja mies koko päivän töissä. Kun ilmoitin lasta hoitoon,kävi ilmi ettei edes varahoitopaikka ole auki! Eikä mitään muutakaan korvaavaa.
Me olemme ilmoittaneet silloisessa hakemuksessa, että teemme molemmat vuorotyötä, johon kuuluu myös viikonloppuja ja miehellä myös öitä.
Olen ollut aina ennen jussin vapaalla tai mennyt vasta jussin jälkeisenä sunnuntaina töihin ja joulutkin olen ollut vapaalla (lukuunottamatta tapania). Ei todellakaan tullut mieleenikään, ettei saada lasta hoitoon.
Mitä nyt tehdään? Kysyin josko äitini voisi tulla hoitamaan, mutta on silloin reissussa. Muita hoitajakandeja ei asu lähettyvillä ja äitinikin 50km päässä.
Ilmoitanko töihin etten voi tulla kun en saa lasta hoitoon??
Kommentit (7)
enkä todellakaan halua lapseni näkevän sellaista.
ap
Vierailija:
kannattaisi tarkistaa tälläiset asiat ajoissa...
Sairaalassa ei ole potilaita eikä poliisilla hommia???
Olen sh ja mieheni poliisi.
ap
Jos ei niin silloin ei ole velvollinen järjestämään esim juhannuspäivänä hoitoa.
Kannattaisi muuten ajoissa aina varmistaa nuo ja sen mukaan toivoa vuoroa.
Tavalliset pk:t eivät ole ikinä auki juhannuspäivänä.
Onko asiasta informoitu etukäteen, että hoitopaikat kiinni tällöin ja tällöin?
Ihmeelliseltä kyllä tuntuu, ettei vuorohoitoa järjestetä.
Onko puistoa tms lähellä, jossa lapsiperheitä liikuskelee? käy kyselemässä josko löytyisi toisesta lapsiperheestä hoitopaikkaa, vaikka pientä korvausta vastaan.. Eikö yhtään ystäviä tai sukulaisia apuna???
Sain just kaveriltani tietoa pääkaupunkiseudun Vaihtopiiristä (esittely ollut Kuningaskuluttaja ohjelmassa). Olisi kiva saada samanlainen vaihtopiiri tänne meillekin.
Siinä esim. lastenhoitoapua. Itse olen käyttänyt MLL:n tyttöjä ja lähikaupan seinältä löytyi lukiolaistytön lastenkaitsija ilmoitus.
Meilläkään ei ole sukulaisia apuna ja joskus tosiaan tarvii juhlapyhinäkin hoitoapua.
kannattaisi tarkistaa tälläiset asiat ajoissa...