Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä uudeen ammatin valintaan, kun oma ura tuntuu liian kovalle ja olen leipiintynyt alaan.

Vierailija
06.10.2008 |

Hoitovapaalta pitäisi pian palailla takaisin työelämään, vaan ala tuntuu niin väärälle. Keksisikö joku vielä jotain vinkkejä töistä, joita mun kannattaisi harkita.

Mulla on vahvuuksia näissä:

- matemaattisesti lahjakas

- näppäräsorminen

- pidän tiimityöskentelystä

- olen valmis oppimaan paljonkin uutta

En halua enää

- "kotiin" tulevia töitä (ajatuksiin tai papereina)

- stressaavaa työtahtia

- jatkuvia yt-neuvotteluita työpaikalla

Minulla on teknisen alan korkeakoulututkinto, ala ei kiinnosta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin muutama vuosi sitten tosi kyllästynyt omaan alaani (kaupallinen korkeakoulututkinto) ja olin vakuuttunut siitä että uuden alan opiskelu olisi ainoa pelastustie. Onneksi tajusin, että akateemiset loppututkinnot oikeasti mahdollistavat sijoittumisen hyvinkin monenlaisiin tehtäviin. Aloinkin miettiä mihin suuntaan ts. minkälaisiin työtehtäviin haluaisin suuntautua tulevaisuudessa. Siis millaiset tehtävät vastaavat paremmin toiveitani, mutta joissa voin hyödyntää olemassaolevaa tutkintoani.

Ja niin se vaan löytyi, työpaikka joka on koulutustani vastaava, mutta kuitenkin arvoilleni sopiva.

Ruskin sinullekaan se tekninen ala aivan väärä on kun sen joskus olet itsellesi valinut.

Vierailija
2/3 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä katsomassa VR:n sivuilla, etsivät nyt paljon erilaista henkilökuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei perusterveydenhuoltoon vaan esim. teho-osastolle, leikkaus- tai anestesiasairaanhoitajaksi. Tarvitset paljon teknistä tietämystä, saat tehdä takuulla tiimityötä, koko ajan tapahtuu uutta, kehitys menee jatkuvasti eteenpäin, ja lisäksi ihmisläheistä palvelu- ja hoitotyötä. Työ on kolmivuorotyötä, mutta alalla joustetaan mukavasti pienten lasten äitien kohdalla (voi tehdä vaikka 50% työviikkoa). Myös keikkatyö mahdollista.

Ja aivan takuulla töitä tulevaisuudessakin.