Onko sinulle jokin tietty puu tärkeä?
Onko se omalla pihallasi tai onko se kenties jokin lapsuutesi leikkeihin liittyvä puu?
Kommentit (12)
Kaikki istuttamani nin 60 000 puuta ovat minulle tärkeitä!
On tosiaan.
Puut tai metsät ihan yleisesti.
Lisäksi on muutamia puita, jotka on kuin vanhoja tuttuja.
Ymmärrän silti metsätaloutta ja sitä, että joskus on vaan pakko kaataa. Aikansa kutakin.
Koivut yleensä.
Kun tuuli tekee töitään, niiden lehtien kahina on mieleisintä.
Pihan nähtävästi jänisten tuhoama omenapuu kaadettiin ja harmitti vietävästi. Tuohon ehti kiintyä. Oli nätti ja välillä tuli paljon pieniä omenoita.
Varmaan nuo hedelmäpuut on kivoimpia.
On yksi vaahtera lapsuuden koulutien varrelta. Sitä käyn ihan syksyisin moikkaamassa Engelinaukion lähellä 🍁🍁🍁 On mun kaveripuu. Jotenkin suojeleva ja lohdullinen oli, kun olin pieni.
Meidän pihassa on kaksi isoa mäntyä joiden viereen olen istuttanut alppiruusuja. 😍 Rakastan myös metsässä liikkumista. Eilen käytiin puolison kanssa luonnonsuojelualueella retkellä. Ei tietoakaan liikenteen äänistä, vain puita, kiviä / kalliota, eläimiä ja vesistöä ympärillä. Luonto
On, itse asiassa monetkin puut. Lapsuuskotini muutamat vanhat suuret männyt, jotka ikäänkuin suojelevat oksillaan ja vankoilla rungoillaan taloa. Tai lapsuuskotini omenapuu, jonka isoäitini istutti minulle 1-vuotislahjaksi. Siellä se on nyt kasvanut 42-vuotta.
Samaten lapsuuteni seikkailuiden pähkinäpuut ja matalat kallioita myötäilevät katajat saariston yksinäisillä saarilla, joissa kävimme perheeni kanssa veneellä.
Ja tätä nykyä pihamme kolme valtavaa vaahteraa ovat muodostuneet tärkeiksi. Ne tarjoavat suojaa nykyisinä monesti paahtavan kuumina kesinä. Tämän lisäksi ne tarjoavat suojaa myös eläimille, linnuille ja oraville, ja samalla mielenkiintoista seurattavaa meille.
Mulla on pihassa 3 tammea ja yksi vaahtera. Tykkään niistä kovasti. Naapurit tosin eivät tykkää, kun tulee lehtiä syksyllä ja joutuu haravoimaan! Mä en haravoi ja silti nurmikko on yhtä vihreää kun aidan toisellakin puolella.
Vierailija kirjoitti:
On, itse asiassa monetkin puut. Lapsuuskotini muutamat vanhat suuret männyt, jotka ikäänkuin suojelevat oksillaan ja vankoilla rungoillaan taloa. Tai lapsuuskotini omenapuu, jonka isoäitini istutti minulle 1-vuotislahjaksi. Siellä se on nyt kasvanut 42-vuotta.
Samaten lapsuuteni seikkailuiden pähkinäpuut ja matalat kallioita myötäilevät katajat saariston yksinäisillä saarilla, joissa kävimme perheeni kanssa veneellä.
Ja tätä nykyä pihamme kolme valtavaa vaahteraa ovat muodostuneet tärkeiksi. Ne tarjoavat suojaa nykyisinä monesti paahtavan kuumina kesinä. Tämän lisäksi ne tarjoavat suojaa myös eläimille, linnuille ja oraville, ja samalla mielenkiintoista seurattavaa meille.
Pähkinäpuuta ei ole, se on pensas.
ei