Eskari + hoitopaikka
Tämä tuli esille eilen toisella palstalla... Eli äiti on menossa elokuussa töihin, mutta kunnalta ilmoitettiin että eskarilaiselle ei ole tarjolla päiväkotipaikkaa, vaan pph. Ja pph:n ei ole pakko joka päivä viedä lasta eskariin (tämän ymmärtää jos hoidossa on päiväunet nukkuvia lapsia, kuten pph:lla yleensä). Eikä taksikyytiä pph:lta eskariin voida järjestää.
Voiko kunta todella luistaa vastuusta näin? Eikö jokaiselle kuusivuotiaalle ole pakko järjestää mahdollisuus eskariin? Kunnan ehdottamalla tavallahan tämä ei käytännössä toteudu.
Mielipiteitä?
Kommentit (29)
Tuo pph ei ota lapsia vastaan ennen aamukahdeksaa. Lasten rytmi on siis inhimillisempi alun perin ja eskarilaisen kanssa ei ole mitään ongelmia, vaikka koulu ei edes ole pph:n eikä leikkipuiston vieressä. Hän ei myöskään ota alle 1,5-vuotiaita. Loistava pph!
tai muiden hoitajien pihalla. Leikkipuistossa käyvät joskus.
aika jännä käupunki se missä kaikki pph:t asuvat samalla alueella. Ja vielä koulu ja päiväkoti ja leikkipuisto lähellä.
Ei kunnallisella pph:lla ole paljon sananvaltaa työaikoihin tai lasten ikään.
on kyllä toiminut jo 20 vuotta. Kadehtien olen katsellut, on niin kiva! Omat lapseni vaan ei enää tarvitse hoitopaikkaa... Hänelle kyllä jonottaisin, jos hoitopaikkaa tarvitsisin.
Täällä on ihan tyypillisesti juuri noin kuin kuvasin. Kullekin alueelle suunniteltu omat toimivat lapsiperheen palvelut.
Ja onhan niitä hoitajia tietenkin myös kauempana tässä kaupungissa, mutta ne on sitten eri " piiriä" ja käyttävät sen piirin palveluissa ja heidän hoitopaikkansa jaetaan eri päivähoitopiiristä.
Numeroani en enää muista...
Kaikissa kunnissa palvelut eivät ole yhtä lähellä kuin Helsingissä, joka on tiheäänasuttua seutua. Suurin osa Suomesta ei ole.
olenko?
Mutta pääkaupunkiseudulla kyllä asuu ainakin 20 prosenttia Suomen väestöstä. Ja ainakin Espoossa tilanne on vähintään yhtä hyvä, Kauniaisissa arvatenkin samoin.
on myös mieheni lapsuuspaikkakunnalla (Itä-Suomi), minun lapsuudenmaisemissani (Länsi-Suomi) ja meidän mökkipaikkakunnalla (Häme).
mutta silloin kun itse olin lapsi ja perhepäivähoidossa ei meitä mihinkään kuskattu leikkimään. Leikittiin hoitajan kodin taloyhtiön pihassa.
Ei me tosin asuttu Helsingissä eikä leikkipuistoja tosiaan ollut joka kulmalla. Näin äkkiseltään en pysty muistamaan että meidän omankaan kodin lähellä olisi ollut mitään leikkipuistoja.
Vierailija: