Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*helmihaikarat vko 24 to-su*

15.06.2007 |

Tein meille uuden pinon, kun on tuo edellinen pino paisunut niin isoksi, että en edes jaksanut lukea kaikkia viestejä. Pahoittelut siitä.

Meillä odotellaan uusperheeseen viidettä lasta. Poikia on ennestään syntynyt -91, -00 ja -03 sekä yksi tyttö -05.

Mutteris kyseli viikoista. Minulla myös edelliset menkat alkanut 2.5. joten ihan samaa kiertoa mennään sinun kanssa. Laskettu aika 5.2. (laskureiden mukaan 6.2. mutta minusta ne huijaa sen yhden päivän *hymy*) ja nyt siis menossa viikot 6+2.

Neuvolan tilasin heti kun plussasin (on 5.7.) ja tänään tilasin (tai itseasiassa mie tilasi) myös ajan gynekologille ensi viikoksi, joka tekee myös ultran jos katsoo tarpeelliseksi. Olemme lähdössä juhannusaattona Tunisiaan viikoksi enkä halua siellä hermoilla onko vauva oikeassa paikassa. Vasemmalla puolella on nyt ollut reilun viikon kipuja ja se vähän huolestuttaa. Tai lähinnä juuri se, kun kipuja on vain vasemmalla puolella, ei lainkaan oikealla. Välillä vasen jalkakin on ihan puutuneen oloinen. En tiedä mitä sitten jos siellä mahdollisessa ultrassa selviää, että vauva on väärässä paikassa, päästäänköhän matkalle ollenkaan. Mutta ainakin sitten saa mielenrauhan.

Oireita kyllä riittää. Pahoinvointia löytyy aamulla ja nälkäisenä (en ole oksentanut, mutta kuvottaa) ja huimaus on melkoista. Närästänytkin jo on (elämäni aikana ikinä ennen vain kerran, tyttöä odottaessa), väsyttää, nälättää ja mikään ei maistu.

Osaisikohan täällä kukaan kertoa kohdun ulkoisesta raskaudesta? (Hirveä asia kertoa, tiedän kyllä ja pahoittelen jo nyt arkaan paikkaan osumista.) Millaisia oireita on ollut ja milloin?

Huomenna meillä vietätään kolmen pienimmän synttäreitä, joten nyt siivoomaan ja leipomaan sen minkä jaksat.

-possumunkki ja vauva rv 6+2

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla on oireina kuvotusta,rintojen arkuutta,AIVASTELUA =D?? ja pieniä alavatsakipuja...mutta välillä alavatsakipujen lisäksi kipua tuntuu vasemmalla puolella enemmän...kipu ei todellakaan ole mitenkään voimakasta tai pitkäkestoista,mutta välillä ilmestyy kuvioihin minuutiksi,pariksi...pääasiassa pieni kipu siis koko alavatsassa ja " vierailevana tähtenä" välillä tämä vasemman puolen pieni vihlonta...

Vierailija
22/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, että väsyttää. Ollaan vietetty meidän kolmosen 6-vuotis synttäreitä. 7 tyttöä tuli kylään klo 12 kolmeksi tunniksi. Vähän myöhemmin tuli kummipariskunta, jotka äsken lähtivät. Ihan kohta tulee vielä äitini miesystävänsä kanssa + tuttavapariskunta kahden lapsen kanssa. Aaapuuuva, miten jaksan!? Tämän mamman pitäis hetkeksi saada ummistaa silmänsä, mutta kun ei voi. No, onneksi äitini on meillä kuin kotonaan, joten saa luvan laittaa kahvin ja kattaa pöydän. Ja varmasti on synttärisankarilla (ja kaikilla meidän lapsilla) ollut kiva päivä. Sää on suosinut ja koko ajan on riittänyt kavereita ja kivaa touhua.

Juu, nyt lähden vähän syömään ennen kuin vieraat tulee. En ole edes ehtinyt suuhuni panna juuri mitään, varsinkaan suolaista.

Hauskaa päivää kaikille ja onnea uusille plussanneille!

jazuliini rv 7+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on monta uutta plussannutta, onnittelut kaikille! Täällä voidaan vieläkin pahoin jonkun verran, rinnat kivistää varsinkin öisin ja väsy painaa päälle vaikka nukkuisi kymmenen tunnin yöunet :) Vielä pitäisi sitten viitisen viikkoa malttaa että saapi kertoa koko maailmalle :D Ultraakaan ei vielä ole tehty niin eihän tuota tiedä vaikka sieltä ei mitään löytyisi mutta jotenkin tunne on sellainen että kaikki on hyvin. Tai sitten vaan yritän kovasti uskoa vaan niin... Mieskin on kovasti jo innoissaan ja innostaa siinä samalla sitten minuakin. Esikoinen kun tämä on niin eihän sitä edes tajua vielä mitä kaikkea tässä tapahtuu, varsinkaan mies :) Muistelisin vaan niin että silloin kun mulla oli tuulimuna niin oireet tuli vasta joskus viikolla 8 (johtuisikohan hormoonin hitaasta noususta, kertokaa jos joku tietää paremmin?) ja nyt on oireiltu jo ennen kun kuukautisten piti edes alkaa. Toivossa on hyvä elää... Yrittäkäähän te muutkin pitää lippu korkealla, ja nauttikaa elämästä! Eka neuvola siis meillä vasta 25.6. ja olis kiva kuulla muiden kokemuksia ekasta neuvolakäynnistä! Rauhallista sunnuntaita kaikille :)

T:Viuhti ja toukka 7+1

Vierailija
24/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein alukuviikolla raskaustestin joka oli todella haalea joten tein tänään uudelleen ja nyt sitten näytti vahvan punaisen viivan.Oireet on kyllä alkaneet jo ennen menkkojen pois jääntiä, mutta en uskaltanut ilakoida ennen aikoja.

Me asutaan vantaalla mieheni ja kaksivuotiaan tytön kanssa ja nyt sitten tytöstä pitäisi tulla helmikuun 13päivä isosisko.Toisesta yrittämästä onnisti.Ennen tytön odotusta sain keskenmenon joten nytkin olen ollut tosi hiljaa ja jalat maassa tästä raskaudesta, vaikka mieli tekisi kiljaista kaikille että me SAADAAN VAUVA=)))

Tosi oireena on ollut kuvotus jos en tasaisin väliajoin syö jotain,rinnat kipeä ja painavat, nenän tukkoisuus, mutta kuitenkin parempi hajuaisti, Hiukset ovat niin liukkaat etteivät pysy missään vaikka lakkaa laittaisi pullollisen ja sitten tietty finnit(mulla ei ole edes murkku iässä ollut sellaisia), välillä paleltaa ja välillä niin kuuma että täytyy heittää vaatteet pois,myös menkkamaisia kipuja on nyt viikonloppuna ilmestynyt.Väsymys myös painaa. Kaikki ruuat maistuvat ainakin vielä, tyttöä odottaessa en alkuraskauden aikana halunnut/maistunut kuin hedelmät ja viileät juomat sekä salaatit.

Ensimmäinen neuvola on heti heinäkuun alussa, ultraakin ajattelin, mutta omalla gynellä ei ole aikoja kuin tällä viikolla niin päätin että nyt saa jäädä väliin, taidan mennä sitten lähempänä loppuvaihetta(jos niin pitkälle päästään, toivottavasti) niin saadaan tietää kumpi tulee.Toivotaan toisaalta poikaa mutta tyttökin olisi kiva kun on kaikki neidin pienet vaatteet hyvässä kunnossa ja tallella.Pääasia tietenkin on että olisi terve lapsi. Haikaranpesään taas yritän päästä synnyttämään, siellä meidän esikoinenkin syntyi, aivan ihana paikka=))

Vitsi täytyyköhän tästä kohta lähteä ostamaan äitiysvaatteita kun jo nyt housut ovat tosi tiukat vyötäröstä, kaveri saa heinäkuussa vauvan, joka on heille toinen niin hänen piti alkaa käyttämään jo viikolla 10 äitiysvaatteita kun vatsa tuli esiin, tulee kuulemma plajon aikaisemmin kuin ensimmäisestä.Aloin ensimmäisestä käyttämään n20 viikolla.

Tlipa taas kirjoitettua oikein romaani, mutta nyt lähden katsomaan leffaa ja tietenkin syömään=))

Oikein paljon onnea kaikille plussanneille!!! Toivottavasti e kaikki pysytään täällä loppuun asti!

Nelli, neiti 2v 1kk sekä masu asukki 5+4

Vierailija
25/25 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että nä päivät kuluu niin nopeesti et en ehdi täällä käymään tasaisin väliajoin, vaan sit aina viikon lopulla vast muistan koko ketjun :) Mä odottelen innolla juhannuksen jälkeistä ultraa, silloin selviää millä viikoilla sitä oikein mennään. Omien laskujen mukaan olis vissiin tasan 6 tai 6+1...mä en oikein tiiä miten niitä lasketaan ku mulla oli viime " menkat" 5.5, joten montakos viikkoa mulla nyt sit on kasassa...ku täällä on puolen välin helmikuun odottajia ja enemmän viikkoja ku mun omat laskut :) mulla la olis laskurin mukaan 9.2. No viikon pääst sen sit näkee, jännällä odotan.

Nyt on kaks päivää ollu ihan armoton väsymys ja tämän päivän säkreny pää ja nyt illasta maha. Varmaan tulossa flunssa taas kun tuntuu ettei mitään jaksa tehä. Toivottavasti menee pian ohi, töitäkin pitäis jaksaa tehä.

Täällä on kans aivan kamala palelu ollu reilun viikon. Muut on lyhyillä paidoilla niin mä laitan villatakkia pitkähihasen päälle...ei mul ekas raskaudes tällast ollu ni jotenki outoo. Nyt on ollu muutaman päivän myös etovaa oloa, nälkä on jossakin vaihees tosi kova mut sit ku alkaa syömään ni tekee hirveen pahaa eikä meinaa saada syötyä. Oksentanu en vielä ole ja toivonki et jää tähän etovaan oloon. Nännit on myös kipeät, kosketusarat ja mahaa turvottaa...mä en kyllä voi uskoa et sitä vois vielä täs vaihees turvottaa mut kun paino ei oo noussu ni tiiä mitä sit on, omaa kuvitelmaa :) Mut eipä mulla muita oireita onneks oo, kunpa vaan jäisivät näinki vähäseks ni olisi tosi onnellinen.

Onnea vaan kovasti kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon kirjavaan. Kaikille mukavaa viikon alkua, palailemme taas kertomaan kuulumisia. Innolla odottelemme ensimmäistä neuvolaa :)