En jaksa kuunnella enää kaverini kitinää vauvastaan...
Kaverini on aina ollut tosi tiukka omista mielipiteistään ja niin, että muiden vastakkaiset mielipiteet ovat hänestä vääriä. Hänellä on nyt juuri 6kk täyttänyt vauva, joka on pelkällä rintaruokinnalla edelleen. Älkää käsittäkö väärin - minusta on tosi hieno juttu, että hän pystyy täysimettämään vaaditut 6kk (itse jouduin lopettamaan 1kk jälkeen ja sain häneltä kuulla siitä piilopiikittelyä).
No, kaveri imettää ISOA (= 72cm ja 10,5kg) vauvaansa n tunnin välein. hän valittaa jatkuvasti, miten vauva valvottaa öisin ja joutuu imettämään ja nyt vauva on alkanut heräämään tosi aikaisin aamuyöstä. Kun hänelle on yritetty sanoa, että kokeilisi jo kiinteitä, että pitäisivät kylläisyyden tunteen pitempään kuin maito, niin hän vain alkaa tuhahtelemaan ja haukkumaan. Neuvolastakin on annettu samat ohjeet. Toki äm sisältää enemmän energiaa kuin kiinteät, mutta ne otisaan sulaa taas hitaammin masussa.
Rasittavaa, kun hän ei halua ohjeita noudattaa, mutta valittaa silti jatkuvasti. En jaksa kuunnella enää!
Kommentit (6)
Mitäs sitä stressaamaan kaverin imettämisellä.
Kyllä ne neuvolasata hänelle niitä kiinteän aloitussuosituksia antaa lisääkin, jos tilanne on tollanen.
Olet jo mielipiteesi sanonut ja sillä hyvä.
Mä vaihtaisin vaan puheenaihetta. siis jos kaveri taas valittaisi sanoisin jotain, että voihan ne kiinteät aina alottaa, jos vaikeeta ja sitten puhuisin muista asioista.
Kyllä se kaveri kantapäänkautta oppii.
Vierailija:
Kyllä se kaveri kantapäänkautta oppii.
Hänellä lopulta lopulta loppui virta itseltään ja sitten loppui myös imetys kuin seinään. Ihan oikeasti kukaan ei jaksa montaa kuukautta tunnin välein imettää. Kuuntele vaan sujuvasti, kyllä aika parantaa tuon " ongelman" !
Itsellä sama kokemus tuon imetyksen suhteen, vauva raivosi itsensä pois rinnalta noin kuukauden ikäisenä. En tosiaankaan olisi enää kaveri sellaisen ihminen kanssa, joka asiasta minulle piikittelisi. Todella ilkeää :(
Sekä sen, että ei muut ihmiset ja neuvolan täti niitä kiinteitä ihan ilman syytä suosittele. -6
ap