kyllä lapsia pitää olla enemmän ku yks tai kax!
mä olen aina haaveillut isosta lapsikatraasta..eli noin kymmenen kieppeillä.. eka puolivuotias ja tuntuu vaan et tää on vasta ' leikkiä' .. mietin kovasti jo seuraavaa. ihanaa ku lapsista on seuraa toisilleen:)
iso talo jossain maalla,ai ihanuus.
joten toivon vain että minulle annetaan useampia kuin tämä yksi.
ei se ole niin itsen päätettävissä montako saa..kyllä meille joku ne antaa ja tarvittaessa pois ottaa. ihmeellistä.
Kommentit (10)
eikö muilla ole samoja haaveita? ap
sulla on nyt vasta yksi lapsi, joka sekin ihan vauva vielä. Myönnän, että itsekin haaveilin suurperheen äitinä olosta ennen lapsia ja vielä esikoisen saatuanikin. Lapsiluku jäi kuitenkin kahteen, kokemuksesta viisastuneena.
ei kyllä varmaan ihan hirveästi tajua vielä mistään mitään... Hormonitkin on vielä sekaisin...
sekaisin. pari ekaa kuukautta lapsem kanssa on ihan sumussa..en muista että olisin edes hoitanut häntä!:( nyt olo on TÄYSIN normaali. enkä usko tuohon paskaan että pari vuotta menee hormonien normalisoitumiseen!:) väitti KUka tahansa.
siis oletko viisastunut huomaamaan että lapset on surkeita? okei, ehkä äitisi ajatteli sinusta samoin..olet siis itsekin ollut lapsi.
ei mua häiritse oman ajan puute, raha riittää kyllä. välillä lapset on rasittavia (paljon lasten kanssa olleena) mutta niin me kaikki. lapset meluaa, niin me kaikki. miksi viisastuit??????????????????? ap
en sanonut, että huomasin lasten olevan kauheita ja siksi rajoitin lapsilukua. Vaan siis ihan kokemuksesta ymmärsin, että kyetäkseni olemaan hyvä vanhempi en voi hommata suurta pesuetta. Lapsilleni voin täten tarjota tarpeeksi aikaani, huolenpitoa, sekä elämän pieniä mukavia asioita, kun heitä on vain kaksi. Jalkapallojoukkueellisen kanssa pelkästään perushoitoon uppoaisi niin paljon aikaa, että perusteellisempi ja syvällisempi lapsen kanssa oleminen ja hänen tuntemisensa jäisi paljon pinnallisemmaksi.
6
Meille on tulossa kolmas lapsi tammi-helmikuun vaihteessa, mikä sitten suurella todennäköisyydellä jää viimeiseksi. Tämän on minun ja mieheni valinta, että meidän perheemme on täydellinen, kun siihen kuuluu isä, äiti ja kolme lasta.
Jollakulla toisella tuo valinta on toinen, perhe voi koostua kahdesta äidistä tai kahdesta isästä, tai pelkästään äidistä tai isästä, ja lapsia voi olla 0 tai siitä eteenpäin kuinka paljon tahansa. Tai sitten voi olla että kaikki eivät pääse perheensä koostumusta koskaan valitsemaan, tai saa edes sitä parisuhdetta elämänsä aikana.
Silti en pysty sanomaan, että mikään näistä ratkaisuista olisi yhtään sen parempi kuin toinen, tai että omani olisi parempi, kuin jonkun yksilapsisen perheen valinta. Itselläni on ollut kaksi sisarrusta, ja olen sitä mieltä, että sisarrukset ovat rikkaus elämässä, mieheni on ollut äitinsä ainoa lapsi, ja on aivan tyytyväinen lapsuuteensa ja siihen, että ei ole kasvanut sisarrusten keskellä.
Eiköhän kaikennäköiset perheet mahduta tänne pallolle tallustelemaan ;)
ja kyllä siinä jo vähän meni määrä laadun edelle. Sinällään ei haitannut, koska minä olin keskimmäinen ja sain olla aina koko lailla rauhassa. Hyvin olen pärjännyt.
Kolme oli itselläni " kattona" .
2 lasta on hyvä, varsinkin kun on tyttö ja poika.
Itselläni on 3 veljeä.
vaikka tunnut ap niin luulevan. ;)
Itse en halua enempää kuin yhden lapsen. Tai ainakin nyt olen sitä mieltä.
hehheh.