***KESÄKUISTEN PERJANTAI***
Kommentit (20)
oireetonta yötä ja aamua takana, olenkohan mä jotenkin viallinen näissä synnytysoireissa ;)))
onnea vauvautuneet, en muista enää nikkejä.
mä lähden kohta vikaan neukkulaan ja sit soitan naikkarille. Onneks mulla on se klexane lopussa, pakko ottaa mut ma vastaan sairaalaan edes resepti hakemaan!!!!!
no ni kiukkupussi heräs, se siitä aamukahvirauhasta!!!
kuumetta 40+4(esikoinen syntyi 40+4 ja toka 41...joten ei vielä kiirettä)
Ei täälläkään mitään merkkiä lähestyvästä (?) synnytyksestä... Eilen neuvolan th:n onnistui pelästyttää mut kun vauvan sydänäänet kuuluivat niin matalana 104-110 kun yleensä ollut n. 130-150. Piti mennä äippäpolille sydänkäyrään, mutta siellä kaikki hyvin. Toisaalta hyvä, mut olis nyt ollut jokin syy käynnistää jo. Alkaa olee hermot jo loppu ja älytön väsymys. No ei voi enää mennä ku kauheen kauan.
Mantuska rv 39+6
Onnittelut eilen vauvasta ilmoittaneille!
Torstai OLI toivoa täynnä, mutta täällä jatkuu sama meininki.. eli yön nukuin ilman supisteluja ja nyt aamulla taas TODELLA hiljaista!!
Illalla kyllä pyörähdettiin synnärillä, halusin tietää mikä oli tilanne. Supisteluja oli kuitenkin ollut noin kaksi vuorokautta, vaikka eilen aamupäivä olikin hiljainen ja illalla tulleet supistelut eivät mitään hirmu kipeitä olleet. Käyrällä tuli supisteluja noin kuuden minuutin välein, kaula oli hävinnyt mutta kohdun suu kiinni. Vauva tuntui voivan hyvin, joten kotiin lähettivät. Kotona oltiin puolen yön aikoihin ja tuntui että supistukset napakoituvat mukavasti. Väsymys kuitenkin painoi, ja niinhän siinä kävi että rauhassa sain nukkua. Taisi vaan olla toi sisätutkimus mikä provosoi.
Aika hassua tämä on kun esikoiselta ei ollut mitään tällaista odottelua. Mutta onneksi meitä on täällä monta odottelemassa... että tsemppiä vaan kaikille odottamiseen, ja pitkää pinnaa. Ite en osaa päättää tulisiko esikoinen nyt mummolasta kotiin vai ei, ehkä kysyn mitä itse haluaa. Kuitenkin tuntuu että iltaisin aina tapahtuu jos tapahtuu.
Eiliseen kyselyyn raskauskiloista, tänne on kertynyt noin 23 kiloa. Esikoiselta tuli 20, joten odotettavissa oli. Toivotaan että vauva on kova maidonhörppijä : )
Taru 39 +6
Rauhallinen yö takana, ei mitään tuntemuksia joten käyn vain seurailemassa mitä muille kuuluu!
Mamalle ja Sykeröiselle onnittelut vauvasta!!!!!
Taas kummasti perjantai vaikka tuntuu ettei aika kulu ollenkaan. Ehkä siis toivoa että joskus tässä jakaantuu ; )
Pitäis yrittää vähän siivota kämppää ja käydä neitien kanssa ulkoilemassa puistossa....Palaillaan iltasella....
Tiina 39+2
No eipäs mun sadat ässät auttaneet eilenkään! Täällä ollaan.
Yöllä heräsin menkkajomotuksiin kahdesti, muuten nukuinkin kohtalaisen hyvin:) Hitto noloa myöntää mutta mua riipii ihan pirusti tämä odottaminen ja oireiden vahtaaminen, niin ja ne puhelinsoitot ja kauhistelut, kyllä tuo on NIIN matalalla tuo maha että ihan just syntyy!! No eipä synny! Eilen ruokakaupassa joku nainen kauhisteli aikuisille tytöilleen kovaan ääneen että herranjumala kohta tuo POKSAHTAA, jeesus mitä käytöstapoja. Teki mieli sanoa että sun naamas poksahtaa noista botokseista ennemmin kun mun maha:(
Tänään sitten 40+1 uskomatonta että tuon luvun sain kirjoittaa... Mies yrittää kyllä parhaansa mukaan pitää tunnelmaa yllä, mutta mutta. Lähden nyt megalenkille, kaikkea pitää yrittää!
Kiukutteleva Rouvaii (sori:()
Eipä ollut eilen torstai toivoa täynnä : ( Tai no limatulppaa irtoili mutta eipä juuri muuta. Nyt on taas suht kovat menkkakivut mutta tarttis saada niitä supistuksia vielä kaveriksi niin sitten kuulemma pääsee synnyttämään. Onneksi noi menkkakivutkin avaa paikkoja että tietää et jotain tapahtuu.
Käytiin aamusella neuvolassa. Joku kyselikin painonnoususta. Eilen olisin sanonut et paino noussut 7.3 kg mutta nyt oli tullut viikossa 2 kg lisää!!!!! Että repikää siitä huumoria! Miten voi paino nousta viikossa 2 kg????? No, olenhan mä suolaista syönyt aika paljon mutta silti. Kilon olisin ymmärtänyt. Esikoisesta ei näin lopussa paino noussut ollenkaan...Eli nyt on yhteensä 9,3 kg tullut painoa. Ihan ok.
Vauva oli kuulemma mennyt alaspäin aikas mukavasti mutta eipä sit muita merkkejä synnytyksestä. Mietti, et varataanko mulle ensi viikolle aika vai ei. Sanoin, et varaa ihmeessä kun täällä mä kuitenkin hengailen. Seuraava aika on sitten ensi keskiviikkona, sillon on 40+1. Ja jos ei juhannuksena synny niin sitten pyysi soittamaan hänelle niin varataan aika äippäpolille heti jussin jälkeen. Mutta ei hän kuulemma usko että edes tuota ensi viikon aikaa tarvitaan. Eipä joo. Aivan satavarmana joudun vielä menemään neuvolaan ; (
Anteeksi, tulee täältäkin masentunutta juttua. Oon vaan aikas masentunut ja kiukkuinen. Esikoinen syntyi viikoissa juuri tänään ja tää ei osoita merkkejäkään.
Siivousta, shoppailua ja saunaa on kokeiltu ja mies ei suostu siihen neljänteen ässään joten en kai voi muuta kuin odottaa.
Mamalle ja Sykeröiselle onnea nyyteistä!!! Onkos joku muu lähtenyt nyytinhakureissulle?
Kalamami rv 39+3
Olen nukkunut koko yön ja tän aamun todella hyvin. Sen sisätutkimuksen jlk selkää ja mahaa jomotteli kevyttä menkkajomoilua, mutta siinä kaikki mitä siitä tuli. Kyllä tällä meidän tytöllä on ihan selviä diivan elkeitä, kun niin antaa odotuttaa itseään. Jotenkin niin toivoin, et olis saanut jo illalla lähteä takaisin sairaalaan, mutta ei tosiaan ollut torstai toivoa täynnä.
Mitähän sitä tänään keksisi asioiden vauhdittamiseksi. Ulkona on kylmä ja tylsä ilma. Ei kauheasti nuo ulkolenkitkään houkuta, kun niistä ei seuraa kuin tosi kovia liitoskipuja. Siivota tietysti voisi aina, mutta on sekin ihan hemmetin tylsää.
Tänään näyttäis taas olevan tällainen EVVK-päivä. Mikään ei vaan kertakaikkiaan jaksa innostaa. Jospas vaipuisi johonkin horrokseen, ja heräisi vasta kun synnytys alkaa?
Onnea taas kaikille vauvautuneille! Ainakin Mama ja Sykeröinen. :)Olikohan muitakin jo..?
Odessa ja Miltsi 41+6 (en tiedä, jaksaako noita isoja lukuja tuohon enää kauaa kirjoittaakaan... tulee vaan entistä pahempi mieli...)
Onnittelut kaikille vauvansa jo lunastaneille ja kärsivällisyyttä sekä suppareita lopuille.
Painon kertymisestä oli ollut keskustelua. Minulla painoa tuli raskausaikana kaiken kaikkiaan 16 kiloa ja nyt kaksi viikkoa ja kaksi päivää synnytyksestä niistä on jäljellä enää 4,5 kg (jee). Kotipuntarin perusteella tyttö olisi nostanut painoaan jo yhden kilon.
Fay ja neiti
Keksin tässä kaikkea oheistoimintaa kun pitäis alkaa luutuamaan lattioita kun tytöt nukkuu......
Voi Odessa, teidän neiti tosiaan taitaa olla aikas diiva ; ) Sillä ei ole mihinkään kiire.....
Palataan
Tiina
Hyvää perjantaita kaikille!
Ensiksi onnittelut kaikille vauvan saaneille!
Pikkupilu: Ai sullakin ässä auttoi? Hyvä juttu. Toivottavasti nyt ehdit kuitenkin kauppaan ja vasta sieltä sitten sairaalaan.
Taru_76: Aika hyvältä sunkin tilanne näyttää, jos suppareita kuitenkin jo on ollut enemmän. Kyllä se siitä :-) Mulla on ihan sama juttu, että jos jotakin on tapahtuakseen niin se tapahtuu illalla tai yöllä. Jaksan aina ihmetellä näitä, joilla synnytys on joskus alkuiltapäivästä tai illalla. Mä sain esikoisesta valvoa koko yön klo 21 eteenpäin ja muksu syntyi klo 7.35. Hieman oli väsynyt olotila.
Nelekku07: Mäkin oli vielä eiliseen asti täysin oireeton, mutta ilmeisesti eilisiltainen seksi hieman vauhditti tilannetta ja viime yönä yönä valvoin jo kolmisen tuntia kipeiden suppareiden vuoksi. Että ei sitä ikinä tiedä, milloin oireet alkavat...
Rouvaii: Joo, tuntemattomat ihmiset on ihan pahimpia, mitä tulee kommentteihin. Siis ihan uskomatonta, mitä he kehtaavat suustaan päästä. Itselläni ei tulisi mieleenkään kommentoida jonkun tuntemattoman raskautta suureen ääneen yleisellä paikalla. Ei silti, ei mua yleensäkään paljon raskaanaolevat naiset kiinnosta, mitä se mulle kuuluu, kuka synnyttää ja milloin tai kuinka iso maha jollakin on? En mä viitsi käyttää aikaani sen arvuuttelemiseen, että " koskas tuo synnyttää?" No, meitä on moneen junaan...
ON: Niin kuin tuossa jo kerroin, niin se viimeiseksi jätetty S (seksi) taisi tehota ja viime yönä jouduin (=sain) valvoa suppareiden takia kolmisen tuntia. Nyt on hieman toivoa siitä, että synnytys käynnistyisi tänä viikonloppuna. Esikoista odottaessa mulla oli kahtena yönä harjoitussuppareita ja sitten kolmantena yönä olikin jo tosi kyseessä. Toivottavasti tämä menisi samalla tavalla.
Juuliar 40+4
Mun kohdallanikin odotus päättyi nyt viime maanantaina kun klo 7.05 herttainen pikkumiehemme viimein syntyi!!!
Synnytys sujui samoja kaavoja kuin esikoinen eikä ollut edes juurikaan lyhyempi, vaikka ennakoivia oireita olikin ollut runsaasti aiemmin ja odotin nopeampaa synnytystä. Avautumisvaihe kesti n 8h ja meni ihan leppoisasti tuonne 8cm saakka jolloin puhkaistiin kalvot ja tilanne muuttui radikaalisti. Esikoisen kanssa menin luomuna mutta nyt sovin kätilön kanssaq että jos en heti pääse ponnistamaan puhkaisun jälkeen, otan spinaalin. Sen myös sain ja se oli kyllä loistava juttu vakkei 100%:sesti kipuja poistanutkaan. Ponnistusvaihekin oli siitä huolimatta helppo 10min. Ja palkintona maailmaan saapunut poikanen aivan ihana!!!
Eli kokonaisuutena positiivinen synnytyskokemus! Toisesta synnytyksestä on myös toipunut fyysisesti paljon nopeammin kuin ensimmäisestä. Nyt onkin sitten jännittävää aloitella elämää nelihenkisenä perheenä. Pikkuinen on tietenkin tooosi herttainen ja vaikuttaisi ainakin toistaiseksi hyvin rauhalliselta.
Päivikk11 ja poika 4pv
Oli tänäänkin neuvola vaikka juuri keskiviikkona olinkin.. ;) Eipä kummempia. Sydän lyö hyvin jne.. Painon muutokset omituisia: jos to 31.5. kiloja 76.6 ja sama to 7.6. 76.6 niin ke 13.6. oli tosiaan viikossa pompsahtanu 77.4 eli yli 900 gr viikkomuutos, niin nyt sitten olikin taas 15.6. niin 76,5. Eli painoa kilo vähemmän kuin keskiviikkona. No neuvolatäti sanoi, että ainoa selitys tuolle isoimmalle on tämä turvotus... ei muuta syytä tälle ke ja pe väliselle painon muutokselle oikein ole. Kyllähän toi turvotus vaivannut ja tänään ollutkin jotenkin kevyempi olo. Kiloja kaikenkaikkiaan viimeisen ja ensimmäisen vaa' alla käynnin välillä noin 14 kiloa. Muutoin ei luvannut mulle, että edes mahdoll. vielä viikonloppunakaan olisi syntymässä, kun kuulemma lapsivettä on niinkin paljon jne.. Kun mulla ei hirveästi ole mitään tuntemuksiakaan ollut, suppareita yms... Kyllä nyt alkaa joo tämä odottelu ottaa kaaliin!
rv40+2
Odessa oli aivan oikeassa, ei mitään muuta hyötyä hampaat irvessä kävellystä kuudesta kilsasta kun kaameat liitoskivut. Voi nyyh:(
Ei huvita kyllä mikään. Säälittää tuo mieskin kun odottaa niin kovasti sitä synnärille lähtöä.
Mahassa on kyllä niin hiljaista ollut jo pidempään. Tuo möyryävä äijä on vallan rauhoittunut tämän viikon aikana. Mitähän siitä pitäisi päätellä?
Ei siis supparin supparia;)
Viime viikkoina kirjoittelin vähän vähemmän, mutta kävin kyllä joka päivä lukemassa teidän kirjoittelua.
Meidänkin pikkuneiti on syntynyt vihdoin! Kahden kuukauden vuodelevon jälkeen hautominen jatkuikin kuitenkin yli lasketun ajan. Eli tiistaina 12.6. rvkolla 40+4 klo 16.39 syntyi 3700g painava ja 51cm pitkä tyttövauva vahvistamaan meidän perheen naisvaltaa. Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla ja kesti kaiken kaikkiaan 3 t 39min. Spinaalipuudutuksen sain, mutta se ei auttanut yhtään; vain jalkaterät puutuivat. Kohdunkaulan puudutus tilattiin, mutta antovaiheessa lääkäri totesi, että vauva syntyy ihan just ja laittoikin sitten pudendaalipuudutuksen ponnistusvaihetta helpottamaan.
Eilen tultiin kotiin ja nyt on maito kovassa nousussa. Rinnat ovat kokoa Ö ja äärimmäisen arat. Mielikin herkkänä. Mutta vauva on ihana ja yrittää kyllä kovasti avittaa minua syömällä hanakasti.
Oikein paljon jaksamista vielä odottaville ja voimia sitten synnytykseenkin! Palkinto on mitä ihanin!
miira + elsa 3vrk
Eipä tullut lähtö tänään.. kaupassakin käytiin tyttöjen kanssa. :)
En oo sitä verilimaakaan bongannut aamun jälkeen, jotain limaa kuitenkin tulee. Aamupäivällä jomotti enemmän (ja vauvan liikkuminenkin todella sattui), nyt ei edes enää kauheesti. Ei oo kauheesti edes supistellut. Noh, pääasia että edes jotain varmaan tuolla alakerrassa tapahtuu :) Lisää ässää kehiin illalla, josko huomenna pääsis tositoimiin ;) Noh, vesienmenoa enemmän odottelen kuin supistuksia..tietäs ainakin että varmasti pääsee synnyttämään :)
PP 39+5
Lähetin miehen kavereiden kanssa terassille vähäksi aikaa. Parempi että meistä joku edes pääsee tuulettumaan. Tympii niin saamaristi tämä odottelu, kun kaikki on valmiina. Säälittää kaikki puolestaan jännittäjät ja tuo mieskin kun uskollisesti vahtii mun jokaista klotusta. Mies sanoi kyllä että älä mieti yhtään miten kaikki muut odottaa ja jännittää, että jätä ne omaan arvoonsa. Onneksi joku on rationaalinen...
En ole saanut itsestäni mitään irti, kaikki vaan itkettää. Tuntuu että vauva ei liiku kunnolla (nyt illalla kyllä liikkeitä tullut), on pallo ja lihava olo (inhottavaa selluliittiä sisäreidessä bongattu) ja oikeen itsesäälimeininki. Luotan siihen että huomenna on päivä uus:=)
Ja voihan se lauantaikin olla toivoa täynnä!!
Olit tuossa tekstissäsi kuvannut aivan kuin minunkin tämänpäiväiset fiilikset. Ymmärrän todella hyvin siis tunteesi. Onneksi näiden superhuonojen päivien jlk saattaa seurata kuitenkin taas suht siedettävää oloa.
Ja siis tuosta paksusta ja rumasta olotilasta: arvaa meinasinko repiä tukan päästä, kun tajusin saaneeni raskausarpia tasan laskettuna päivänä. Siihen asti selvisin ilman. Arvaa siis vi**ttiko, kun mietti, että jos tää tyttö olis syntynyt vaikka viikkoa ennen laskettua, olisin selvinnyt kokonaan ilman arpia... Nyt tietysti tässä parin viikon sisällä niitä on vaan tullut lisää ja tosiaan tuota selluliittia on bongattu myös näissä reisissä. ARGH!!!
Jospa perustettaisiin porukalla kerho nimeltä " koska-tää-paska-oikein-loppuu" ?
Enkä tosiaan tarkoita, etten haluaisi tätä lasta... mutta tää loppu on ollut musta jo kohtuutonta kidutusta. Amnestyyn vaan yhteyttä.
Koitetaan nyt kuitenkin vielä jaksaa vähän aikaa. Ei mene enää kauaa... :)
Ode ja Miltsi
Blaaaaah........
Kyllästyttää, hermot kireällä jne jne.
Mulla on Rouvaii ihan samat fiilikset. Tossa jokunen ilta sitten valitin että vauva liikkuu todella vähän ja olinkin yhden yön hereillä panikoiden, mutta nyt on taas normaali myllerrys käynnissä. Ja sitä inhaa sellulittiä kertyy jalkoihin ja käsivarsiin... Ja turvotus... Just olin päässy edellisen raskauden jättämistä selluliiteistä jotenkuten eroon, synnytyksen jälkeen alkaakin uusi jumpparumba. Onneksi tässä kaikessa on kuitenkin niin hyvä palkinto että oma ulkonäkö ei kauheasti hetkauta. ;)
Vieläkin tuntuu että lapsivesi on vähissä. Mun mieskin säikähti oikein kun kokeili tänää mun vatsaa. Vauva liikkuu kuitenkin reippaasti ja tuntuu voivan hyvin. Supistellu on miedosti jo usean päivän. Vasta tiistaina ois neuvola... Haluaisin niin käydä näytillä vesien takia, mutta en halua tehdä " turhaa" käyntiä. Mitä te tekisitte?
Iloista iltaa kaikille turhautuneille kanssasisarille (muille myös)!
-E rv40+1 (kukas se täällä kertoikaa että suurin syntyvyys on viikoilla 40+2?!?!! Rouvaii, ehkä huomenna ;)!!!
Meikäläinen on hullun lailla luutunnut koko päivän, eikä mitään ; ( Ainoa on kun nousee ylös niin vihloo johonkinkohdunsuulle??? kai, niin että joutuu pysähtymään oikein. Kait se neiti siellä kaivertaa.....
Teillä sentään tulee jotian limoja, mulla ei edes niitä!
Kyllä mä luulen että tässä viikonlopun aikana taas muutama lähtee tosihommiin.....vois vaikka aloittaa Odessasta ; )
Huomiseen ja rauhallisia öitä
Tiina 39+2
Sykeröiselle onnittelut vauvasta!! :)
Huldan kuulumisia odottelen ;) Toivottavasti kaikki on sujunut hyvin! :)
Piti heti tulla hehkuttamaan, kun rupes palaamaan toivo tähän hommaan! Äsken vessassa käydessä bongasin vähän veristä limaa! Ihanaa! Ehkä se tästä! Kakkosesta huomasin samaa siis aamusta rv39+4, sitten rupes vedet lorahtelemaan ja tyttö syntyi seuraavan päivän puolella 00.35. Nyt vaan odottelen että josko jotain tapahtuis :))
Ehkä se eilinen mukavin ässä himpun verran avitti asiaa ;)
Täytyis kyllä lähteä tyttöjen kanssa kauppaan :/ Saas nähdä päästäänkö :b
PP 39+5 *POKS*