Marrasmasut vko 41
Kommentit (26)
Tulevan isän
selviytymispaketti
Varpajaiset...
Kaikki alkaa vauvan syntymästä ja lähdet ulos juhlimaan onnistumistasi
tulla isäksi. Paketista löydät lähtöön miehistä..
SALMIAKKIKOSSUA
JA
FISHERMAN`S FRIEND PASTILLEJA
Aamulla onkin sitten kaamea kapula kun ilta on mennyt pitkäksi juhliessa uutta elämää ja sinun pitäisi olla pian toimintakunnossa ja freessinä. Ota pian..
PANADOL 500mg!
Aina kaikki ei ole hyvin...
Hätä numero 1. Lapsi on saatava nopeasti hiljaiseksi.
Syli, laulu, musiikki..eivät auta!Hae
TUTTI !
Hätä numero 2. Lapsella on nälkä eikä tissiä ole saatavilla.
Selviytymis paketista löydät avun..
6 prk. NAN- äidinmaidonkorviketta
ja TUTTIPULLO.
Hätä numero 3. Lapselle on sattunut pieni pipi. Laittakaa
LAASTARI.
(20 kpl disneylaastareita)
Hätä numero 4. Lapsella on lääkäriä vaativa vakava hätä. Soita
112 tai
VARAA LÄÄKÄRI tai
menkää PÄIVYSTYKSEEN!
Hätä numero 5. Lapsi ei rauhoitu millään ja pinna palaa. Soita..
ANOPILLE!
Isän ja lapsen yhteinen hetki...
On tärkeää että isä viettää aikaa lapsen kanssa leikkien. Heitelkää..
PALLOA!
Lukeminen ja kuvien katselu on myös tärkeää. Katsokaa ja lukekaa..
POSSU PALLERO- KIRJAA
tai
PIKKUANKAT EKSYKSISSÄ- ÄÄNIKIRJAA
Kylpeminen on kivaa varsinkin jos on aikaa leikkiä samalla vaikka..
3:LLA KYLPYANKALLA...
(Kvaak..kvaak...)
Pienen lapsen kanssa ei aina ole aikaa...
Lapsukainen on pitänyt sinua kiireisenä etkä ole kerennyt
syömään, saati sitten laittamaan ruokaa itsellesi.Verensokeri
laskee ja hermot kiristyvät...
Selviytymis paketissasi on kuitenkin nopea apu suurimpaan,
tilapäiseen hätään
ENERGIA-PATUKKA
JA
PROTEIN-SHAKE
Olet suureksi yllätykseksi saanut hetken
hiljasuutta ympärillesi...
Olet väsynyt ja haluat vain hetken rauhoittua. Nappaa silloin käteen Aku Ankan..
TÄHTIHETKI.
Mietit omaa isyyttäsi, vilkaise välillä..
SANOJA ISÄLLE- KIRJAA
On asioita jotka muistuttavat sinua siitä että elämä
jatkuu...entisellään(kö)..!?
Aamuisin voit nostaa "miehisyyttäsi" kippaamalla aamuteen..
MIKSI ON MUKAVAA OLLA MIES- MUKISTA
Paketista löydät myös...:)
2 KPL SNAPSIKIVIÄ!
Eiköhän näillä vähän aikaa selviä...
pitää toivoa ettei mies käy näitä juttuja liukemassa, tietää että tänne kirjoittelen ja oon kertonut vauvojen syntymisestä ym.
Eli mä ostin isyyspakkaukseen, konjakkipullon, "meidän perheen isi" t-paidan, "rakkauden hedelmä" bodin, tuttin, tulitikkuja silmien alle, pyykkipoika, suklaata, kortsuja, käsien pesuainetta, isoveljille karkkia ja pieniä leluja, korvatulpat, energia juoman, erikoiskahvia. ja jotain muutakin siinä oli... Ja korttin kirjoitin. En tiedä vielä missä välillä sen annan, vai pyydänkö ottamaan sen esille kun olen sairaalassa. Tosin haluisin nähdä hänen ilmeen kun laatikon aukaisee. Mutta pääasiallisesti ostin mstä mies tykkää ja pilke silmässä tavaroita että selviää isyyden haastaista. Jos kaupasta vielä jotain kivaa löytyy niin ostan vielä, jos ei niin on kyllä tossakin tavaraa.
Mä oon niin iloinen!!!! Viestittelin mun siskon isän-äidin ex-miehen kanssa, joka lapsuuteni aikoina asui meidän kanssa ja on yhtä tärkeä mulle kuin biologinen isäkin. Siis yhteydessä ollaan vieläkin usein ja on tärkeä mun lapsille, samoin hänen vanhemmatkin. Vaikka olin eron hetkellä 12v, joten aikaa on mennyt. ollaan häntä kutsuttu aina etunimellä, mutta kesällä pojat miettivät sukulaissuhteita ja päättelivät että hän on meidän P''''-ukki!! Ja siksi ovat häntä kutsuneet. Puhuin kyllä lapsille että pitää kysä P''''.lta että tykkääkö hän että kutsutaan häntä ukiksi. Lapset olivat että kyllä, hän tykkää siitä ja tykkää meistä!
Viime yönä sit mietin että, laitan tänään asasta viestiä, ettei tartte enää poikien ja mun miettiä asiaa. Ja hän on sit ukki!! :) Sopii vallanmainiosti hänelle. oon niin iloinen asiasta. Ja jännä juttu sinänsä että lapseni näkevät tätä "ylimääräistä ukkia" eniten ja ovat läheisempiä kuin biologisten kanssa. Ei aina veri ole vettä sakeampaa! esim mieheni isä asuu 10km päässä ja kohta on vuosi kun viimeksi pojat häntä näkivät. Edellisen kerran tämä ukki kävi meillä yli 1.5 vuotta sitten!!!
ellenlelli ja 34+4 :
Tulin nyt vasta pikaisesti lukemaan viestejä ja kesti hetken tajuta, että tosiaan jo marraskuisia maailmassa! Upeaa, suuret onnittelut!!! Itellä alko vasta tänään äitiysloma, tai vipa työpäivä oli siis tänään :D Toivottavasti saan ainaki ite hetken olla vielä yhdessä koossa, kaipaan lepoa viimeisten rankkojen työpäivien jälkeen. EIpä silti, mulla onki fiilis, että tästä tulee kyl jouluvauva.
Palailen paremmalla ajalla, nyt on niin väsy. Mut jaksuja kaikille!
Koralli & Potkuri 33+1
Perjantai iltoja siskot.
Niinpä niin, se on viikko vierähtänyt taas ja viikonloppu edessä. Nopeasti nämä viikot menevätkin, johtuu varmaan siitä että on paljon tekemistä.
Pari viikkoa sitten lähti nuoremman koiran pennut maailmalle, ja nyt tässä valvotaan toisen koiran kanssa, että tänä yönä varmaan syntyy uusia...
Laskin kyllä itse tuonne ensi viikon alkuun, mutta taisi tulla varaslähtö.
Viikko mennyt sairastellessa. Koko porukka flunssassa, ääni pihisee vielä mutta se on tervemenoa sillekin. Lapset olleet kotona koulusta ja kerhosta. Joten sairastupa on ollut meillä.
Huomenna rajan yli suomeen ja hakemaan poika lomalle tänne meille. Syysloma on aina suomessa pari viikkoa aikaisemmin kuin ruotsin puolella.
Niinpä. Luulin kyllä saavani nukuttua kun lähtö on niin aikaisin aamulla, mutta tässäpä valvotaan vissiin koko yö.
Mies täyttää vuosia ensi viikolla, mutta saapi huomenna jo yllätyksen Oulusta. Nimittäin, tämä rouva on "tilannut" tatuoinnin mieskullalle. Miehen ensimmäinen sellainen ja pitkän suunnitelman tulos että nyt on aika...tosin ei tiedä kuvaa eikä tiedä myöskään sitä että se tapahtuu huomenna, mutta onneksi tietäväinen vaimo on takana asiassa. :-) Mahtaahan se suu mennä totiseksi, kun kuulee mihin heti aamusta joutuu...
No, hieno siitä tulee, se on pääasia.
Vatsa voi hyvin ja tunnen itseni elefantiksi. Vaikka tosin alakäyrällä mennään.
Ultrassa olin tässä viikolla, ja niin näytti olevan isänsä profiilia nenässä että... uskomatonta, miten tämä nykytekniikka onkaan mennyt eteenpäin...uskomattomia ultrakuvia.
Joo, vielä reilu kuukausi olisi odotettava, mutta yritän parhaani mukaan tehdä mahd. paljon juttuja päivässä, että vatsa antaisi periksi hieman etuajassa. Pääsis hitto takaisin tuohon vanhaan muottiin.
No, ei auta. Nyt on taas mentävä koiran luo. Tässä näitä pika kuulumisia. Palataan taas astialle ja pusut kuonoon kaikille.
Riesa ja pien' viikoin 34.
Vastaa viestiin | Ilmoita asiaton viesti | Kerro kaverille Arvostele viesti: 0
Heips kaakille..
ONNITTELUT HALEJA88 JA ZEL..oon vähän ehkä kade;)
meillä ei edelleenkään ole aukastu nettiä uuteen asuntoon niin enpäs oo käyny pitkään aikaan täällä kahtelemassa mitä teille luuluu..
mulla sype käynti takana ja "suunnitelma" tehty, ei epiä eikä lääkkeitä ennenku olen kuolemassa:D:D ja alatie synnytys vaikka vauva olis mitenpäin.. paino arvio oli jo hurjat 2700g(!!!) lääkäri sano että hyvä jos ens viikolla tulis että mahtuu vielä tulla.. nopeesti ku nuo tuntuu kasvavan.. sf on 34cm ja paineet hyvät ja pissa ok.. että kaikki hienosti.. mutta rv 36 lekurilla neuvolassa oli paikat pehmeet mutta täyspitkät ja sisäsuu kiinni mutta ulkosuu peräti sormelle auki:)wippii! no eiköhän se joskus tuu..
edellinen synnytys käytiin läpi ja olipa jännä kuulla mitä kaikkkea siellä onkaan tapahtunu.. leikkausvalmiudessa olen ollu melkeen puoli vuorokautta ku vauvan syke laski 70 eikä meinannu siitä nousta ja STAN-laitetta on mullaki käytetty.. nyt sanoin että saa sitä käyttää mutta vaan jos on joku kokeneempi lekuri mukana, ettei sitte käy niin että luottaa liikaa siihen ja sitte sattuuki jotaki.. ja olin juminu ensin 3cm moneksi tunniksi ja sitte 5cm ja sitte 7cm ja sillon ne meinas jo ruveta leikkaan mutta yrittivät sitte vielä oksitosiiniä ja sitte se toimi ja poika saatiin ulos..
kovasti välillä supistelee mutta ku ei perhana mene säännölliseksi!mie haluan kyllä jo ens viikolla käärön syliin!!
hyviä vointeja ja loppu odotuksia kaikille<3
ja vielä kerran onnittelut jo pamahtaneille:D
simppu rv 36+3
joku jotain kyseli..
Vauva pääsee ens viikon alussa kotiin kun lääkäri tarkistaa ma tai ti<3
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=4b522557-968e-11dd-aae1-…!