Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkäikäisenä ootte laittanut tytöille korvikset?

Vierailija
13.06.2007 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikaisintaan kai 12 v. voisin harkita. Itse muuten otin korvikset tänä vuonna, 32-vuotiaana :)

Vierailija
2/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oon saanut korvikset 9-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla 9 v kun reijät tuli korviin tätin toimesta - kauneudesta pitää kuulemma kärsiä, oli jutun opetus :) Mutta hyvä ikä laittaa - lapsi osaa jo ite miettiä haluaako.

Vierailija
4/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin koko ajan höpöttää mitä tekee sitten, kun on eskarissa, koulussa, aikuinen, äiti, mummo....

Vierailija
5/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotiaana. Silloin itse sitä halusi, osasi miettiä että se vähän sattuu mutta sen kestää kun kerran haluaa ne.

Minkään ikäisenä en olisi " laittanut tytölleni korviksia" , vaan ihan silloin kun lapsi itse sitä haluaa!

Vierailija
7/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai korvikset kuitenkin " vasta" 3-vuotissynttäreiden alla.

Vierailija:

Minkään ikäisenä en olisi " laittanut tytölleni korviksia" , vaan ihan silloin kun lapsi itse sitä haluaa!

Vierailija
8/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sai korvikset kuitenkin " vasta" 3-vuotissynttäreiden alla.

Vierailija:

Vierailija
9/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpäs tarkoittanutkaan että lapsi olisi saanut korvikset heti kun oppii suustaan moisen haluamisen artikuloimaan..

Vaan että sitten kun osaa ymmärtää että laittaminen saattaa sattua ja haluaa ne siitä huolimatta. Ja että osaa niitä hoitaa yms. Minusta korvikset ihan pienillä on vanhempien turhamaisuutta.

Vierailija
10/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksostyttömme olivat 2v8kk kun itse ilmoittivat haluavansa korvakorut. Kaikki meni todella hyvin ei muuta kuin 10sek. pientä nyyhkytystä ja heti polleana mummille soittamaan!

Vierailija
11/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivat?

Mun mielestäni korvikset voi saada, kun tiedostaa että laittaminen voi sattua, ja on ihan vapaaehtoista. Pitää myös " osata haluta" niin ettei mieli muutu ihan hetkessä.

Mutta mitään sen vakavampia perusteita en keksi! Eihän korvareiät ole mikään loppuelämä -juttu, kyllä ne poiskin saa jos on tarvis.

Ja kyllä kolmoselle menevä tyttö nuo kriteerit täyttää, miksei nuorempikin.

t. 14

Vierailija
12/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikset laitetaan, koska ne on kauniit. Ainoa syy on esteettinen. Ja jo pikkuinen tyttö ymmärtää korujen ja nättien juttujen päälle.

Ne on VAIN korvakorut, ei mikään lopullinen päätös siitä mihin suuntaan elämä menee, tms.

Vierailija
13/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tyttö on vasta 1 v 8 kk ja tekis mieli laittaa prinsessalle korut =)

ois niin söde, vaikka onhan se ilmankin =)

Vierailija
14/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Korvikset laitetaan, koska ne on kauniit. Ainoa syy on esteettinen. Ja jo pikkuinen tyttö ymmärtää korujen ja nättien juttujen päälle.

Ne on VAIN korvakorut, ei mikään lopullinen päätös siitä mihin suuntaan elämä menee, tms.

Tuolla just tällä hetkelläkin tyttö 6v maanittelee korvislupaa isältään, eikä tipu, kuulemma vielä moneen vuoteen. Minusta se nyt ei niin iso juttu ois, mutta minkäs teet.

Vierailija
17/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii perhedemokratia: kun sekä äiti että tyttö olivat korvisten kannalla, ne myös laitettiin, ja isänkin oli siihen sitten suostuttava.

Vierailija:

Tuolla just tällä hetkelläkin tyttö 6v maanittelee korvislupaa isältään, eikä tipu, kuulemma vielä moneen vuoteen. Minusta se nyt ei niin iso juttu ois, mutta minkäs teet.

Vierailija
18/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikset ei oo mulle mikään " juttu" , mutta jos 12 vuotias tulisi näyttämään jotain nännikorua, voisin vaikka vähän ärähtääkin!

Vierailija
19/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi mies on se, joka päättää? :-O

Meillä toimii perhedemokratia: kun sekä äiti että tyttö olivat korvisten kannalla, ne myös laitettiin, ja isänkin oli siihen sitten suostuttava.

Meidän perheessä isä ei ole mikään kumileimasin.

Hän on tasaveroinen vanhempi mun kanssa ja hänellä on vahva mielipide asiasta. En salaa lähde rei' ittämään tytön korvia, koska se olisi iso isku luottamukselle ja toisen vanhemman arvovallalle. Odotellessa me tytöt harjoittelemme erilaisia taivuttelukeinoja, joilla isin pään kääntäisimme :-)

Vierailija
20/37 |
13.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään miehen mielipidettä ohitettu, vaan asiasta tosiaan neuvoteltiin, ja todettiin että enemmistö on korvisten kannalla, joten miehen ei auttanut muu kuin niellä tappionsa. Salaa ei korvia rei' itetty. Jotenkin kumma ajattelutapa, että miehen sana on se viimeinen sana, vaikka muu perhe olisi toista mieltä. Se tasavertaisuus on juuri sitä, että sekä äiti että isä ovat tasavertaisia, ei sitä että mies päättää vaimon mielipiteestä huolimatta.

Vierailija:

Vierailija:

Miksi mies on se, joka päättää? :-O

Meidän perheessä isä ei ole mikään kumileimasin.

Hän on tasaveroinen vanhempi mun kanssa ja hänellä on vahva mielipide asiasta. En salaa lähde rei' ittämään tytön korvia, koska se olisi iso isku luottamukselle ja toisen vanhemman arvovallalle. Odotellessa me tytöt harjoittelemme erilaisia taivuttelukeinoja, joilla isin pään kääntäisimme :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän