Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaisitko pyytää kalliita vauvanvarusteita itsellesi toiselta ilmaiseksi?

Vierailija
06.10.2008 |

Miehen sisko on pyytänyt meiltä vaunuja, turvaistuimia ja kaikenlaista tavaraa, mihin olemme laittaneet toista tuhatta euroa rahaa.

Itse voisin ihan hyvin kuvitella antavani nämä tavarat, vaikka taloudellisesti isossa perheessä tekeekin sen verran tiukkaa, että vaunut mieluummin möisin, mutta en voi ymmärtää sitä, miten jollakin on pokkaa pyytää. Eri asia, jos tarjoutuisi ostamaan, ja sitten sanoisimme, että saa ne lahjaksi.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisia ihmisiä,ja paasaavat "käytöstavoista"...muistakaahan sitten hyvät ihmiset noudattaa niitä tapojanne muussakin elämässänne,eikä pelkästään näissä kiertely-kaartelu-p*****nnuolenta-rituaaleissanne.

Kuin moni pystyy sanomaan olevansa aina 24/7 hyväkäytöksinen joka tilanteessa?Tekopyhää.

Vierailija
22/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myytynä vaikka pari sataa, se olisi meille iso raha. Kuitenkin meillä on noihin tosiaan yli tonni mennyt, ja jo haaveilin, että nyt kun on tiukkaa, voisimme myydä ainakin nuo vaunut ja turvaistuimen, ja saada vähän helpotusta, kun olen hoitovapaalla.

Nyt kun mieheltä on pyydetty varusteita, emme osaa kieltäytyä, vaikka oikeasti tarvitsisimme nuo rahat. Kyllä se vaan oikeasti hieman harmittaa. Heiltä en olisi rahaa pyytänyt, ja vaatteita olenkin jo paljon antanut, mutta olisin jossain huutonetissä tai neuvolan ilmoitustaululla myynyt.

:( ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi en myöskään anna yhtään mitään kalliimpaa (vaunut, turvakaukalot yms.), en edes veljelleni. Lainaan voisin antaa sillä edellytyksellä että niitä pidetään hyvin niin että ne voi myöhemmin myydä.

Ei ole varaa antaa ilmaiseksi.....

Vierailija
24/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että ne on jo menossa jonnekin toisaalle. Kerrot kuinka joku halusi ostaa ne, ja te tarvitsette rahat. Ja sitten myyt ne.

Vierailija
25/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hieroa kauppoja ja jos joku sanoo että ei halua maksua, korvaan jotenkin. Olen saanut kavereilta lastenvaatteita ilmaiseksi kun sanovat että eivät halua maksua. Yritän aina muistaa antaneita ekstratuliaisilla kun mennään kylään tms. Isompia juttuja en ole ilmaiseksi saanut ja musta olisi tosi noloa ottaa ilmaiseksi, kun tiedän että ko.tavarat voi kuitenkin myydä.

Pitäisin periaatteena maksaa alin hinta millä ko.tavaraa myydään esim. Huuto.netissä. Ei niitä kukaan ilmaiseksi ole kaupasta saanut!

Vierailija
26/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että ne on jo menossa jonnekin toisaalle. Kerrot kuinka joku halusi ostaa ne, ja te tarvitsette rahat. Ja sitten myyt ne.

Ja minusta on aika ikävää käytöstä ajaa ihminen tilanteeseen, missä pitäisi valehdella.

Vierailija
27/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaettu kaikki miehen siskon perheen kanssa, mutta ihan tarjonta-periaatteella.

Vierailija
28/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni käytöstavat,ja nämä ulkoa opitut ns.käyttäytymissäännöt ovat täysin eri asioita..KÄYTÖSTAPOJA noudatetaan esim.antamalla julkisissa kulkuneuvoissa oma istumapaikka vanhukselle,päästämällä kassajonossa itsensä ohi joku jolla vähemmän ostoksia yms. yms. Että kuinka moni näitä p-nuolentarituaaleista vaahtoava noudattaa hyviä käytöstapoja muussa elämässä?!Tahtoisinpa tosissaan tietää :)

Vierailija
29/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisia ihmisiä,ja paasaavat "käytöstavoista"...muistakaahan sitten hyvät ihmiset noudattaa niitä tapojanne muussakin elämässänne,eikä pelkästään näissä kiertely-kaartelu-p*****nnuolenta-rituaaleissanne.

Kuin moni pystyy sanomaan olevansa aina 24/7 hyväkäytöksinen joka tilanteessa?Tekopyhää.

Ahneus tai ahneelta vaikuttaminen ei ole kohteliasta eikä anna ihmisestä itsestään hyvää vaikutelmaa. Käytöstavasta on puhe siinä mielessä, että TAPANA on tarjota maksua tavaroista ja antaa myyjän itsensä päättää, haluaako rahaa vai antaako lahjaksi.

Onhan se vaikeaa aina vaistota ja tietää, miten toinen odottaa sinun käyttäytyvän. Jokainen meistä tekee virheitä joskus. Minä, sinä, jokainen.

Tässä nyt kuitenkin kysyttiin kantaa yhteen yksittäiseen asiaan. Ei siis kannata syyllistyä, jos osa vastaajista pitää ap:n kälyn toimintaa huonona TÄSSÄ nimenomaisessa asiassa.

Vierailija
30/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi jotain agressioita,voit olla satavarma etten niitä noin kauniiseen sävyyn ilmaisisi :) Ja ko.tapaukseen ilmaisin jo ap:lle hyväksyvän mielipiteeni.Nuo puheesi ahneuden huonotapaisuudesta osittavat vain oman ahdasmielisen kaavoihin kangistuneen ajatusmaailmasi.On ihmisiä,joiden mielestä tietty ahneus ja suoruus on suorastaan hyve,en tosin itse ajattele samoin.En vain pidä ajattelutavasta,jonka mukaan tietyllä tavoin "kuuluu" käyttäytyä.Ja suotta saivartelet,kyse on käyttäytymiskaavoista,EI käytöstavoista.Hyvää päivänjatkoa ystäväiseni,ja koeta joskus avarampaa maailmankatsomusta,suosittelen lämpimästi :)

Vierailija
31/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä enää ikinä anna kenellekään lainaksi mitään, mitä joskus saatan itse tarvita. On niin paljon jäänyt tavaroita sille tielleen. Serkkuni unohti lainanneensa vaunut meiltä ja möi ne eteenpäin. No, nepä oli sit siinä ja itse jouduimme ostamaan uudet. Hän ei edes tarjoutunut antamaan rahoja meille myydyistä vaunuista. Ja muitakin kokemuskia näistä lainaanotetuista tavaroista on. Kummasti lainaajat unohtavat etttei ne ole heidän! Taas olen penäämässä tavaraa kun eivät ymmärrä palauttaa itse heti kun eivät ite tarvii.

Vierailija
32/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa ainoat varusteet jotka eivät ole itse ostamiani,ovat lasten sängyt ja hoitopöytä,jotka sisareni minulle on itse tarjonnut lainaan,ja jotka mielihyvin otin vastaan :) Ja miten sä koet mun koville joutuneen?Ihan hymyssä suin vauva käsivarrella kirjoittelen?

Minulle toki on tarjottu paljonkin vauvanvarusteita,ystäviä kun on kertynyt mukavasti,mutta yleensä kohteliaasti kieltäydyn.Jos jotain vastaan otan,lahjoitan eteenpäin suoraan,tai säästän ja vien kierrätykseen.

KOSKA olen nirso,ja tahrakammoinen.Puen lapseni uusiin mielestäni kivoihin vaatteisiin ja tästä syystä myöskään vanhoja muitakaan tavaroita en halua.

Ja syy miksen tylysti suoraan kieltäydy on juuri se,etten tahdo pahoittaa hyvää tarkoittavien ystävien mieltä,ja koska saan ne helposti annettua eteenpäin ihmisille,jotka eivät ole yhtä vaativia kuin minä itse ;)

Vierailija
33/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus ei varmaankaan ole kenestäkään hyve. Se voi olla tarkoituksenmukaista ihmisen itsensä mielestä ja se voi heidän mielestään olla kätevä selitys muiden ihmisten käytökselle. Mutta tuskin kukaan oikeasti on sitä mieltä, että ahneus on hyvä asia. Ahneudella siis tarkoitan itsekkyyttä ja materian tarpeetonta haalimista itselle keinolla millä hyvänsä.

AgGressiota sinulla on tuo muiden tuomitseminen ahdistuneiksi saivartelijoiksi. Jos olet eri mieltä, perustele kantasi, äläkä hauku.

Mitä tulee käytöstavoista ja kaavoista, niin tavathan ovat juuri kaavoja. Eli siis yhteisössä vallitsevia tapoja käyttäytyä tietyissä tilanteissa. Niiden olemassaolo voi sinusta tuntua kahlitsevalta ja ahdistavalta, mutta jos niitä ei olisi, muiden ihmisten toiminta olisi kaoottista ja ei-ymmärrettävää. Tarvitsemme siis tiettyjä koodeja, joiden avulla voimme tulkita muita ihmisiä. Joillekin ihmisille niiden oppiminen voi olla hyvin vaikeaa (mm. autismikirjon ihmiset), mutta heillekin ne ovat - kun ne opitaan pitkän opettelun avulla - tulkinta-avaimia siihen, mitä ympäristössä tapahtuu.

Hyvää päivänjatkoa sinullekin!

Vierailija
34/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaikisen kantani perustellut,enkä tuominnut sinua ahdituneeksi,saivartelijaksi kyllä.Sehän käy ilmi tuosta pakosta saada viimeinen sana.

Ja itsepä syytit minua agressiosta,mikä oli aiheetonta.

Kyllä,mielestäni ilmaisin kantani kauniisti.

Ja kyllä,en siedä ahdasmielisiä ihmisiä.Suosin kapinallisempaa ajatustapaa.En pidä "systeemin uhreista",enkä sellaiseksi ala.

olen myös nirso,vaativa,mielipiteissäni joskus jyrkkäkin,enkä aina oikeassakaan.

Mutta mikä tärkeintä,pidän itsestäni ja elämästäni :)

Vierailija
35/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kehtaisi pyytää. ja olen ap.n kanssa samalla kannalla. tosin itse en antaisi ilmaiseksi jos rahapulassa olisin. siskolle olen lainannut vaatteita ja saanutkin ne hyvässä kunnossa takaisin. vauvakaukalon ja hoitopöydän olen myöskin lainannut. itse laitan ne jemmaan ihan sitä varten jos toinen lapsi vielä saataisiin ja en silloin todellakaan ala ostelemaan kaikkia varusteita alusta asti ihan hyvää hyvyyttäni. pyörät jne. laitetaan tietenkin kiertoon siskolle jne. mutta oletan että KAIKKI tavarat palautetaan minulle ja teen niillä sitten itse mitä lystään.

Vierailija
36/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et omien puheittesi mukaan syytä, mutta silti sanoit aivan selvästi:

Nuo puheesi ahneuden huonotapaisuudesta osittavat vain oman ahdasmielisen kaavoihin kangistuneen ajatusmaailmasi.

.....

Ja suotta saivartelet,kyse on käyttäytymiskaavoista,EI käytöstavoista.Hyvää päivänjatkoa ystäväiseni,ja koeta joskus avarampaa maailmankatsomusta,suosittelen lämpimästi :)

Hehehe.... no joo. Jos olen eri mieltä, yritän sinun mielestäsi saivarrella.

En jatka tätä keskustelua enempää.

Vierailija
37/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan tavaraa, jos joku tarjoaa, vaan siitä, että ei ole hyvien tapojen mukaista itse pyytää itselleen tavaroita ilmaiseksi! Kyse todellakin on käytöstavoista! Kuten on se, että katsotaan puhuttaessa silmiin, tai kiitetään ruoasta, tai tervehditään tuttua kadulla, tai ei syödä kaupassa ennenkuin tavara on maksettu... On erittäin huonoa käytöstä mennä pyytämään jotain ilmaiseksi itselleen! Mutta, toki kaikilla ei niitä käytöstapoja ole.

Vierailija
38/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko on raskaana ja olettaa saavansa meiltä vauvan kamppeita. Olin aluksi vähän nyreissäni, koska mulle ei suoraan sanottuna ollut tullut mieleenkään antaa sille niitä tavaroita. Olin kaavaillut myyväni ne tai lahjoittavani ne OMILLE kavereilleni tai OMALLE siskolleni.

Vähän aikaa sulateltuani tajusin, että ihan yhtä "oma" se miehen sisko on niiden meidän kamppeiden kannalta, kuin minunkin siskoni tai kaverit. Mieti, jos kyseessä ois sun sisko. Tuskin miettisit tavaroiden arvoa, vaan olisit varmaan jo pakkaillut kamat valmiiksi. Sitä paitsi mekin ollaan saatu miehen muilta siskoilta tosi avokätisesti kaikkea niiden lasten vanhoja kamoja.

Sitä tulee huomaamattaan oltua aika itsekäs. Huomaan laskevani meidän perheeseen minun vanhempani ja sisarukseni, miehen suvun koen automaattisesti ulkopuolisina.

Vierailija
39/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko on raskaana ja olettaa saavansa meiltä vauvan kamppeita. Olin aluksi vähän nyreissäni, koska mulle ei suoraan sanottuna ollut tullut mieleenkään antaa sille niitä tavaroita. Olin kaavaillut myyväni ne tai lahjoittavani ne OMILLE kavereilleni tai OMALLE siskolleni.

Vähän aikaa sulateltuani tajusin, että ihan yhtä "oma" se miehen sisko on niiden meidän kamppeiden kannalta, kuin minunkin siskoni tai kaverit. Mieti, jos kyseessä ois sun sisko. Tuskin miettisit tavaroiden arvoa, vaan olisit varmaan jo pakkaillut kamat valmiiksi. Sitä paitsi mekin ollaan saatu miehen muilta siskoilta tosi avokätisesti kaikkea niiden lasten vanhoja kamoja.

Sitä tulee huomaamattaan oltua aika itsekäs. Huomaan laskevani meidän perheeseen minun vanhempani ja sisarukseni, miehen suvun koen automaattisesti ulkopuolisina.

Jos saan lahjaksi, se on ok, mutta en pyydä enkä pyytäisi. He eivät koskaan pyydä meiltä. Mutta tämä ihminen pyytää paljon muutakin, työtä ja rahaa vaativia asioita.

Vierailija
40/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin,puhuin AHDASMIELISESTÄ,en ahdistuneesta.Pysypäs tarkkana,tsottsot :)

Sä muuten puhuit itsesi pussiin.Ensin vaahtosit että kyse on tämän ketjun asioista,sitten puhuit että ahneus on "tarpeettoman ylimääräisen materian haalimista hinnalla millä hyvänsä".Siitäkö oli kyse kun ap:n käly pyysi vauvan tarvikkeita?Että en voi enää kuin naureskella kirjoituksillesi,sori vaan :)

Ja sä joka puhuit outojen kirjoittelusta,LUE KOKO KETJU!