Miksi köyhemmät saavat yleensä enemmän lapsia? Suomessakin.
Kommentit (24)
kyllä töitä yleensä jostain löytää, mutta aina ei lykästä.
Kaikkien ei tarvitse otta opintolainaa, varsinkaan 60-70 luvuilla opiskelleet olivat 90 %:sesti varakkaista lähtökohdista, mutta itsekin olen työttömien alkohoolistien pentu, niin lainaa vain on ollut pakko ottaa. Tietty olis kiva jos isä olisi ollut paperitehtaan johtaja, niin olisi päässyt tehtaalle siivoamaan 2500 eur kuukausipalkalle kesälomiksi, mutta kun oman alan, eli opetusalan koulut ovat pääsääntlöisesti kesät kiinni ; ).
En ole opetusalalla, mutta tienasin opintovuosina juuri open sijaisuuksilla. Niitä saattoi mukavasti tehdä opintojen ohessa. Lainaa en tarvinnut, vaikka vanhemmat ei tukeneet, ja kesät käytin (halpaan) matkusteluun.
olen eri mieltä. Minäkin olen opettaja koulutukseltani ja kesät tein töitä ihan kaupan kassalla vaan. Lainoja en tarvinut ja kesätinestien turvin sitten opiskelin.
"Kaikkien ei tarvitse otta opintolainaa, varsinkaan 60-70 luvuilla opiskelleet olivat 90 %:sesti varakkaista lähtökohdista, mutta itsekin olen työttömien alkohoolistien pentu, niin lainaa vain on ollut pakko ottaa. Tietty olis kiva jos isä olisi ollut paperitehtaan johtaja, niin olisi päässyt tehtaalle siivoamaan 2500 eur kuukausipalkalle kesälomiksi, mutta kun oman alan, eli opetusalan koulut ovat pääsääntlöisesti kesät kiinni ; )."
Eikö kellään tule mieleen, että oli sitä rahaa tai ei niin eiköhän se ole kuitenkin ihmisistä eikä rahasta kiinni se perheen koko. HUI, tiedän perheen joka on todella köyhä...EIKÄ NIILLÄ OLE YHTÄÄN LASTA...apua!!! Voin kai kertoa tämänkin, tiedän myös todella rikkaan perheen johon odotetaan KUUDETTA LASTA....ei voi olla totta!!!
Ette te voi olla tuollaisia älykääpiöitä, että yleistätte kaiken. Tylsä elämä teillä!!
Me olemme keskiluokkaa ja neljä lasta. Mies tienaa hyvin, joten on vara olla minun kotona. Kaikki menee mitä kuussa tuleekin mutta entä sitten, tämä kotona olo aika on NIIN lyhyt aika, että nautin tästä viimeisestä kotiäiti vuodesta kun kuopus täyttää 2, olenkin ollut sitten 7 vuotta kotona ja nauttinut siitä täysin rinnoin. Tämä on meidän henk.koht. päätös, eikä siihen rahat vaikuttaneet pätkääkään. Kerkeen vielä tekemään monia kymmeniä vuosia töitä.
En ole opetusalalla, mutta tienasin opintovuosina juuri open sijaisuuksilla. Niitä saattoi mukavasti tehdä opintojen ohessa. Lainaa en tarvinnut, vaikka vanhemmat ei tukeneet, ja kesät käytin (halpaan) matkusteluun.