Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VAUVAKUUME!- Miten jaksan odottaa vielä vuoden?

Vierailija
05.10.2008 |

Mies haluaa mun kanssa lapsia, on sanonut niin. Ajankohta on vaan vielä epäselvä. Meillä on jo ikää, 29. Olisi mukava saada se ensimmäinen lapsi. Parisuhde on hyvällä tolalla. Miehen täytyis vaan saada opiskelunsa loppuun, mulla on vakityö. Asumme vuokralla. Tässä taustaa siis..

Mies on alustavasti sanonut, että vuoden kuluttua vois olla sopiva hetki. Mun sydäntä raastaa! Miten mä jaksan odottaa niin pitkään?? Kaverit saa lapsia, ovat raskaana, saavat toista lastaan.. Ostetaan omaa asuntoa ja mennään naimisiin. Tuntuu niin pahalta, että mä en saa sitä ensimmäistä lastani jo...

Pelkään riskejä.. Pelkään, että liian vanhalla iällä saan kaikki riskit. En saakaan lasta, en saa niitä silloin kun niille annetaan lupa tulla enkä ehdi tekemään enempää kuin yhden.

Ystäväänikin oli gynekologi sanonut jo vanhaksi äidiksi vaikka ikää oli "vasta" 32.

Miten mä jaksan odottaa!??!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosi sitten aika samanlaisessa tilanteessa. Joulun jälkeen sitten mies yllättäen sanoi, että olisi valmis yrittämään sitä vauvaa, ja onnesta puhkuen näin tehtiin. Mä tulinkin sitten heti seuraavasta kierrosta raskaaksi. Täytyy myöntää, että itseäni pelotti ihan hemmetisti heti ja melkein kaduttikin, kun tajusin mikä kaikki oli yhtäkkiä taaksejäänyttä elämää. En ollut ollenkaan varautunut siihen, että tulisin niin nopeasti raskaaksi. Kaiken lisäksi mulle tuli sitten vielä ihan totaalisen hirveä raskauspahoinvointi, jonka takia jouduin olemaan monta kuukautta pois töistä ja eristyksessä ulkomaailmasta. Täytyy sanoa, että monesti mietin, oliko se kaikki sen arvoista. Kadutti ihan suoraan sanottuna.

Nyt raskaus on ihan loppusuoralla ja odottelen malttamattomana vauvan saapumista, samoin mies. En yhtään tiedä, millä kaikilla tavoilla se pikkunen tulee meidän elämää muuttamaan, mutta tiedän että monin eri tavoin. Siksi sanoisinkin sulle että koeta ottaa ilo irti nyt tästä viimeisestä vuodesta miehesi kanssa, tee kaikkea ihanaa yksin ja hänen kanssaan, kaikkea sellaista, mitä et sitten vauvan kanssa enää voikaan.

Vierailija
22/24 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosihan on hirvittävän lyhyt aika!

Nyt sun kannattaa nauttia niistä viimeisistä hetkista, jotka saat viettää miehesi kanssa ihan kahdestaan - sitten kun tulee se ensimmäinen lapsi, tämä nykyinen elämä on ikuisesti ohi. En halua pelotella, mutta tulet monesti myös kaipaamaan tämänhetkistä aikaanne, ja siksi siitä kannattaakin nyt osata nauttia. :) Vuosi ei sun ikäiselle takoita hedelmällisyyden kannalta yhtään mitään - jos kaikki ei olisi kunnossa, joutuisit joka tapauksessa odottamaan ehkä vuosia, mutta mikä todennäköisintä: kaikki on kunnossa ja raskaudut vuoden sisällä yrittämisen aloituksesta.

Sitä paitsi kuten joku tuolla kirjoittikin: tulet nauttimaan tulevista lapsistasi enemmän, kun tiedät että mieskin on niitä lapsia ihan hulluna toivonut. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää odottelemaan

Vierailija
24/24 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mahdollista, että ehkäisy pettää 😉