Syke 175, tyttökö?
Kaksi edellistä lasta ovat poikia, molemmilla syke ollut koko raskauden ajan 130-135.
Nyt kolmas lapsi tulossa, syke 175. Voisiko tarkoittaa tyttöä?
Kommentit (6)
vauvoilla on aina samat sykkeet? Itselläni on kolme poikaa ja kaikkien sykkeet ovat raskauden aikana vaihdelleet 120-170 välillä riippuen siitä onko ollut vauvalla jumppahetki vai lepohetki vai ovatko vain hieman liikkuneet.
liikkuuko vauva ultraushetkellä. JOs liikkuu kovasti -> korkea syky. JOs nukkuu paikallaan -> matala syke. Eikä se nyt ole päivänselvää.
Neuvolakorteissa joka ruudussa joihin syke on kirjattu, on joka kerta pysynyt tuon 130-135 rajoissa. Kai on sitten mittaukset sattuneet niin..
..mutta. 175 on sikiön sydänäänten PERUSTASOKSI liian korkea. Ajoittaiset ns. nopeutumat tuonne päälle 170 ovat ok (ts. kuuluvat asiaan), mutta pidempään YHTÄJAKSOISESTI noin korkea sydänäänitaso viittaa useimmiten sikiön infektioon tai muuhun hätään.
Jos nämä sä:t on kuunneltu neuvolassa, niin kätilö varmasti olisi tilanteeseen puuttunut (lähettänyt eteenpäin). Jos jostain syystä olet kuitenkin kuunnellut itse ' kotikonstein' , niin soita alueesi synnytyspäivystykseen ja kysy josko kävisit näytillä..
terv. kätilö
Eli selvennykseksi, tuolla yhtäjaksoisella tarkoitan useampaa minuuttia.
t.7
Mun tytöllä syke oli 120-150. Mun mielestä noista sykehömpötyksistä ei voi päätellä mitään.