Tanskalaistutkijat löysivät ratkaisun lihavuuteen
Ihmismieli on ihmeellinen: Esim. karkkien värit vaikuttaa tutkitusti siihen, kuinka paljon karkkeja tulee syötyä. Jos kaikki karkit on samanvärisiä, niitä syö automaattisesti vähemmän kuin silloin jos niistä tehdäänkin erivärisiä - vaikka kaikenväriset karkit maistuisi tismalleen samalta.
Aivotutkimuksen avulla on selvinnyt, että jos kuvittelet haukkaavasi mehukasta omenaa, aivoistasi aktivoituu samat alueet kuin silloin kun haukkaat omenaa oikeasti. Tämän ilmiön taustalla oleva mekanismi mahdollistaa sen, että pystyt huijaamaan itsesi kylläiseksi syömättä lainkaan.
Jos tahdot laihtua tuntematta nälkää, sinun täytyy vain katsoa kuvia ruuasta. Kun katsot kuvia samasta ruuasta yhä uudestaan ja uudestaan, syöt sitä automaattisesti vähemmän.
https://tech.au.dk/en/about-the-faculty/news/show/artikel/dansk-forsoeg…
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Lihavuuteen keksittiin ratkaisu 150 vuotta sitten, mutta se on nykyään laiton.
Kuluta enemmän kuin syöt?
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Mene hoitoon.
Saman tekstin copypaste vuodesta toiseen on sairasta.
Mulla ainakin tulee hirveä nälkä ja ruuanhimo jos näen kuvan tai videon ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Lapamato?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan enää kissaspämmi uu 👵🐈🐈🍛
Vierailija kirjoitti:
Divetymonoksidi?